Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Seminář k 4. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Zázemí pro vzdělávání - Podpora předškolního vzdělávání
2
MAS Hustopečsko – 4. Výzva – Podpora předškolního vzdělávání
Vazba na výzvu č.68 „INFRASTRUKTURA PRO PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, ZÁKLADNÍ ŠKOLY, STŘEDNÍ ŠKOLY, VYŠŠÍ ODBORNÉ ŠKOLY, ZÁJMOVÉ, NEFORMÁLNÍ A CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ“ Příjem žádostí: do do 18 hodin Celková částka dotace pro výzvu: ,- (dotace = 95%) Min. celkové výdaje projektu: není stanovena Max. celkové výdaje projektu: ,00 Kč Oprávnění žadatelé: Zařízení péče o děti do 3 let Školy a školská zařízení v oblasti předškolního vzdělávání Další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit v oblasti předškolního vzdělávání Obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi Nestátní neziskové organizace Církve, církevní organizace Organizační složky státu a jejich příspěvkové organizace
3
Financování, realizace projektu
Financování: dotace 95% Datum zahájení realizace projektu: nejdříve Datum ukončení realizace projektu: datem ukončení realizace projektu se rozumí datum, do kterého budou prokazatelně uzavřeny všechny aktivity !!! Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti o podporu v MS !!!
4
Podporované aktivity Podporovány jsou aktivity zaměřené na zvýšení nedostatečné kapacity kvalitních a cenově dostupných zařízení péče o děti v předškolním věku v území, kde je prokazatelný nedostatek těchto zařízení. Cílem je umožnit lepší zapojení rodičů s dětmi předškolního věku na trh práce. V případě, že krajská hygienická stanice udělila výjimku k dočasnému zvýšení kapacit mateřské školy (třídy), lze v projektu zařízení rekonstruovat tak, aby výjimka již nebyla potřeba. Kapacita podpořeného zařízení uvedená v Rejstříku škol a školských zařízení při podání žádosti o podporu musí zůstat po ukončení realizace projektu zachována, příp. bude navýšena. Stanovisko krajské hygienické stanice musí být součástí žádosti o podporu. Údaj o kapacitě zařízení uvede žadatel ve Studii proveditelnosti v popisu projektu. Kapacita mateřských škol, zapsaných v Rejstříku škol a školských zařízení, bude ověřována v tomto rejstříku. Kapacita dětských skupin, zapsaných v Evidenci dětských skupin, bude ověřována v této evidenci.
5
Hlavní podporované aktivity – min. 85% CZV
stavby a stavební práce spojené s výstavbou nové infrastruktury, včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí, rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury, včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb, nákup pozemků a staveb (nemovitostí), pořízení vybavení budov a učeben, pořízení kompenzačních pomůcek
6
Vedlejší podporované aktivity – max. 15 % CZV
demolice související s realizací projektu, pořízení bezpečnostních prvků a zařízení, osvětlení, elektronického a mechanického zabezpečení, pořízení herních prvků, úpravy venkovního prostranství (přístupové cesty v areálu, zeleň, hřiště a herní prvky), projektová dokumentace, EIA, zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor), pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti), povinná publicita (podle kap. 13 Obecných pravidel).
