Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
STAV PODNIKU 2017 – 2018 AKTULIZACE STRATEGIE ŘLP ČR, s.p.
Ing. Jan KLAS Generální ředitel 24. října 2018, Jeneč Jednání s leteckými dopravci 16. ročník
2
OBSAH VÝVOJ PROVOZU V ČESKÉM VZDUŠNÉM PROSTORU SITUACE V EVROPĚ
KAPACITA LETIŠTĚ PRAHA – PROJEKT NOVÉ TWR STRATEGIE ŘLP ČR, s.p. DETEKCE A INTEGRACE DRONŮ – POZICE ŘLP ČR, s.p.
3
ZÁVĚRY 15. ROČNÍKU JEDNÁNÍ – 26. 10
ZÁVĚRY 15. ROČNÍKU JEDNÁNÍ – vyhodnocení dotazníku spokojenosti POŽADAVKY prezentace podniku o připravenosti na letní sezónu 2018 v rámci jednání AOC vyhodnocení příčin zpoždění problematika dronů HODNOCENÍ příprava, organizace, kvalita informaci, srozumitelnost, využitelnost ,1 VYUŽITÍ součást auditu ze strany ÚCL povinná část výroční zprávy poskytovatele služeb
4
VÝVOJ PROVOZU VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY
Čísla ŘLP ČR, s.p. roku 2018 pohybů v červenci 3 215 pohybů za den – meziroční nárůst +7,5% historické provozní maximum pohybů za den v celé Evropě –
5
VÝVOJ HODINOVÉ KAPACITY ACC PRAHA – PLÁN VS. REALITA
191
7
VÝVOJ POPLATKŮ ZA SLUŽBY V REŽIMU VÝKONNOSTNÍHO PLÁNOVÁNÍ
1. referenční období 2. referenční období 115
8
NEJVĚTŠÍ ZÁKAZNÍCI PODNIKU V OBDOBÍ 2017 – 2018 UŽIVATELÉ TRAŤOVÝCH I LETIŠTNÍCH SLUŽEB
9
VÝVOJ POČTU ZAMĚSTNANCŮ PODNIKU A POČTU ŘÍDÍCÍCH LETOVÉHO PROVOZU
ICAO 2018: pro zajištění trvale udržitelného rozvoje civilní letecké dopravy v globálním kontextu je zapotřebí každý den do roku vycvičit 12 nových pilotů a 4 nové řídící letového provozu ……………. V současnosti je v ŘLP ČR, s.p. ve všech fázích výcviku celkem 70 řlp – žáků ……
10
STAV A VÝSLEDKY SYSTÉMU ŘÍZENÍ LETOVÉHO PROVOZU V EVROPĚ SROVNÁNÍ VÝKONNOSTI 2017/2018
Průměrné traťové zpoždění: 2,03 minuty na provedený let Dvojnásobné zhoršení oproti roku 2017 Zpoždění z důvodu kapacity služeb řízení letového provozu Celkové zhoršení o 67 % ve srovnání s rokem 2017 Zpoždění z důvodu nedostatku řídících letového provozu Třikrát vyšší než v roce 2017 Zpoždění z důvodu nepříznivého počasí Dvakrát vyšší než v roce 2017 Zpoždění z důvodu stávek řídích letového provozu Třikrát vyšší než v roce 2017
13
Aktualizace podnikové strategie
Východiska Nárůst letového provozu ve vzdušném prostoru České republiky a nárůst provozu na letištích Nedostatek provozního personálu v České republice i v celé Evropě Regulační a politické tlaky omezující samostatnost rozhodování podniku Nové rozdělení kompetencí v oblasti regulace ATM Postupná integrace UAV/UAS, zavádění UTM Integrace ATM infrastruktury a jejích komponent Posilování funkční přeshraniční integrace, zejména v důsledku rostoucí poptávky po kapacitě
14
Aktualizace podnikové strategie
Strategické cíle
15
Reakce podnikové strategie
Strategické cíle LETOVÉ PROVOZNÍ SLUŽBY • Naplňovat všechna výkonnostní kritéria činnosti služeb řízení letového provozu, daná tuzemskými a mezinárodními regulativy. • V maximální míře vycházet vstříc požadavkům zákazníků z celého zákaznického spektra. • Vyrovnat se s očekávanou poptávkou po kapacitě v kontextu celoevropského přístupu a to při udržení maximální míry provozní bezpečnosti. • Aktivně využívat podnikové know-how při tvorbě regulatorní legislativy, ve spolupráci se státní správou a mezinárodními organizacemi • Budovat dostatečné zdroje pro budoucí poptávku i v letech, kdy není naplněn očekávaný nárůst provozu. • Provádět kvalitní nábor, výcvik a rozvoj zaměstnanců.
