Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor E ZS, 2011, K126 EKO Přednášky/cvičení : doc.Ing. P. Dlask, Ph.D. Cvičení : Ing. P. Kalčev 9/2011 Přednáška č. 1 aaaa
2
Program přednášky úvod do seminářů (požadavky, termíny, …)
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení Program přednášky úvod do seminářů (požadavky, termíny, …) flashback POPR program cvičení (obsah, cíle, …) teoretický základ praktická aplikace rekapitulace podkladů pro cvičení Excel Tipy otázky ke zkoušce závěr, dotazy, rekapitulace 9/2011 Přednáška č. 1
3
Nikdo vám nic nedá …to se nedá pochopit… …to se nedá zapamatovat…
Všeobecné názory z jiného(?) oboru Nikdo vám nic nedá Skutečné vzdělání je jen samovzdělávání. Každé vyučování je jenom popud, motivace k samostatnému studiu. Pedagogové mohou předkládat sebepoutavěji nejnovější poznatky, ale pouze na studentovi závisí, jak je přijme. Účinnost pedagogického procesu závisí více na jemnosti sluchu studenta než na síle hlasivek pedagoga. Žádný obor není možné zvládnout pamětí, ale pouze myšlením. Není třeba vědět všechno, ale všechno podstatné. Doc. MUDr. J. Varga, CSc., Patofyziologický atlas, 1991. …to se nedá pochopit… …to se nedá zapamatovat… Znáte to…? …už chci domů… … 9/2011 Přednáška č. 1
4
Jak to tedy doopravdy je?
Teď to hodnocení… připravenost byla naprosto v pořádku. Hezké, barevné, poutavé prezentace mě zaujaly, ovšem jejich obsah byl k učení na zkoušku nedostačující a to i přesto, že jsem na přednášky chodila. ocenila bych více konkrétních pojmů a jejich vysvětlení. upřednostnil bych zkrácení úvodních částí přednášek a věnoval se rychleji opakování látky minulé a probrání nové. systém ani pojetí přednášek se mi nelíbil... řekne mi někdo co má co společného test ze zeměpisných znalostí s modelem stárnutí objektu?... předmět sám o sobě asi není těžký ale mě to teda skoro nic neříkalo... prostě španělská vesnice 9/2011 Přednáška č. 1
5
Jak to tedy doopravdy je?
Teď to hodnocení… Přednášky se mi velmi líbily. Opakování stěžejních informací k předmětu mě dobře orientovaly v předmětu. Struktura přednášek byla cílena a směřována přímo k práci, kterou jsme měli dělat a pochopit. Teorie bylo akorát. Výborné hodnocení je především za konečné hodnocení přednášky a zdůraznění důležitých pojmů a informací. Kdyby doc. Dlask zkrátil na každé přednášce část "Motivace" na polovinu, mohli jsme se dostat dříve k věci. HLAVNÍM HESLEM VŠECH PŘEDNÁŠEK BYLA MOTIVACE, MOTIVACE A ZASE MOTIVACE NE ŽE BY TO NEBYLO POZITIVNÍ, ALE STAČILO JÍT NA PRVNÍ PŘEDNÁŠKU 9/2011 Přednáška č. 1
6
…a co vlastně chtějí? Používání anglických ekvivalentů? Ano/Ne
Jak to tedy doopravdy je? …a co vlastně chtějí? Používání anglických ekvivalentů? Ano/Ne Více teoretických pasáží? Ano/Ne Rekapitulovat na začátku? Ano/Ne Více praktických pasáží? Ano/Ne Prosazovat studentské prezentace (5min.)? Ano/Ne Excelovské Tipy/Triky? Ano/Ne 9/2011 Přednáška č. 1
7
Důležité odkazy Katedrový server/stránky http://eko.fsv.cvut.cz/
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení Důležité odkazy Katedrový server/stránky Osobní stránky Odevzdávání úloh Návody/postupy/krycí list 9/2011 Přednáška č. 1
8
Proč modelování? Proč ne? Proč ano?
Obsah a úvod do předmětu: Proč modelování? Proč ne? Proč ano? Hydraulika Urbanismus Geologie Geodézie Pružnost + pevnost 9/2011 Přednáška č. 1
9
Proč si ten model nesestavíš?
