Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAnežka Čechová
1
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
2
Hlavní cíl projektu Vytvoření, ověření a implementace systému podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů a navržení a ověření nástrojů a metod hodnocení kvality DVPP.
3
Východisko: Řešení: KA Začínající učitel
Chybějící systémová podpora začínajících učitelů Předčasné odchody začínajících učitelů ze školství Řešení: Navržení a ověření systému podpory začínajících učitelů, a to ve spolupráci s uvádějícím učitelem a vedením školy Podpora škol se začínajícími učiteli v rámci jejich adaptace
4
Vymezení pojmů pro potřeby projektu:
KA Začínající učitel Vymezení pojmů pro potřeby projektu: Začínající učitel – pedagog, jehož profesní praxe je kratší než dva roky Uvádějící učitel- zkušený pedagog, který podporuje profesní rozvoj začínajícího učitele Adaptační období – období jednoho roku
5
Aktivity: KA Začínající učitel
Navrhnout systém podpory začínajících učitelů ve spolupráci s uvádějícím učitelem a vedením školy Vytvořit Model tohoto systému Navrhnout a realizovat vlastní podporu, která bude zaměřena na funkční nastavení spolupráce triády začínající učitel, uvádějící učitel a vedení školy Pilotně ověřit a implementovat navržený systém podpory začínajících učitelů
6
Systém podpory začínajících učitelů
KA Začínající učitel Systém podpory začínajících učitelů Nabídne doporučení různých forem podpory a postupů v adaptačním procesu Bude pilotně ověřen a implementován Navržen na základě výsledků a podnětů vzešlých z dotazníkového šetření
7
Model systému podpory začínajících učitelů
KA Začínající učitel Model systému podpory začínajících učitelů Bude obsahovat: Kompetenční profil začínajících a uvádějících učitelů a profil vedení školy ve vztahu k období uvádění Metody a způsoby hodnocení úrovně kompetencí Doporučení různých forem podpory a postupů v adaptačním procesu Přehledný manuál pro práci s Modelem
8
Pilotáž systému podpory začínajících učitelů
KA Začínající učitel Pilotáž systému podpory začínajících učitelů Ověření navrženého postupu v adaptačním období Ověření návrhu spolupráce začínajícího učitele, uvádějícího učitel a vedení školy Ověření efektivity práce s Modelem podpory
9
Vzdělávání KA Začínající učitel
Doplněk systému podpory začínajících učitelů Zaměřeno na podporu funkční spolupráce triády začínající učitel, uvádějící učitel a vedení školy Formy podpory: Prezenční a e-learningové vzdělávací programy, workshopy, on-line podpora
10
Harmonogram činností aktivity Začínající učitel
KA Začínající učitel Harmonogram činností aktivity Začínající učitel Systém podpory ZU návrh Modelu 2019 – pilotáž/revize systému 2021– implementace systému Vzdělávání návrh podpory 2019 – realizace/revize
11
Shrnutí - přínosy projektu:
KA Začínající učitel Shrnutí - přínosy projektu: Navržení systémové podpory začínajících učitelů - možnost inspirovat se Podpora zaměřená na všechny aktéry zapojené do adaptačního procesu – vedení škol, uvádějící učitele, začínající učitele Podpora vedení škol při plánování rozvoje pedagogických pracovníků a při plánování rozvoje školy. Inspirace škol navzájem Návrhy témat pro podporu adaptačního procesu pro DVPP
12
Otázky a diskuse
13
Děkuji za pozornost Mgr. Monika Brodská
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.