Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDominika Musilová
1
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci
Gabriela Franková
2
Etapy vývoje zdravotnictví
Cíle: Poznat choroby a jejich projevy Naučit se je léčit Léčit efektivně (např. používání ATB) Léčit bezpečně Léčba pacienta Léčba zdravotního systému
3
Čím složitější systém, tím vyšší pravděpodobnost poruchy/chyby Výzva světového zdravotnictví současnosti (programy WHO)
4
Zdravotnictví dneška Vyspělé technologie x omezené zdroje?!
Vysoké nároky na IQ+EI personálu Úzká specializace Vyšší nároky na vzájemné vazby Mezinárodní legislativa Modifikace prostředí/kultury Turbulence prostředí, legislativy Pořádek v informacích-systém Turbulence vzdělávacích systémů Vysoké nároky na ŘLZ
5
Rostoucí nároky Vyšší stresová zátěž, prokrastinace (drahé) CHYBY
6
Co s tím???
7
„Nevíte-li, co by, nehledejte to v OBI, ale použijte náš světový, universální a všemocný všelék – systém pro řízení kvality!!!“
8
Věříte na všeléky a pečené holuby…
Věříte na všeléky a pečené holuby…? „Každá legrace něco stojí a ne vždy jsou to pouze peníze“
9
Není totiž kvalita jako kvalita!
Jen ta skutečně implementovaná do podnikové kultury má smysl Kvalita za „rozumnou cenu“ může být někdy hodně kontraproduktivní
10
Často používaná „Strategie lišky“
„Jsi-li v průšvihu, dělej to, co ostatní! Chtěj/ nechtěj certifikát!!!“
11
Činnost může mít hodnotný a smysluplný výstup pouze za předpokladu, že je dělána poctivě a s rozumem (optimálně selským).
12
2 přístupy k akreditaci A Nářek nad špatným systémem
Nářek nad nedostatkem a kvalitou personálu Čekání na optimální dobu Hašení velkých požárů Systémový handicap B Ovlivňování ovlivnitelného Pochopení a hledání cest Spolupráce Komunikace Pozitivní a aktivní přístup
13
Přístup A - popření smyslu a poslání medicíny Syndrom tupé pily „Nemám čas ji nabrousit, musím přece řezat!“ Kvalita pouze směrem ven
14
Přístup B – řešení ovlivnitelného prostoru
Řízení chaosu „Ve známém prostředí se lépe reaguje na nepředvídané události – změny“ Pořádek v informacích – správný rozsah, správný čas, správné místo Řízení změn a procesů/vazeb proč, co, kdy, kde, jak, kdo… Řízení rizik identifikace, analýza, opatření/prevence Učící se organizace
15
Řízení kvality transformované v TOP kvalitu řízení Návrat ke kořenům, spolupráci a selské logice.
16
Akreditace jen „JAKO“ Zvýšení rizika (výpadky z role, zbytečné činnosti jako) Demotivace personálu Ztráta prestiže managementu Kážou vodu a pijí víno SAK to chce
17
- Buďte silní a mějte odvahu rizika vidět a postavit se jim
- Buďte silní a mějte odvahu rizika vidět a postavit se jim. „Nejde“ je slovo pro slabé, silní hledají řešení.
18
Nepodporujte, prosím „Éru sběračů papírů“
19
Děkuji Vám za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.