Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Integrace tramvaje se železnicí
Aglomerace města Karlsruhe
2
Úvodem 1992 – zprovozněn 25 km úsek Karlsruhe – Bretten (první případ na světě společného provozu vlaků a tramvají) počty cestujících se zvýšily čtyřikrát v porovnání se železnicí (cca denně) pak zprovozněny další tratě ve směrech Pforzheim, Bruchsal a Baden-Baden nyní 280 km sítě (značný podíl železniční infrastruktury)
3
Charakteristika (1/3) dvousystémová vozidla provozovaná na železniční i tramvajové síti v jiných aglomeracích běžně (s přestupem): intravilán (město) – tramvaj extravilán (příměstská oblast) - železnice cestující příznivě vnímají bezpřestupové spojení aglomerace – centrum třeba vybudovat spojení mezi oběma sítěmi
4
Charakteristika (2/3) provoz ve vnitřním městě pod trakční soustavou 750 V stejnosměrně, na železniční síti pod trakční soustavou 15 kV a 16 2/3 Hz střídavě transformátor a usměrňovač mění 15 kV střídavého napětí na 750 V stejnosměrného napětí a napájí stejnosměrné zařízení vozidla (de facto jde stejnosměrně napájené vozidlo) stejný rozchod kolejí obou sítí
5
Charakteristika (3/3) nižší maximální rychlost mezi 90 a 100 km/h
toto kompenzováno vyššími hodnotami rozjezdového zrychlení a brzdného zpomalení + nižšími pobyty na zastávkách provedena úplná elektrifikace, vybudovány nové zastávky
6
Přechod mezi trakcemi (1/2)
stykové stanice se nachází záměrně mimo omezující prvky jako jsou návěstidla, železniční přejezdy nebo zastávky vozidla mohou těmito místy plynule plnou rychlostí projíždět vozidla se přepínají automaticky bez zásahu obsluhy vozidel na požadovaný druh napájení
7
Přechod mezi trakcemi (2/2)
u chybného fungování přepínání je vše jištěno četnými bezpečnostními prvky mezi napěťovými soustavami leží asi 170 m dlouhé beznapěťové úseky (zamezení šíření tzv. bludných proudů) když se přepínač napětí do 3 sekund po dosažení beznapěťového úseku neaktivuje, stáhne se automaticky sběrač když je přepínač napětí aktivovaný, může se opět sběrač zvednout
8
Rozšiřování sítě 1994/5 – rozšíření do 4 nových směrů
v provozu 36 dvousystémových jednotek vždy spojení do centra Karlsruhe (Karlsruhe HBf.) nyní výstavba spojovacích tratí v jednom úseku dokonce výstavba třetí traťové koleje (zvýšení propustnosti) plán rozšíření i na dalších úsecích
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.