16
Nová TWR Praha Klíčové faktory návrhu
Čísla ŘLP ČR, s.p. roku 2018 pohybů v červenci 526 pohybů za den – meziroční nárůst +6,5%
17
Nová TWR Praha Klíčové faktory návrhu
vizuální kontrola rozšířených provozních ploch – nová RWY 06R/24L a plocha u rozšířeného Terminálu 2 zvýšení kapacity letiště (+ paralelní dráha) - ze 48 pohybů na 76 pohybů architektonický soulad s okolní zástavbou požární bezpečnost kybernetická a fyzická bezpečnost energeticky šetrná budova změna stávající TWR na záložní pracoviště zahájení projektu zahájení zpracování PD stavební povolení zahájení realizace uvedení do provozu 2017 2019 2020 2021 2023
18
zahájení zpracování PD
Nová TWR Praha Výška Stávající TWR 45 m Budoucí TWR 75 m Obrázek zachycuje pouze objemové poměry, nikoliv konečný vzhled NTWR zahájení projektu zahájení zpracování PD stavební povolení zahájení realizace uvedení do provozu 2017 2019 2020 2021 2023
19
zahájení zpracování PD
Nová TWR Praha Výhled Stávající TWR 45 m Budoucí TWR 75 m zahájení projektu zahájení zpracování PD stavební povolení zahájení realizace uvedení do provozu 2017 2019 2020 2021 2023
20
Nová TWR Praha Pracoviště TWR
výška pracoviště TWR - 75 m plocha pracoviště TWR - cca 100m2 počet stanovišť - 8 výhled na veškeré provozní plochy vč. paralelní RWY 06R/24L umístění mezi paralelními RWY Obrázek zachycuje pouze objemové poměry, nikoliv konečný vzhled NTWR zahájení projektu zahájení zpracování PD stavební povolení zahájení realizace uvedení do provozu 2017 2019 2020 2021 2023
21
STRATEGICKÝ ROZVOJ LETIŠTĚ PRAHA – REAKCE ŘLP ČR, s.p.
SOUČASNÁ TWR SOUČASNÁ TWR NOVÁ TWR 2023 STRATEGICKÝ ROZVOJ LETIŠTĚ PRAHA – REAKCE ŘLP ČR, s.p. Další rozvoj a zvýšení kapacity letiště Praha není možný bez nové paralelní dráhy STRATEGICKÝ ROZVOJ LETIŠTĚ PRAHA – REAKCE ŘLP ČR, s.p. - jednoznačná podpora výstavby paralelní dráhy 06/24 - výstavba nové řídící věže na letišti Praha
22
DETEKCE A INTEGRACE DRONŮ POZICE ŘLP ČR, s.p.
nárůst bezpilotního létání přináší výzvy, kterým budeme nadále čelit vzhledem k obrovskému potenciálu profesionálního využití dronů vnímáme jako důležité nebránit integraci tohoto typu provozu do vzdušného prostoru státní podnik ŘLP ČR bude připraven čelit všem novým výzvám a zároveň schopen udržet vysokou míru kvality poskytovaných služeb stávajícím, ale i novým zákazníkům
23
Detekce nekooperujících dronů
neukázněný provoz dronů v okolí řízených letišť byl evidován v několika případech za poslední tři roky tyto incidenty byly bez dopadu na bezpečnost provozu stanoviště ŘLP má postupy, jak řešit nenadálé situace tohoto typu (změna dráhy v používání) způsob řešení: veřejná soutěž na detekční systém instalovaný ve spolupráci s Letištěm Praha přinese možnost detekce dronů a jejich pilotů v blízkosti letiště
24
Příklad spolupráce – detekce + integrace
ambicí ŘLP je hrát klíčovou roli při implementaci a být autoritou při poskytování dat pro fungování aktivního geofencingu spolupráce s českou firmou Up Vision a Air Map (USA) osvěta pilotů dronů a široké veřejnosti zvýšení bezpečnosti provozu dronů v okolí letišť
25
https://twitter.com/letovyprovoz
KOMUNIKACE
26
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.