7
Povinné přílohy žádosti
Plná moc – v případě, že nepodepisuje statutární zástupce žadatele Dokumentace k zadávacím a výběrovým řízením – záložka „Veřejné zakázky“ v MS2014+ Doklad o právní subjektivitě – nemusí dokládat obce, kraje, organizační složky státu + jejich p. o. Studie proveditelnosti – příloha specifických pravidel výzvy č. 68 IROP – P4A Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu – výpis z KN Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení – nabytí právní moci nejpozději ke dni podání žádosti o dotaci
8
Povinné přílohy žádosti
Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení s nabytím právní moci nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby Položkový rozpočet stavby – způsobilé x nezpůsobilé výdaje, hlavní x vedlejší aktivity Výpočet čistých jiných peněžních příjmů – v případě, že projekt bude generovat příjmy Čestné prohlášení o skutečném majiteli – příloha obecných pravidel č. 30 Výpis z Rejstříku škol a školských zařízení – ne starší než 3 měsíce Stanovisko Krajské hygienické stanice ke kapacitě školy – v relevantních případech
9
Způsobilé výdaje hlavní aktivity (min. 85% czv)
stavby: výstavba nové budovy sloužící pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání, související s rozšířením stávající kapacity zařízení, rozšíření stávající budovy sloužící pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání, související s rozšířením stávající kapacity zařízení, stavební úpravy stávající budovy pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání nebo jiného objektu pouze z důvodu rozšíření stávající kapacity předškolního vzdělávání či vzniku zcela nového vzdělávacího zařízení, stavební úpravy společných prostor, kmenových učeben a prostor pro spánek dětí v rámci budovy mateřské školy (zapsané do školského rejstříku), stavební úpravy objektu dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. související s podporou sociální inkluze v rámci projektu rozšíření kapacit (např. zajištění bezbariérového přístupu),..str. 22 specifických pravidel
10
Pořízení vybavení budov, učeben, výukových prostor
Nákup pozemků a staveb nákup pozemku (celého, nebo jeho části) určeného pro výstavbu nové stavby, která bude sloužit pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání, cena pozemku nesmí přesáhnout 10 % celkových způsobilých výdajů1, nákup stavby (celé nebo její části), která bude sloužit pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání – bez limitu Pořízení vybavení budov, učeben, výukových prostor pořízení alternativních výukových prostor např. jurty, unimobuňky/obytné kontejnery, pořízení nábytku, vybavení zázemí infrastruktury pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání (vybavení kmenových tříd, prostory pro spánek dětí, společné prostory, zázemí pro personál, šatny, toalety, jídelna apod.), pořízení kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Pořízený majetek podléhá kontrole a při nákupu vybavení důrazně upozorňujeme příjemce, že je potřeba udržet výstupy z projektu po celou dobu udržitelnosti (tj. pět let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP) a evidovat je. V případě neudržení výstupů z projektu po celou dobu udržitelnosti projektu se příjemce vystavuje riziku krácení dotace
11
Způsobilé výdaje vedlejší aktivity (max. 15% czv)
demolice původního objektu, ve kterém probíhala výchova a vzdělávání dětí, a budov na pozemku objektu, jejichž odstranění souvisí s realizací projektu; demolice nemůže být jedinou aktivitou projektu, pořízení bezpečnostních prvků a zařízení, osvětlení, elektronického zabezpečení vstupu do budovy a mechanického zabezpečení (oplocení), pořízení vnitřních i venkovních herních prvků a hraček, úpravy venkovního prostranství v areálu zařízení péče o děti do 3 let nebo předškolního vzdělávání (zeleň, přístupové cesty v areálu zařízení, úprava a zřizování dětských hřišť, pítka, parkové úpravy, oplocení, pořízení a obnova mobiliáře např. lavičky, herní prvky) a přístřešky nevyžadující stavební povolení, parkovací místa na pozemku podpořeného zařízení pro předškolní vzdělávání (nejedná se o veřejná parkovací místa), zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor), projektová dokumentace stavby, EIA a další viz strana Specifických pravidel
12
Způsobilé výdaje vedlejší aktivity (max. 15% czv)
Projektová dokumentace Nákup pozemků a staveb (nesmí přesáhnout 10% způsobilých výdajů projektu) Zabezpečení výstavby (TDI, AD, BOZP, geodetické práce, výdaje na inženýring projektu) Pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (SP, výdaje na zpracování zadávacích podmínek k zakázkám a organizaci výběrových a zadávacích řízení) Povinná publicita DPH
