Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
2
Po absolvování semináře bude student schopen:
Zhodnotit učebnici přírodopisu z hlediska didaktické vybavenosti Určit metodu výuky použitou v hodině přírodopisu Využít v hodině přírodopisu různé metody výuky Charakterizovat jednotlivé typy testových úloh Určit typ testové úlohy Zhodnotit výhody a nevýhody použití konkrétní úlohy v testu Vlastními slovy vysvětlit rozdíl mezi baterií učebních úloh a pracovním listem Sestavit baterii učebních úloh Shrnout zásady použití učebních úloh v pracovním listu. Shrnout zásady použití učebních úloh v didaktickém testu. Navrhnout a ohodnotit didaktický test Navrhnout aktivizační metodu výuky vhodnou pro hodinu přírodopisu
3
Organizace semináře z didaktiky přírodopisu 2
Časová dotace: 1 h Počet kreditů: 1 Absence: 1 tolerovaná Ukončení: zápočet Výuka: 3 seminární skupiny (max 8 studentů) Středa (10:15 – 11:00, 11:10-11:55, 12:05-12:50) Je třeba navštěvovat svou seminární skupinu Náplň: procvičení teorie z přednášky vytváření materiálů do výuky
4
Předběžné rozvržení seminářů od 22.2. do 17.5.2017
22.2. – úvodní seminář 1.3. – hodnocení didaktické vybavenosti přírodopisné učebnice 8.3. – výsledky hodnocení didaktické vybavenosti přírodopisné učebnice 15.3. – učební úlohy – definice, typologie učebních úloh učební úlohy – tvorba pracovního listu učební úlohy – tvorba baterie učebních úloh 5.4. – didaktický test jeho tvorba a hodnocení 12.4. – didaktický test jeho tvorba a hodnocení 19.4. – aktivizační metoda 26.4. – aktivizační metoda 3.5. – mikrovýstupy – 2 studenti/tky 10.5. – mikrovýstupy – 3 studenti/tky 17.5. – mikrovýstupy – 3 studenti/tky
5
Podmínky udělení zápočtu
I. docházka – tolerovaná je 1 absence II. Receptář začínajícího učitele - obsahuje 6 dílčích úloh - k účasti na testu z didaktiky přírodopisu 2 (přednáška) je třeba je mít uznané! III. mikrovýstup (pedagogická etuda) – demonstrace výukové metody na tématu rostlinné čeledi (skupiny), kterou jste si zvolili pro tvorbu plakátu
6
II. Receptář začínajícího učitele (2
II. Receptář začínajícího učitele (2.část) Samostatně vypracované úkoly Zhodnocení přírodopisné učebnice Typologie učebních úloh s příklady Pracovní list Baterie učebních úloh je třeba odevzdat do Test na zopakování tématu (s různými typy učebních úloh) Návrh aktivizační metody pro konkrétního hodinu přírodopisu je třeba odevzdat do
7
III. Mikrovýstup (pedagogická etuda) demonstrace výukové metody na tématu vybrané čeledi
Klasické metody Aktivizující metody vyprávění vysvětlování výklad instruktáž práce s prac. listem rozhovor vyvozovací pozorování pokus demonstrace a další brainstroming snowballing návštěvníci I.N.S.E-R.T. pětilístek kolečka hry s využitím kartiček didaktická hra AZ-kvíz Riskuj Kufr a další
8
Např. prvosenkovité - vysvětlování
pojem HETEROSTYLIE Zdroj: Zdroj:
9
Např. prvosenkovité - pozorování
Odlišení prvosenky jarní a prvosenky vyšší
10
Náměty na další metody na příkladu čeledi prvosenkovité
popis modelové rostliny vysvětlování principu tvorby květního vzorce/diagramu (sestavení květního vzorce/diagramu) pozorování zástupců čeledi Atd. Každý mikrovýstup by měl být na min Vaši kolegové budou představovat žáky Je třeba zajistit materiál na mikrovýstup Mikrovýstupy budou nahrávány na kameru a následně rozebírány v semináři z didaktiky přírodopisu
11
Použité zdroje
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.