Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dotační možnosti v oblasti školství - národní OP Marek Třeštík Praha,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dotační možnosti v oblasti školství - národní OP Marek Třeštík Praha,"— Transkript prezentace:

1 Dotační možnosti v oblasti školství - národní OP Marek Třeštík Praha, 6. 5. 2019

2 ŠABLONY OPVVV Co zůstává? Co je nové? 100% dotace hned od začátku
Vyšší rozpočtový strop ( ,5) 8 měsíční vykazování ICT aktivity a úvazky od 0,1 Co je nové? Projekt na 24 měsíců Aktivity ze Šablon I a bagatelní podpora Jednoduchost účtování Možnost využití úspory Co zůstává? V případě SŠ je u Šablon II nutné připojit doložku o schválení Plánu aktivit nebo Školního akčního plánu Rozpočet s PA – Kč Kč na studenta Rozpočet se ŠAP – Kč Kč na studenta

3 Co ukázala praxe ŠABLON I ?
DVPP Lze měnit témata během realizace Vyplatí se v databázi MŠMT prověřit akreditaci poskytovatele kurzu Portfolio v elektronické podobě – oceníte při závěrečné zprávě V závažných případech MŠMT dovolí snížit cílovou hodnostu podpořených osob Není nutné dokládat PS – postačí prostý seznam účastníků s prohlášením ředitele Pozor na sloučení témat v Kalkulačce indikátorů – Při realizaci je nutné řídit se tématy vybranými pro Váš projekt Není nutné nastavit počet podpořených osob na maximální hodnotu (netýká se jen DVPP) Co se mění? Nově už pouze 8 hodinové šablony – Menší riziko propadnutí

4 Co ukázala praxe ŠABLON I ?
Personální šablony Vždy mít smlouvy od 1. dne v měsíci Neplacené volno je tabu Během projektu lze měnit úvazek – dočerpání dotace Kvalifikace opravdu musí být hotová ke dni nástupu – Lze udělit výjimku Celková výše úvazku do 1,5 K PS vždy i pracovní náplň První smlouva vždy minimálně na 12 měsíců (kromě Chůvy) – následné smlouvy mohou být kratší Lze využít i smlouvu na dobu neurčitou – dodatek po skončení projektu. Řešení opakovaných smluv na DU.

5 Co ukázala praxe ŠABLON I ?
Pracovní neschopnost a OČR - PN lze vždy krátit na příslušném listu kalkulačky ZOR zadáme počet pracovních dnů od 15. dne V systému ISKP pak za daný měsíc zadáme krácenou hodnotu dle kalkulačky - OČR LZE KRÁTIT TAKÉ - stejným postupem jako u PN nicméně týká se již prvního dne - Tato možnost byla v minulosti některými manažery MŠMT odmítnuta, nicméně je možná a potvrzují jí i výsledky kontrol na místě, které OČR dodatečně krátí. - Není tedy nutné vracet celou částku za daný měsíc !!

6 OP VVV - Implementace strategie digitálního vzdělávání
Výzva vyhlášena 2016 a 2018 – bude znovu otevřena Vznik nových digitálních vzdělávacích zdrojů Propojení formálního a nefor. vzdělávání – spolupráce se science centry, paměťovými institucemi apod. Podpora digitálních kompetencí učitelů – nové vzdělávací programy Sdílení dobré praxe škol Žadatelem je vzorová škola – využívá IT na pokročilé úrovni Minimálně další tři školy jako partneři – možnost finančního příspěvku Trénink pedagogů v digi. vzdělávání, vzorové hodiny, workshopy Nákup technologií do výše 50% rozpočtu

7 OP VVV- Budování kapacit pro rozvoj škol
Opět pravidelně vyhlašovaná výzva 6 klíčových aktivit Podpora zavádění formativního hodnocení – návaznost na projekt ČŠI Tvorba a pilotáž vzdělávacích programů pro vedoucí ped. pracovníky - pedagogické vedení, podpora malotřídních škol, implementace digitálních technologií apod. Tvorba a evaluace programů, které propojí formální a neformální vzdělávání Podpora pracovníků formálního a neformálního vzdělávání – zavádění programů propojujících oba prvky – zisk kompetencí skrze CKP Podpora jazykářů – SOŠ a SOU, tvorba vzdělávacích programů pro jazykáře, vznik digitálních materiálů pro odborný jazyk Tvorba programů pro demokratickou kulturu – aktivní zapojení studentů do veřejného života

8 Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
OP VVV- Plán na 2019 Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V srpnu 2019 Integrovaný regionální Operační program Celá ČR Podpora pedagogických pracovníků při realizaci tranzitních programů Posilování kompetencí pedagogických pracovníků škol, školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení v oblastech: prevence a stabilizace problémového chování dětí a žáků, managementu třídy, rozvoje psychosociálních kompetencí, seberegulace a práce s emocemi, rozvoje kompetencí pro včasné rozpoznání ohrožených dětí. Transformace současného modelu služeb školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy do služeb prevence a včasné intervence s cílem prevence institucionalizace a zkrácení pobytu dítěte v systému ústavní péče a ochranné výchovy Zpracování návrhů na úpravu Rámcových vzdělávacích programů pro obor vzdělání praktická škola jednoletá a dvouletá.