13
Nezpůsobilé výdaje - výběr
výdaje na výstavbu, rekonstrukci nebo modernizaci komunikací určených výhradně pěší dopravě s výjimkou výdajů uvedených mezi způsobilými výdaji na hlavní a vedlejší aktivity projektu, výdaje na běžnou údržbu, souvislou údržbu a opravu pozemních komunikací včetně chodníků a cyklostezek výdaje na realizaci parkovišť pro automobily, výdaje na přípravu a zpracování žádosti o podporu, s výjimkou zpracování studie proveditelnosti, výdaje spojené s řízením a administrací projektu výdaje na zpracování průzkumů, studií a posouzení nesouvisejících s PD
14
Formální hodnocení a přijatelnost
Průběh hodnocení Formální hodnocení a přijatelnost Věcné hodnocení Schválení projektů Kontrola CRR
15
Formální hodnocení a přijatelnost
Průběh hodnocení Formální hodnocení a přijatelnost Věcné hodnocení Schválení projektů Kontrola CRR
16
Hodnocení a výběr projektů formální hodnocení a přijatelnost
Kritéria formálních náležitostí – vždy napravitelná Název kritéria Aspekt hodnocení Hodnocení (ANO/NE/nerelevantní) Referenční dokument Předmět a způsob hodnocení Žádost o podporu je podána v předepsané formě - ANO – žádost o podporu je podána v předepsané formě NE Žádost o podporu Pravidla pro žadatele a příjemce Posuzuje se, zda žádost byla finalizována v elektronické podobě v aplikaci systému ISKP14+ Žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele ANO – žádost o podporu je podepsána statutárním zástupcem nebo pověřeným zástupcem žadatele Pověření Posuzuje se, zda je žádost opatřena elektronickým podpisem statutárního orgánu nebo oprávněné osoby pověřené statutárním orgánem subjektu žadatele/partnera, tzn. zda podpis odpovídá statutárnímu orgánu/ oprávněné osobě subjektu žadatele Jsou doloženy všechny povinné přílohy ANO – k ŽoP jsou doloženy všechny povinné přílohy Přílohy žádosti Výzva MAS Specifická pravidla pro žadatele a příjemce pro 53. výzvu IROP Posuzuje se, zda jsou doloženy všechny povinné přílohy, které jsou uvedeny v dokumentaci Výzvy MAS
17
Hodnocení a výběr projektů formální hodnocení a přijatelnost
Kritéria přijatelnosti Název kritéria Aspekt hodnocení Hodnocení (ANO/NE/nerelevantní) Napravitelné / nenapravitelné Referenční dokument Žadatel splňuje definici oprávněného žadatele pro danou Výzvu Potřebnost Účelnost ANO – žadatel splňuje definici oprávněného žadatele pro danou výzvu NE Nenapravitelné Žádost o podporu Výzva MAS Projekt je v souladu se schválenou Strategií komunitně vedeného místního rozvoje pro území MAS Hustopečsko na období ANO – projekt je v souladu s programovým rámcem SCLLD NE – projekt není v souladu s programovým rámcem SCLLD Napravitelné Studie proveditelnosti SCLLD MAS Hustopečsko Projekt je v souladu s podmínkami Výzvy MAS ANO – projekt je v souladu s podmínkami Výzvy MAS NE - projekt není v souladu s podmínkami Výzvy MAS Hodnocení se provádí na základě údajů, které žadatel uvedl v Žádosti o podporu a ve Studii proveditelnosti
18
Formální hodnocení a přijatelnost
Průběh hodnocení Formální hodnocení a přijatelnost Věcné hodnocení Schválení projektů Kontrola CRR
19
Hodnocení a výběr projektů Věcné hodnocení – detaily v příloze č
Hodnocení a výběr projektů Věcné hodnocení – detaily v příloze č.2 Výzvy
20
Hodnocení a výběr projektů Věcné hodnocení – detaily v příloze č
Hodnocení a výběr projektů Věcné hodnocení – detaily v příloze č.2 Výzvy
21
Závěrečné informace Minimální počet bodů ve věcném hodnocení – 50
Maximální možný počet bodů ve věcném hodnocení – 100 Indikátory: Počet podpořených vzdělávacích zařízení Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení Počet osob využívajících zařízení péče o dětí do 3 let
22
Formální hodnocení a přijatelnost
Průběh hodnocení Formální hodnocení a přijatelnost Věcné hodnocení Schválení projektů Kontrola CRR
23
Schvalování projektů Programový výbor se sejde nejpozději do 10 pracovních dnů od ukončení věcného hodnocení Při výběru projektů platí bodové ohodnocení a pořadí z věcného hodnocení, PV nemůže měnit V případě náhradních projektů může PV o navýšení alokace ve výzvě
24
Formální hodnocení a přijatelnost
Průběh hodnocení Formální hodnocení a přijatelnost Věcné hodnocení Schválení projektů Kontrola CRR
25
Děkujeme za pozornost Kontakty: Ing. Přemysl Pálka
vedoucí pracovník pro SCLLD tel.: Ing. Michal Zich projektový manažer MAS tel.:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.