Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK"— Transkript prezentace:

1 Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK
Případová studie: Účast na zahraničních veletrzích - Česká mincovna, a.s. Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK Program: OP PIK, program Marketing Příjemce: Česká mincovna, a.s. Cíl projektu: Posílení stability společnosti a dobrého jména na relevantních trzích Rozpočet projektu: ,- Kč Počet zaměstnanců: 72 osob Výsledky: Zvýšení obratu společnosti Zvýšení exportu Zvýšení zisku společnosti Získání nových zákazníků

2 Shrnutí projektu: „Účast na zahraničních veletrzích - Česká mincovna, a.s. “
Cíl programu: „Zvýšit internacionalizaci malých a středních podniků“ Potřeby Neustálá technologická inovace, Rozšiřování produktového portfolia, Rozšiřování poskytovaných služeb, Moderní formy distribuce, Prezentace vlastních výrobků a služeb. Cíle rozvoj exportních možností, zvýšení obratu společnosti, získání nových zákazníků, zvýšení čistého zisku společnosti. Rozpočet Celkové náklady projektu ,- Celkové způsobilé náklady ,- Výstupy Účast na 9 veletrzích: Rusku, Číně, USA a Německu Výsledky navázání nových obchodních kontaktů, zvýšení poptávky po produktech zvýšení obratu. znalosti o výrobě žadatele na trzích Dopady Zvýšení a stabilizace obratu, diverzifikace portfolia, rozvoj výrobních technologií, růst společnosti

3 Profil příjemce Základní popis
Česká mincovna, a.s. je tradičním výrobcem mincí a medailí, přičemž od svého založení v roce vyrábí veškeré oběžné a pamětní mince emitované Českou národní bankou. Portfolio produktů společnosti představuje široký záběr aktivit a výrobků, který lze rozdělit do 3 základních segmentů: Oběžné mince Pamětní mince Pamětní medaile Potřeby příjemce Na globálním trhu se žadatel potýká s konkurencí zahraničních firem. Z tohoto důvodu je pravidelná prezentace a propagace vlastních produktů nedílnou součástí proexportní strategie každé společnosti, České mincovny a.s. nevyjímaje. V zájmu udržení konkurenceschopné pozice je nutné neustále hledat nová odbytiště pro své výrobky. Efektivním způsobem, jak toho docílit, je plánovaná účast na veletržních akcích. Cíle projektu Cílem projektu je dosáhnout ekonomických i nekvantifikovatelných benefitů. Mezi hlavní ekonomické přínosy se řadí rozvoj exportních možností, zvýšení obratu společnosti, získání nových zákazníků, zvýšení čistého zisku společnosti. Úzce související nekvantifikovatelné přínosy jsou spatřovány v posílení vlastní prezentace, navázání nových kontaktů, získání aktuálního přehledu o vývoji na trhu a nové konkurenci atd. Česká mincovna, a.s. Lokalita: Jablonec nad Nisou Hlavní činnost: Výroba klenotů a příbuzných výrobků Zaměstnanci (2018): 75 Obrat (2018): 18,9 Mil. EUR

4 Naplnění cílů projektu
Výstupy Výsledky Vybrané ukazatele Realizované účasti na veletrzích v průběhu let 2016 a 2017 : COINS World’s Fair of Money Beijing International Coin Exposition World Money Fair Rozvoj exportních možností, nové obchodní kontakty Zvýšení obratu společnosti, akvizice nových zákazníků. Získání nových zákazníků, navázání nových obchodních kontaktů, Rozvoj exportních možností, navýšení objemu tržeb z exportu Zvýšení zisku společnosti Diverzifikace podnikatelského rizika žadatele Technologický rozvoj Zvýšení obratu společnosti Nárůst o 22 % Zvýšení exportu Nárůst o 100 % Zvýšení zisku společnosti Zvýšení zisku minimálně o 5 mil. Kč Získání nových zákazníků 10 ročně

5 Zhodnocení přínosů projektu
Jaké jsou nezamýšlené (pozitivní i negativní) efekty v rámci dosahování specifických cílů? Shrnutí nezamýšlených efektů vychází z širšího portfolia výpovědí participujících subjektů (žadatelů a příjemců) ve vztahu k účasti v programu, kteří byli osloveni různými formami v rámci realizace evaluačních šetření: Pozitivní zkušenosti Posílení pozice nejen na zahraničních trzích, ale též na domácím trhu. Zahraniční veletrhy mohou být navštíveny i ze strany stávajících zákazníků v ČR. Zaměření prezentovaných produktů na výrobky s vyšší přidanou hodnotou, možnost zvýšit export zejména u výrobků s vyšší přidanou hodnotou (navýšení obratu nemusí být primární cíl), jde též o strukturu odbytu. Možnost realizace průzkumu zahraniční konkurence a srovnání úrovně vlastních produktů a služeb. Podněty ke zlepšení Vysoká administrativní náročnost při přípravě a realizaci projektu s ohledem na faktickou výši proplacené dotace. U některých vybraných veletrhů je nutné v dlouhém předstihu rezervovat/hradit zálohy na umístění, což koliduje s pravidly způsobilosti. S ohledem na financování prostřednictvím de-minimis by bylo možné zohlednit i vzniklé výdaje před podáním žádosti v těchto případech. Neexistující možnost ověření čerpání de-minimis u propojených subjektů, což vede k situacím, kdy jsou žádosti vráceny, žadatel doplňuje informace poskytnuté ze strany API (které potvrzuje), má však omezenou možnost ověřit, zda jsou správné a validní.

6 Zhodnocení přínosů projektu
Byly pozorovány nějaké multiplikační efekty projektu i ve směru k dodavatelům podniku? Byl pozorován dopad podpory na konkurenty podpořeného podniku? Shrnutí nezamýšlených efektů vychází z širšího portfolia výpovědí participujících subjektů (žadatelů a příjemců) ve vztahu k účasti v programu, kteří byli osloveni různými formami v rámci realizace evaluačních šetření: Nebyly pozorovány žádné dopady projektu na dodavatelsko-odběratelské řetězce podpořeného podniku. Poskytnutá podpora je součástí širšího komplexu dlouhodobých aktivit podpořeného podniku ve smyslu marketingu a (zahraniční) expanze a je tak de facto nemožné izolovat její specifický vliv na vztahy podniku s dodavateli a odběrateli produkce. Nebyl rovněž zaznamenán žádný, pozitivní ani negativní, dopad podpory na konkurenci podpořeného podniku. Ani další aplikované evaluační metody nevedly k identifikaci významných multiplikačních a/nebo negativních dopadů podpory na dodavatele, odběratele nebo konkurenty příjemců. Důvodem je především výše zmíněný dlouhodobý charakter aktivit směřujících k rozšiřování okruhu zákazníků a expanzi – poskytnutá podpora v tomto smyslu představovala pouze dílčí aktivitu (kupříkladu došlo k navázání kontaktů s potenciálním zahraničním odběratelem, který mohl být jedním z důvodů úspěchu ve veřejné zakázce na tomto trhu o několik let později) – specifický zprostředkovaný efekt podpory ale nelze izolovat.


Stáhnout ppt "Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK"

Podobné prezentace


Reklamy Google