Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MAP I - MAP II Vysočina – MAP Havlíčkův Brod a Světlá nad Sázavou

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MAP I - MAP II Vysočina – MAP Havlíčkův Brod a Světlá nad Sázavou"— Transkript prezentace:

1 MAP I - MAP II Vysočina – MAP Havlíčkův Brod a Světlá nad Sázavou
Královská stezka o.p.s. Karolína Ortová Člen PS Vzdělávání při NSMAS ČR

2 MAP I – přínosy x zápory Zmapování území
Navázání kontaktů a partnerství Realizace prvních vzdělávacích aktivit Prostor pro vlastní kreativitu a využívání paušálu ve prospěch území Exkurze a příklady dobré praxe Administrativa na straně nositele Velké finanční krácení (2. vlna žádostí) Dokládání CV k RT Zahlcování subjektů požadavky na analytická data a vyplňování dalších dotazníků Cenová náročnost lektorů a odborníků Požadavky na přenos údajů mezi MAP a KAP

3 MAP II – plán versus realita
Personální pomoc do škol x legislativa Vedení volnočasových kroužků x vzdělávání pedagogů Pilotní vybavení tříd x administrativní náročnost Aktivity klíčových kompetencí x šablony I a II, IKAP Prostor pro zapojení pedagogů a vedení škol x zahlcenost osob Efektivita a pružnost pro území x vytváření metodik, reportů, zpráv… Rychlé schvalování x četnost zasedání Výběrových komisí „Ohrádka“ aktivit – PRAVIDLA x REALITA?

4 Implementace Vycházet z priorit škol a umožňovat jim realizaci přínosných projektů Stěžejní pro přínos dětí/žáků a pedagogů => rozvoj školy Minimalizovat administrativu Pilotně zkoušet nové oblasti vzdělávání Spolupráce s poskytovateli sociálních služeb a dalšími NNO Přínos sdílení příkladů dobré praxe a sdílených portálů Omezené kapacity osob Pedagogů Lektorů RT

5 Implementace v našich ORP – příklady…
Co realizujeme my (resp. budeme realizovat) v ORP Havlíčkův Brod a Světlá nad Sázavou: Environmentální aktivity – kroužky, exkurze Čtenářská gramotnost – autorské čtení, besedy, sbírky pro knihovny Demokracie – spolupráce se sociálními službami Jazykové vzdělávání – exkurze, CLIL, rodilý mluvčí Inkluze – interaktivní výstavy, semináře, akce pro rodiče Kariéra – spolupráce s místními podniky, živnostníky, SŠ a učilišti Matematická gramotnost – rozvíjení nových metod a poznatků – vzdělávání učitelů IT kompetence a gramotnost Regionální identita – spolupráce s muzei, výstavy, místní materiály Otevřená škola – etika, emoce, vzdělávání vedoucích zástupců škol

6 Práce se zřizovateli, řediteli, práce PS
Většinou ochota spolupráce ředitelů Zřizovatelé – znát obal bez obsahu, nebo se věnovat věcné stránce vzdělávání? PS – angažovanci, aktivní lidé, odborníci – věcné připomínky Animace území – pozice MAS – aktivity

7 Příklady dobré praxe Exkurze – SCIO školy, Montessori školy, Waldorfská škola Neformální společné setkání (stanovení priorit a cílů) Tradice setkávání – obnova Komunitní projednání Osobní setkání se všemi zástupci

8 Aktivity Snaha koordinace vytěžování dat s KAP
Data pro Výroční zprávu od odboru = MŠ, ZŠ, ZUŠ, SVČ…. (obecní i soukromé) Využívání dalších dat pro analytickou část MAP II ŠIKK – zahrnuje všechny subjekty v kraji Spolupráce se SRP Stanovování místních LEADERů – SYPO? Šablony NNO – Vysočina = ČRDM Spolupráce – Strategické rámce, akční plány

9 Připomínky Nedostatečné kapacity na ŘO
Dlouhé termíny a lhůty ze strany ŘO x krátké termíny pro doplnění na straně žadatele Neodůvodněné krácení projektů při věcném hodnocení (naprostá subjektivita při hodnocení) Při vykazování ZOR vyplňování nepovinných dat – vracení k doplnění Analytická část MAP – shromažďování a aktualizace ne zcela relevantních dat Jakou má např. vypovídající hodnotu z jakého okresu jdou žáci ze ZŠ na SŠ? Stanovování místních LEADRů? Chceme zahltit naše aktivní pedagogy? FB jako komunikační nástroj? Web? (s blogem, FAQ, sdílením příkladů…) Kontroly ze strany FÚ Výběrové řízení a zakázky Strategický rámec – IROP - MAS

10 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "MAP I - MAP II Vysočina – MAP Havlíčkův Brod a Světlá nad Sázavou"

Podobné prezentace


Reklamy Google