Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Organizace práce na prodejně
PRODEJNA Organizace práce na prodejně VY_32_INOVACE_Sikorová_ Autor: Ing. Renata Sikorová Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/ – Individualizace a inovace výuky
2
Anotace Seznámení s organizací práce na prodejně. Žáci budou znát.
význam organizace práce na prodejně; faktory ovlivňující organizaci práce; Organizaci práce malé prodejny; Organizaci práce supermarketu.
3
Organizace práce a frekvence zákazníků
organizaci práce je nutné přizpůsobit vývoji frekvence zákazníků v průběhu roku - sleduje se; mimořádné roční výkyvy se projevují před vánočními svátky, velikonočními svátky nebo volnými dny spojenými se státním svátkem; frekvence se liší podle toho, kde je MO jednotka umístěna – nákupní parky nebo venkovské oblasti nebo dle poptávaného sortimentu; uvedená opatření mají vliv na plynulost prodeje a výši zisku.
4
Organizace práce malé prodejny
Malá firma má zpravidla jednoduchou organizační strukturu. Tvoří ji vlastník firmy a jeden až tři zaměstnanci. vlastník prodejny plně kontroluje všechny hlavní stránky podnikání – nákup, prodej, financování, účetnictví; vlastník zpravidla deleguje odpovědnost na podřízené. Pracovní náplň jim stanovuje dle kvalifikace, délky praxe a zkušenosti v oboru.
5
Organizační schéma malé prodejny
6
Organizace supermarketu
Provoz supermarketu zabezpečuje zaměstnanců. Čím větší e supermarket, tím více je nutné dodržovat principy dělby práce. Uplatňování dělby práce spočívá v rozdělení podle charakteru práce; Supermarket je rozdělen na jednotlivá oddělení. Práci prodavačů řídí pověřený vedoucí.
7
Organizační schéma supermarketu
8
Faktory ovlivňující organizaci práce
Vnější zákazníci – poptávkou po zboží; zboží – ovlivňuje množství práce, formu prodeje, technické a dispoziční řešení prodejny; místní podmínky prodeje a spotřeby – působí na strukturu zboží na množství a intenzitu práce, na prodejní dobu a poskytované služby. Vnitřní počet pracovníků a jejich kvalifikace – působí na systém dělby práce; technická úroveň pracovních prostředků a jejich kvalita – ovlivňuje fyzickou námahu prodavačů, rychlost obsluhy, manipulaci se zbožím; pracovní podmínky – ovlivňují stupeň psychické a fyzické únavy (nedostatek světla, nefungující klimatizace).
9
Vnitřní faktory počet pracovníků a jejich kvalifikace – působí na systém dělby práce a na potřebu času při realizaci prodeje; technická úroveň pracovních prostředků a jejich kvalita – ovlivňuje fyzickou námahu prodavačů, rychlost obsluhy, manipulaci se zbožím; pracovní podmínky – ovlivňují stupeň psychické a fyzické únavy (nedostatek světla, nefungující klimatizace).
10
POUŽITÁ LITERATURA Název knihy. Obchodní provoz pro střední odborná učiliště obor Prodavač Místo vydání: Olomouc Nakladatelství Olomouc, s. r. o. Lazecká 70a, Olomouc, Rok vydání ISBN Název knihy. Obchodní provoz ,Místo vydání: Český Těšín (Praha) Nakladatelství Fortuna, Praha 1 Rok vydání 2003 ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.