Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Uvádění her
2
motivace movere – pohybovat hýbat
„Chceš-li postavit loď, nedělej to tak, že svoláš chlapy, aby sehnali dřevo a začali stavět, ale dej jim, aby sami zatoužili po širém, nekonečném moři.“ Antoine de Saint-Exupéry movere – pohybovat hýbat
3
7 zákonů motivace úspěch motivuje uznání motivuje
ztotožnění se se skupinou motivuje chcete-li motivovat, musíte být sami motivováni vytyčit cíl a ukázat, jak cíle dosáhnout výzva k akci motivuje jen tehdy, je-li možnost zvítězit motivace je nikdy nekončící proces
4
motivující prostředky při uvádění hry
co může být vhodnou motivací při uvádění hry? film videozáznam povídka legenda kniha báseň fotografie hudba přednáška významná osobnost prostředí samo o sobě scénka
5
pravidla pro uvádění her
pojmenování cíle programu (cíl aktivity pro žáky, nikoliv cíl pedagogický) poté formulování dílčích pravidel, která vysvětlí princip, ale také konkrétní průběh a ukončení méně je více – víc jak cca 5 pravidel už klade nároky na pochopení a udržení pozornosti nejlépe sepsat pravidla jasně a stručně na tabuli nebo na papír – a případně postupně doplňovat je-li to možné, informace dávkovat postupně především jedná-li se o soutěž, pravidla musí být jednoznačná a transparentní neměnit pravidla v průběhu hry 3. prodlužuje-li se uvedení hry, klesá pozornost a motivace
6
checklist uvádění her garant programu – ručí za průběh hry (může samozřejmě delegovat práci a dílčí odpovědnosti na ostatní) účastníci – pohlaví, věk, zkušenosti, vnitřní dynamika skupiny (mít neustála na paměti) typ hry – jak hra navazuje v kontextu ostatního programu? je oddychová, kreativní, soutěžní, ...? cíl hry – co chci dosáhnout, co mají účastníci zažít, dozvědět se, naučit se, vyzkoušet si atd.? – pozor: nezaměňovat cíl účastníků v rámci pravidel s cílem, co to má účastníkům dát !!!!! pravidla – dobré je si je předem dvakrát projít (nejlépe ve dvojici) a hledat skuliny, nezahltit účastníky při zadávání, pravidla nevyprávět, ale srozumitelně a jednoduše zadat, používat pomůcky (mapky, flipchart, ukázky apod.) uzavření a vytěžení hry – jak hra skončí? jak bude probíhat reflexe? jaký je její cíl? kdo ji povede? následuje ukázka motivace
7
jak motivovat nikdy nesnižujte význam účastníků
informujte o změnách v programu, které se účastníků, byť jen nepatrně, týkají nepřehlížejte maličkosti nemějte oblíbence prokazujte osobní nasazení a šiřte kolem sebe dobrou náladu pomáhejte účastníkům v růstu a zlepšování se projevujte účastníkům důvěru nesnižujte své osobní požadavky umožňujte svobodu projevů a názorů nebojte se rozhodnout pochvalte účastníky, pokud si to zasloužÍ nebojte se delegovat úkoly povzbuzujte účastníky v jejich nápadech co by vás motivovalo chodit do školy rád?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.