Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jakub Stránský Marketing
2
Marketing? Uskutečnění směny na trhu
„Marketing je společenský a řídící proces, ve kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a chtějí, a to tvorbou, nabídkou a směnou hodnotných výrobků s ostatními.“ Cíl: Tvorba hodnot Pro koho?
3
Využití zdrojů Statek / Zdroj Scarce Resource
4
Než dojde ke směně… Mezera Produkt Test Positioning Směna Volný trh Free market – příležitost Opportunity, Market Window – tržní nika Market niche – neuspokojená potřeba Unsaturated Need Podnikatelský nápad Business Idea/Concept/Plan – vytvoření nabídky – zrod produktu Conception/Creation – nová služba Výzkum trhu Market Research – testování poptávky – testování produktu Segmentace trhu Segmentation – cílová skupina Target Group – positioning Positioning Marketingový mix – 4P/5P Marketing Mix
5
Průběh směny (4P/5P) Product Produkt – co
Promotion Komunikace – jak se o tom dozvím Price Cena – za jakou cenu Place Místo – jak to dostanu People Lidé – s kým se setkám
6
Značka Brand Co to je Jak vznikla Proč se používá Hierarchie značek
Jazyk značek
7
Zdroje Klasická učebnice: Philip Kotler: Marketing Management
Slovník: přiložený slovník reklamštiny Vhled do marketingového odvětví: dokumentární film Český sen
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.