Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek"— Transkript prezentace:

1 Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek
Centrum primární prevence Zařízení DVPP JULES A JIM, z.ú. Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek

2 Co děláme pro studující?
PRÁCE S DĚTMI ADAPTAČNÍ / STMELOVACÍ KURZY BLOKY VŠEOBECNÉ PREVENCE OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ ROZVOJ DIAGNOSTIKA KLIMATU ASISTENCE PŘI ŠETŘENÍ ŠIKANY BLOKY SELEKTIVNÍ PREVENCE

3 Co děláme pro vyučující?
PRÁCE S DOSPĚLÝMI PODPORA PŘI TVORBĚ PPŠ POMOC PŘI PODÁVÁNÍ GRANTŮ INTERVIZE PRO SBOR TEAMBUILD-ING SBORU ŠKOLENÍ PRO VYUČUJÍCÍ (DVPP) SPECIALIZAČNÍ STUDIUM PRO ŠMP

4 K čemu se hlásíme Desatero o vzdělávání www.desateroskav.cz Iniciativa

5 Jak na třídnické hodiny?
Rada za všechny „prachy“

6 „Škola je dílna lidskosti, kdež lidé mladí a suroví bývají ku přijetí plných pravých obrysů vzděláváni, aby nezůstali pařezy, nýbrž stali se živými obrazy Boha, tvory Tvůrci nejpodobnějšími.“

7

8

9 Pojetí cílů TH Omluvenky Poznávání se Vybírání peněz Ko-Ko EMO Sdílení
Řešení problémů Poznávání se Ko-Ko EMO Sdílení Reflektování skupiny Identita třídy Silný společný zážitek Relaxace Prevence OSV

10 Pojetí formy TH 20 min 45 – 90 min přílepek (odpoledka, 0.)
1x / čtvrtletí v lavicích „kázání“ / „výslech“ 45 – 90 min pravidelně v rozvrhu 1x / týden – 14 dní komunitní kruh otevřený dialog

11 Bez čeho to nepůjde Reflexe Akce Emoce Popis Vylepšení Přenos

12 Realistická očekávání a přiměřená podpora jednotlivcům
Bez čeho to nepůjde Realistická očekávání a přiměřená podpora jednotlivcům

13 Realistická očekávání a přiměřená podpora skupině
Bez čeho to nepůjde Realistická očekávání a přiměřená podpora skupině Fáze vývoje skupiny (Tuckman)

14 Čtení skupiny – rozlišení fyziologie a patologie
Bez čeho to nepůjde Čtení skupiny – rozlišení fyziologie a patologie

15 Co tím získáme? Radost dětí ze školy Spokojenější rodiče
Nižší vyhoření učitelů Přehled o počínající šikaně Méně „problémových“ tříd

16 Jak podpořit své učitele?
Nastavení klimatu školy Vzdělávací filosofie/vize školy zahrnující OSR Kultura vztahů a komunikace mezi vedením školy a učiteli Trénink a vzdělávání pedagogů Vedení reflexe Komunikace a zpětná vazba Identifikace šikany Aktivity Růstové a psychohygienické programy pro učitele Supervize Kolegiální podpora/mentoring Sebezkušenostní skupina/výcvik

17 Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji
Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji. Co vyzkouším, to pochopím. (Konfucius, př. n. l.)


Stáhnout ppt "Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek"

Podobné prezentace


Reklamy Google