9/2011 Přednáška č. 1
10
Proč ANO? ověřování funkčnosti celků nemožnost realizovat maketu
nemožnost realizovat pokus finanční náročnost pokusu časová náročnost pokusu … 9/2011 Přednáška č. 1
11
Příklady modelů 2/??? Modelování řetězové reakce
Modelování urychlovačů částic Modelování přírodních jevů Modelování technických jevů Aplikační příklady modelů: - model populačního růstu - investování na burze - chemické reakce - lety do vesmíru - válečné bitvy 9/2011 Přednáška č. 1
12
Obecné přínosy modelování pro manažerskou praxi
Teoretický základ Obecné přínosy modelování pro manažerskou praxi proniknutí vnitřních mechanismů systému vytváření nosných strategií rozvoje predikce chování modelu získání komplexního pohledu na systém … Obecné přínosy: Pochopení modelovaného systému Parametrické studie systému Experimentální význam ověřování nosných strategií nalezení požadovaného chování … identifikování významných (klíčových) míst citlivostní analýza identifikace vlivu rizik a nejistot ověření možností řízení modelu … 9/2011 Přednáška č. 1
13
Tvorba modelu – ověření modelem (Before/After)
9/2011 Přednáška č. 1
14
Obecné cíle sestavení modelu
Teoretický základ Obecné cíle sestavení modelu 1. Sestavit nástroj k pochopení vnitřních mechanismů složitých úloh 2. Podpora regulačních a řídících mechanismů 3. Tvorba strategií rozvoje projektů 4. Pomocí modelu získávat znalosti o chování úlohy 5. Identifikace klíčových míst modelu 6. Regulační a parametrizační propočty 9/2011 Přednáška č. 1 aaaa
15
Ověřování skutečných jevů
9/2011 Přednáška č. 1
16
Good foundations are important…
…obecné přínosy modelování …přínosy řízení …cíle pro sestavení modelu …přínosy pro manažerskou praxi Pause 2/2 9/2011 Přednáška č. 1
17
Cíle praktické aplikace
Hlavní cíl: sestavení modelu stárnutí stavebního objektu sběr dat pro matematický aparát sestavení výpočtového jádra zadání vstupních hodnot provedení simulačních výpočtů navržení strategie rozvoje řídícími zásahy Dílčí cíle: 9/2011 Přednáška č. 1
18
Cíle praktické aplikace
9/2011 Přednáška č. 1
19
Motivace 1/2 Proč to dělám? Na co to dělám? K čemu mi to je?
Co chci získat? Jak toho dosáhnout? Čeho chci dosáhnout? Co je cílem? Vůbec nevím co dělám… O co se snažím… Proč to dělám? Jak toho dosáhnout? Co je cílem? 9/2011 Přednáška č. 1
20
Rekapitulace připravenosti vstupů
Rekapitulace podkladů pro cvičení Rekapitulace připravenosti vstupů Popis objektu Technické parametry (popis) Technologické parametry (popis) Schématická dokumentace (zakreslení) Funkční a výnosové parametry (popis + výpočet) Členění na konstrukční prvky Nákladové položky konstrukčních prvků Modelové schéma objektu 9/2011 Přednáška č. 1
21
Motivace 2/2 Proč to dělám? Jak toho dosáhnout? Co je cílem?
Popisujeme (modelujeme) proces stárnutí. Jak toho dosáhnout? Prostřednictvím matematického aparátu. Co je cílem? Zjištění budoucího vývoje. Kalkulace budoucích výdajů. 9/2011 Přednáška č. 1
22
Model stárnutí konstr. prvku
Parametry výpočtu Popis prvku Technické parametry Pořizovací náklady Doba životnosti Model stárnutí 9/2011 Přednáška č. 1
23
Model stárnutí konstr. prvku I.
Bez údržby Bez obnovy Rozpad na 0% Kč 0 Kč Roky Viz XLS 9/2011 Přednáška č. 1
24
Model stárnutí konstr. prvku II.
Bez údržby Bez obnovy Rozpad na 20% Kč 0 Kč Roky 9/2011 Přednáška č. 1
25
Model stárnutí konstr. prvku III.
S údržbou Bez obnovy Rozpad na 20% Kč Pravidelná údržba Kč Kč 0 Kč Roky 9/2011 Přednáška č. 1
26
Model stárnutí konstr. prvku IV.
S údržbou S obnovou Rozpad na 20% Kč Pravidelná údržba Kč Kč 0 Kč Roky 9/2011 Přednáška č. 1
27
Finanční bilance údržby/obnovy
S údržbou S obnovou Rozpad na 20% Kč Pravidelná údržba Kč Kč 0 Kč Roky 9/2011 Přednáška č. 1
28
Rekapitulace Odkazy umístění zadání/informací. Funguje mi MOODLE (?)
Co jsem se dozvěděl(a)? Rekapitulace Odkazy umístění zadání/informací. Funguje mi MOODLE (?) Data97.xls, krycí list. Mám projekt (?) Mám konstrukční prvek (?) 9/2011 Přednáška č. 1
29
Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR
Závěr Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR ZS, 2010 Doc. Ing. P. Dlask, Ph.D. 9/2011 Přednáška č. 1
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.