9 Jak úspěšně využívat dotace na mobility pro školy PhDr. Jan Hauser
Praha,

10 Mobility Kdo může jet? Žáci a studenti Pedagogičtí pracovníci
Management škol

11 Mobility: dotační příležitosti
Erasmus+ Projekty individuálních mobilit Projekty víceleté spolupráce

12 Mobility: možnosti a příklady
Erasmus+ Mobility pracovníků ve vzdělávání Škola nebo konsorcium škol pro zahraniční kurzy nebo stínování výuky Konsorcium: min. 3 školy, jedinou žádost podává koordinující škola Účast pedagogů i nepedagogů na tematických vzdělávacích kurzech či stínování výuky v zemích EU (MŠ, ZŠ, SŠ) Příspěvek na ubytování, cestovné, kurzovné, diety, pojištění, administrativní náklady formou paušální platby Výzva 1x ročně na začátku kalendářního roku, výsledky do konce června Projekt na měsíců Obvyklý příklad: Vyjíždí učitelé odborných předmětů s komunikativní znalostí jazyka, učitelé cizích jazyků, vedoucí pracovníci ve školách či zástupci MČ z oblasti školství. Mobilita (kurz) trvá 1 nebo 2 týdny

13 Mobility: možnosti a příklady
Erasmus+ Mobility žáků v odborném vzdělávání Pro žáky středních odborných škol, učilišť, vyšších odborných škol a absolventů těchto typů škol (absolvent = do jednoho roku po ukončení školy). Trvání mobility 2 týdny – 12 měsíců Délka projektu 1-2 roky Výzva 1x ročně na začátku kalendářního roku, výsledky do konce června Výjezdy obvykle ve skupinkách na střední školu s obdobným zaměřením v zahraničí Pobyt zpravidla 2 týdny – 3 měsíce Odborný program v partnerské škole a ve spolupracujících podnicích

14 Mobility: možnosti a příklady
Erasmus+ Mobility žáků - vzdělávací výměny mládeže Mládež z nejméně 2 států EU (raději více) Setkání v délce dní Účastníci ve věku let, důraz na děti/mladé lidi z marginalizovaných skupin (např. z dětských domovů) 16-60 účastníků (bez vedoucích) min. 4 účastníci z každé země (bez vedoucích) aspoň 1 vedoucí z každé země Akce musí být vzdělávací, nikoliv prázdninová Uzávěrky žádostí o podporu v roce 2019: , , projekt může začít cca 3 měsíce po uzávěrce Délka trvání projektu: 3-24 měsíců Oprávnění žadatelé: školy, neziskové organizace, veřejná správa Financování: cestovní náklady paušálem dle vzdálenosti, náklady na organizaci, náklady pro účastníky se speciálními potřebami

15 Mobility: možnosti příklady
Erasmus+ Projekty víceleté mezinárodní spolupráce Výměna dobré praxe (bez intelektuálních výstupů) Strategická partnerství (s intelektuálními výstupy) Rozpočtované projekty Mzdy Cestovné Služby pro aktivity, akce Komunikace Další potřebné náklady dle tématu projektu

16 Mobility: dotační příležitosti
Norské fondy / EHP přes DZS Projekty mobilit Vytváření a inovace společných studijních programů Pro MŠ, ZŠ, SŠ, také kraje a obce Mobility pro žáky/studenty i pro zaměstnance škol Partnerství s alespoň jednou institucí z donorského státu Výše grantu na projekt: 1500 – EUR, bez spolufinancování, platby 80/20 Grant hradí cestovní náklady, pobytové náklady, náklady na účastníky se specifickými potřebami, mimořádné náklady pro účastníky s omezenými příležitostmi, organizaci mobilit Žáci SŠ: 14 let a více, výjezd skupiny studentů do partnerské školy v zahraničí (5 dní - 4 týdny), studijní pobyt v partnerské škole (1-6 měsíců), praktická stáž v podniku nebo v partnerské škole (5 dní – 4 týdny) Zaměstnanci: výukové pobyty, stínování a studijní návštěvy (1 týden – 2 měsíce)

17 Jak připravit žádost o grant
Navázání partnerství Sepsání projektu v souladu s pravidly, obsah musí být relevantní z pohledu programu a výzvy Je nutné promyslet praktické věci Proces výběru účastníků Zajištění adekvátní podpory pro účastníky Zajištění uznávání mobilit do domácích vzdělávacích programů Komunikační plán Indikátory – dopady, hodnocení výsledků projektu (zejm. počty účastníků mobilit a přínosy pro ně, případně pro vysílající instituci) Sestavit rozpočet a zajistit cash-flow projektu Zajistit povinné přílohy, zejm. dopisy s podporou zahraničních institucí

18 Děkujeme za pozornost! Marek Třeštík: marek.trestik@eracr.cz
Jan Hauser:


Stáhnout ppt "Dotační možnosti v oblasti školství - národní OP Marek Třeštík Praha,"

Podobné prezentace


Reklamy Google