Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek
Centrum primární prevence Zařízení DVPP JULES A JIM, z.ú. Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek
2
Co děláme pro studující?
PRÁCE S DĚTMI ADAPTAČNÍ / STMELOVACÍ KURZY BLOKY VŠEOBECNÉ PREVENCE OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ ROZVOJ DIAGNOSTIKA KLIMATU ASISTENCE PŘI ŠETŘENÍ ŠIKANY BLOKY SELEKTIVNÍ PREVENCE
3
Co děláme pro vyučující?
PRÁCE S DOSPĚLÝMI PODPORA PŘI TVORBĚ PPŠ POMOC PŘI PODÁVÁNÍ GRANTŮ INTERVIZE PRO SBOR TEAMBUILD-ING SBORU ŠKOLENÍ PRO VYUČUJÍCÍ (DVPP) SPECIALIZAČNÍ STUDIUM PRO ŠMP
4
K čemu se hlásíme Desatero o vzdělávání www.desateroskav.cz Iniciativa
5
Jak na třídnické hodiny?
Rada za všechny „prachy“
6
„Škola je dílna lidskosti, kdež lidé mladí a suroví bývají ku přijetí plných pravých obrysů vzděláváni, aby nezůstali pařezy, nýbrž stali se živými obrazy Boha, tvory Tvůrci nejpodobnějšími.“
9
Pojetí cílů TH Omluvenky Poznávání se Vybírání peněz Ko-Ko EMO Sdílení
Řešení problémů Poznávání se Ko-Ko EMO Sdílení Reflektování skupiny Identita třídy Silný společný zážitek Relaxace Prevence OSV
10
Pojetí formy TH 20 min 45 – 90 min přílepek (odpoledka, 0.)
1x / čtvrtletí v lavicích „kázání“ / „výslech“ 45 – 90 min pravidelně v rozvrhu 1x / týden – 14 dní komunitní kruh otevřený dialog
11
Bez čeho to nepůjde Reflexe Akce Emoce Popis Vylepšení Přenos
12
Realistická očekávání a přiměřená podpora jednotlivcům
Bez čeho to nepůjde Realistická očekávání a přiměřená podpora jednotlivcům
13
Realistická očekávání a přiměřená podpora skupině
Bez čeho to nepůjde Realistická očekávání a přiměřená podpora skupině Fáze vývoje skupiny (Tuckman)
14
Čtení skupiny – rozlišení fyziologie a patologie
Bez čeho to nepůjde Čtení skupiny – rozlišení fyziologie a patologie
15
Co tím získáme? Radost dětí ze školy Spokojenější rodiče
Nižší vyhoření učitelů Přehled o počínající šikaně Méně „problémových“ tříd
16
Jak podpořit své učitele?
Nastavení klimatu školy Vzdělávací filosofie/vize školy zahrnující OSR Kultura vztahů a komunikace mezi vedením školy a učiteli Trénink a vzdělávání pedagogů Vedení reflexe Komunikace a zpětná vazba Identifikace šikany Aktivity Růstové a psychohygienické programy pro učitele Supervize Kolegiální podpora/mentoring Sebezkušenostní skupina/výcvik
17
Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji
Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji. Co vyzkouším, to pochopím. (Konfucius, př. n. l.)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.