Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Škola Základní škola a Mateřská škola Doksy – Staré Splavy, příspěvková organizace Sada VY_32_INOVACE_05 Český jazyk PŘ-4. roč ,t.s. ,vzdělávací oblast- Člověk a jeho svět Klíč k zápisu sady Předmět-ročník-pořad. Číslo DUM.autor DŮM, vzděl. oblast DUM vypracován dne: Ověřeno ve výuce dne:
2
NEŽIVÁ PŘÍRODA ANOTACE
Výuková prezentace seznamuje žáky se součástmi neživé přírody a jejich důležitosti pro živou přírodu. Materiál je určen pro interaktivní výuku. Může být využit i při online přípravě. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Seznámení žáků s dělením neživé přírody a její nepostradatelnosti pro živou přírodu. SPECIÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ POTŘEBY - KLÍČOVÁ SLOVA podmínky pro život, voda, slunce , vzduch, půda, minerály ,horniny ,koloběh vody , eroze, skupenství DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU Prezentace DRUH INTERAKTIVITY aktivita CÍLOVÁ SKUPINA Žák STUPEŇ A TYP VZDĚLÁVÁNÍ Základní vzdělávání- první stupeň TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA 9-11 let CELKOVÁ VELIKOST 3,69 MB
3
NEŽIVÁ PŘÍRODA Tereza Skálová
4
VZDUCH VODA MINERÁLY A HORNINY PŮDA SLUNCE
5
VZDUCH Je obsažen ve vodě. Je obsažen v půdě.
Je obsažen v tělech rostlin a živočichů. Skládá se z plynů DUSÍK KYSLÍK VODNÍ PÁRY A JINÉ PLYNY OXID UHLIČITÝ
6
Můžeme pozorovat proudění vzduchu.
Vzduch nevidíme. Můžeme pozorovat proudění vzduchu. vánek vítr vichřice orkán
7
VODA OCEÁNSKÁ PEVNINSKÁ V oceánech a mořích Obsahují slanou vodu
POVRCHOVÁ –toky a nádrže PODPOVRCHOVÁ-pod zemským povrchem V LEDOVCÍCH – Arktida a Antarktida
8
VÝPAR ZE SNĚHU A LEDU VÝPAR
9
SKUPENSTVÍ VODY PEVNÉ – led , sníh KAPALNÉ – voda PLYNNÉ – pára
10
MINERÁLY (NEROSTY) A HORNINY
Tvoří povrch Země Minerály jsou součástí hornin a tvoří ložiska nerostných surovin. Horniny dělíme na vyvřelé , usazené a přeměněné. Foto autor žula Foto autor
11
PŮDA Na horniny a minerály působí mráz, déšť , vítr a slunce. EROZE
Postupně se narušují a rozpadají. ZVĚTRÁVÁNÍ Obohacují se o živiny z odumřelých těl rostlin a živočichů. PŮDA
12
SLUNCE Život na Zemi by bez Slunce neexistoval. Je hvězda.
Dává světlo a teplo .
13
PODMÍNKY PRO ŽIVOT Bez vzduchu , vody , Slunce (světla a tepla) a půdy by nebyl na planetě Zemi život.
14
POUŽITÝ MATERIÁL: cit Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Galerie KLIPART Microsoft Office Foto autor
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.