Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Otto Plášek, Jaromír Zelenka, Lukáš Raif

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Otto Plášek, Jaromír Zelenka, Lukáš Raif"— Transkript prezentace:

1 Otto Plášek, Jaromír Zelenka, Lukáš Raif
Nová generace výhybek a výhybkových konstrukcí – evropský projekt S-CODE Otto Plášek, Jaromír Zelenka, Lukáš Raif Konference DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA 2019 Litomyšl, 15. –

2 Úvod Switches and Crossings Optimal Design and Evaluation (Optimální návrh a posouzení výhybek a výhybkových konstrukcí S-CODE): Shift2Rail S2R-OC-IP „Research into new radical ways of changing trains between tracks“ (Výzkum zaměřený na radikálně nové způsoby, jakými vlaky přecházejí z koleje na kolej); Doba řešení 11/2016 – 10/2019

3 Zaměření a cíle projektu
Hledání radikálně nových technologií pro výhybky a výhybkové konstrukce: Hledání, rozvoj a validace: nových technologií pro ovládání a dohled výhybek nové generace mající modulární a plug’n’play architekturu, a to v oblasti kontroly, monitorování, snímání veličin včetně souvisejících datových systémů; nových konstrukčních řešení vyznačujících se snížením počtu komponentů, nových funkčních konceptů, nových materiálů a souvisejících technologických postupů a logistiky; konstrukčních uspořádání nové generace, a to včetně stavěcích zařízení a systémů, mechatronických řešení, robustních řešení tolerantních vůči provozním odchylkám.

4 Vztah projektu S-CODE k další aktivitám a projektům

5 Integrace různých modulárních konstrukčních řešení

6 Konsorcium projektu a účast českých partnerů
Koordinátor: University of Birmingham, hlavním řešitel projektu prof. Clive Roberts; DT – Výhybkárna a strojírna, a.s. Ferrovial (Španělsko); Rhomberg Sersa Rail Group (Rakousko); Rail Safety and Standards Board (UK); COMSA (Španělsko); Loughborough University (UK); Vysoké učení technické v Brně (Centrum AdMaS); Univerzita Pardubice (Výukové a výzkumné centrum v dopravě).

7 Struktura projektu S-CODE

8 Mapa inovativních řešení pro konstrukci železničního svršku

9 Přehled rozvíjených technologií pro oblast železničního svršku

10 Inovativní systémy upevnění kolejnic na pražci

11 Kompozitové plastové pražce

12 Model srdcovky pro výpočet kontaktní geometrie
Vypočtené hodnoty Dr funkce

13 Pokročilý komplexní model konstrukce výhybky

14 Přehled zkoumaných konceptů konstrukčního uspořádání
Back to Back Bistable Switch Pivoting Switch Sinking Switch Single Slender Switch Vehicle Based Switch

15 Závěr Veškerá výzkumná činnost intenzivně směřuje k obecnějším cílům stanoveným MAAP Shift2Rail, a to jmenovitě: nalézt adaptabilní metody návrhu konstrukcí výhybek a výhybkových konstrukcí s nízkými nároky na údržbu, opatřenou sebe dohlédacím systémem, se schopnostmi sebe nastavení a opravy, a to s cílem o 50 % zvýšit spolehlivost výhybek a výhybkových konstrukcí; vyvinout koncepty, nové materiály, výrobní technologie a technologie stavební a údržbových prací, které by v budoucnu mohly vést ke snížení nákladů životního cyklu až o 30 %; zvýšení rychlosti pojíždění a zkrácení času potřebného pro přestavení výhybek.

16 Děkuji Vám za pozornost
doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D., Vysoké učení technické, Fakulta stavební, Ústav železničních konstrukcí a staveb, Veveří 95, Brno. doc. Ing. Jaromír Zelenka, CSc., Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, KDPD - Oddělení kolejových vozidel, Česká Třebová. Ing. Lukáš Raif, DT – Výhybkárna a strojírna, a.s., Dolní 100, Prostějov.


Stáhnout ppt "Otto Plášek, Jaromír Zelenka, Lukáš Raif"

Podobné prezentace


Reklamy Google