Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Závěrečná zpráva a hodnocení pilotního projektu „Finanční gramotnost pro školy“
Projekt realizovaný pro Českou spořitelnu, a.s. firmou KFP – Kořený Fichtner Pavlásek s.r.o.
2
Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“
Popis projektu Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 2
3
Hodnocení pilotního projektu co se povedlo
Kritérium (cíl x skutečnost) Spokojenost studentů (cíl 75 % x skutečnost 94 %) (Odpověď na otázku: „Doporučil bys hru kamarádům, rodičům a známým?“) Spokojenost učitelů a ředitelů škol (75 % x 100 %) (Odpověď na otázku: „Doporučil byste účast v projektu dalším školám?“) Spokojenost rodičů - telefonická anketa (75 % x 97 %) (Odpověď 30 rodičů na telefonickou otázku: „Doporučil byste hru dalším rodičům?“) Dochází k teoretickému i praktickému zlepšení studentů ve finanční gramotnosti (75 % x skutečnost 94 %) Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 3
4
Hodnocení pilotního projektu co se nepovedlo
Kritérium (cíl x skutečnost) Účast rodičů na finálovém turnaji (cíl 20 % x 0 %) Jedním z cílů bylo ukázat rodičům na finálovém turnaji projekt, který škola pro studenty připravila a co vše se z témat finanční gramotnosti studenti naučili. Účast rodičů byla však blízká nule. Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 4
5
Co říkají účastníci projektu
Studenti (výběr ze 733 kladných odpovědí) „Naučila jsem se nové věci a pomůže mi to v životě. Zábavná a napínavá hra.“ „Celý princip hry, že stejně jako v životě může dojít ke spoustě nečekaných zvratů.“ „Že se mi to hodí do reálného života.“ „Zábavnou formou se naučit hospodařit s penězi.“ „Souvislost s realitou, život nanečisto.“ „Investování do akcií, líbilo se mi, že to byla opravdová simulace a ne jenom nějaká nesmyslná hra.“ Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 5
6
Co říkají účastníci projektu
Ředitelka Střední odborné školy Praha Stodůlky Ing. Jiřina Krišlová: „Jiný styl výuky, pro studenty zajímavější, s možností uplatnění minimálních teoretických znalostí ve hře a zlepšení orientace na finančním trhu.“ Rodiče: „Jsem ráda za projekt ČS, protože moje rady dcera neposlouchá, u Vašeho projektu o nich doma nadšeně vyprávěla.“ Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 6
7
Jak projekt probíhal v praxi I.
Video ukázka z projektu ČS: „Finanční gramotnost pro školy“ Co: Finálový turnaj jednotlivců Kde: Sportovní gymnázium Kladno Kdy: Čas: 2 minuty 27 vteřin Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 7
8
AKCE – všichni jsou vtaženi do hry
Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 8
9
AKCE – všechny týmy „bankéřů“ přemýšlí, co je pro klienta nejlepší
Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 9
10
EMOCE – prodává z neznámého důvodu dluhopisy, ale „bolí to“
Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 10
11
Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“
JEN NEUDĚLAT CHYBU – je lepší splatit hypotéku nebo založit nové stavební spoření? Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 11
12
EMOCE – že by shořel dům klienta a „bankéřka“ jej zapomněla pojistit?
Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 12
13
ŠKOLNÍ FINÁLE – OA Ostrava 27.6. 2012
Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 13
14
ŠKOLNÍ FINÁLE – OA Praha 4 - Nusle
Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 14
15
Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“
FINÁLE – studenti Obchodní akademie Ostrava obdrželi ceny České spořitelny Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 15
16
FINÁLE – profesorky Obchodní akademie Ostrava přebírají ceny ČS
Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 16
17
Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“
FINÁLE – zástupci ČS předávají ceny studentům Obchodní akademie Ostrava Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 17
18
V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat
KFP – Kořený Fichtner Pavlásek s.r.o. Karel Kořený Vladimír Fichtner Petr Pavlásek
19
Analytická příloha
20
Studenti věnují výuce pozornost, protože je hra baví
21
Studenti by hru doporučili kamarádům, rodičům a známým
22
Poznatky získané v průběhu projektu považují studenti za užitečné do života
23
Hra podporuje zájem studentů o správné nakládání s penězi
24
Jak se zlepšují studenti v praktických znalostech finanční gramotnosti
(modré grafy ukazují dosažené výsledky v I. hře, červené grafy ukazují zlepšení výsledků - po IV. hře, kde 94 % žáků dosahuje praktického výsledku nad 60 %, což bylo před začátkem projektu stanoveno jako cílový výsledek)
25
V průběhu projektu se snižuje nezainvestovaná hotovost studentů
26
V průběhu projektu se studenti zlepšují v investování (v duchu strategie wealth protection)
27
V průběhu projektu studenti chápou důležitost pojištění
28
V průběhu projektu studenti lépe spravují majetek klientů
29
Studenti i učitelé dostávají zpětnou vazbu k dosaženým výsledkům
(Ukázka z hodnocení ve formátu dvě strany A4, kde studenti dostávají komentář ke svému výsledku, dosaženému v jednotlivých oblastech gramotnosti: úvěry, investice, pojištění. Komentář říká, co již zvládají dobře a kde se odlišují od benchmarku, tj. optimálního postupu, a jak měli postupovat správně. Výsledkem jsou přehledy za jednotlivce, třídu, učitele a školu.)
30
Další informace k projektu
Propagace škol: 10x zveřejnily informaci o projektu na webu školy 2x zaslaly článek do místních novin 1x natočily vlastní videozáznam a umístily jej na YouTube 1x pozvaly místní televizi Článek v místním tisku: Hradec Králové - Opava - článek v Hlásce č. 6/2012 na str. 27 Videa pořízená školami: Hradec Králové - Reportáž v regionální televizi: Praha - Stodůlky: Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 30
31
Informace o podobných projektech firmy KFP v USA
Game helps CCISD students learn finance - reportáž americké televizní stanice KiiiTV3 z hraní zážitkové finanční simulace FINANČNÍ SVOBODA (Ne$t Egg = název hry pro trh v USA) na texaské střední škole King High School Practice makes perfect financial planning – článek profesora financí H. Swinta Fridaye z texaské A & M University o finanční simulaci Finanční svoboda (Ne$t Egg) Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 31
32
Informace o podobných projektech firmy KFP v USA
Students Play the Money Game - reportáž amerického rádia Voice of America z hraní zážitkové hry FINANČNÍ SVOBODA (Ne$t Egg) na newyorkských středních školách CCISD students learn money management with board game – reportáž texaského deníku Caller z hraní deskové hry Finanční svoboda (Ne$t Egg) na jedné z texaských škol v USA Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 32
33
V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat
KFP – Kořený Fichtner Pavlásek s.r.o. Karel Kořený Vladimír Fichtner Petr Pavlásek
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.