Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Nákladové nádraží Žižkov Parková čtvrť Central Group
Arnika 2017
2
O území Významná transformační plocha 33 hektarů
S památkově chráněnou funkcionalistickou budovou
3
Aktuálně V červnu 2017 – schváleno zpracování nového návrhu podle pokynů (Z 2600): Vymístění železniční dopravy, začlenění území do městské struktury Zpracování urbanistické studie se opakovaně odkládalo Únor 2017: Rada hl. m. Prahy ukládá IPR zpracovat urbanistickou studii – usnesení č. 353): návrh zadání podkladové studie ve spolupráci s MČ Praha 3, Odborem územního rozvoje Magistrátu hl. m. Prahy (UZR MHMP) a vlastníky dotčených pozemků Červenec 2017: Rada souhlasí s odkupem památkově chráněné budovy od Českých drah – usnesení č (připravuje se architektonická soutěž)
4
Vlastnické poměry Severní část – Central Group
Žižkov Station Development – České dráhy a Sekyra Group (území s památkově chráněnou budovou) Malou část Rail Real (ČD a Sudop Group)
5
Parková čtvrť Území Central Group je v současnosti v územním plánu vedeno jako smíšené plochy městského jádra s kódem využití území H Central Group má v současnosti územní rozhodnutí po předchozím vlastníkovi pozemků Stavět může až 2600 bytů Územní rozhodnutí chce zčásti změnit architekt Jakub Ciegler
6
Z historie MČ – dala původní podnět ke změně územního plánu už v roce 2004 Na lokalitě leží stavební uzávěra 2010 – výjimka pro severní část území Do roku 2014 připravoval Útvar rozvoje zadání urbanistické studie – práce přerušeny Mezitím byla budova nádraží prohlášena za památkově chráněnou – tj. nebylo možno postupovat podle původního návrhu změny MČ uzavřela Memorandum (mj. s Žižkov Station Development) v roce 2014 s cílem konverze nádraží na kulturně vzdělávací centrum MČ zahájila proti územnímu rozhodnutí soudní spor
7
Problém Salámová zástavba Žižkova není v zájmu města
Byla by zapotřebí ucelená koncepce území. Vedení trasy pro tramvaj, uliční sítě, umístění školy a školky, parku a náměstí MČ a magistrát nejsou ve shodě
8
Z historie V roce 2016 MČ souhlasila s novou urbanistickou soutěží (organizuje IPR) Uspořádání architektonické soutěže v koordinaci s IPR schválila MČ P 3 v únoru 2016 V roce 2016 IPR zpracoval Možnosti urbanistické/architektonické soutěže Nákladového nádraží Žižkov
9
Jednání s Central Group
MČ Praha 3 začala jednat o uzavření smlouvy s Central Group Souhlas uzavřením smlouvy dala Rada MČ P 3 v září 2016 (opoziční zastupitelé chtěli následně toto rozhodnutí Rady revidovat, ale bod programu nebyl odsouhlasen)
10
Jednání s Central Group
Smlouva pro MČ výrazně nevýhodná Developer dostane vše, MČ prakticky nic Ve smlouvě se MČ Praha 3 zavázala k: vzít zpět správní žalobu na rozhodnutí NEBUDE SE STAVĚT PROTI ZÁMĚRU Spolupráce na vydání stanovisek a zrušení stavební uzávěry K modifikaci změny Z 2600 – zúží návrh nebo podá návrh nový bez pozemků Ke konci roku 2016 vzala MČ zpět podnět na pořízení Z 2600 Praha ve změně dál pokračuje – rozštěpení území na menší části a jejich jednotlivá zástavba = nežádoucí Central Group si do smlouvy dal řadu striktních podmínek, za kterých vůbec bude spolupracovat zavázal se jen k tomu že postaví MŠ (převede ji do vlastnictví MČ, která už ji dále bude provozovat) a vybuduje park o minimální rozloze stanovené územním plánem
11
Memorandum Memorandum o společném postupu při přípravě a realizaci urbanistické soutěže a zpracování územní studie Memorandum je dokument, který deklaruje vůli všech účastníků zapojit se do procesu přípravy urbanistické soutěže včetně procesu participace a definuje role jednotlivých stran. Memorandum musí být schváleno Radou HMP
12
Poděkování Projekt byl realizován za podpory Ministerstva životního prostředí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.