Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Průzkum spokojenosti Hledání odpovědí na otázky:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Průzkum spokojenosti Hledání odpovědí na otázky:"— Transkript prezentace:

1 Průzkum spokojenosti Hledání odpovědí na otázky:
Co si zaměstnanci podniku myslí o úrovni stravování v závodní jídelně? Jak přijímají relativně nový systém zaměstnaneckých benefitů pod hlavičkou Cafeterie?

2 ZO OS UNIOS OK BOSCH CB Chtěli jsme znát názor zaměstnanců našeho podniku a distribuovali jsme do oběhu více než tisíc dotazníkových archů. Získali jsme 806 odpovědí. Provedli jsme kvalitativní i kvantitativní analýzu dat. Výsledky analýz jsou tématem této prezentace.

3 Pilotáž Metodou sběru dat se stal standardizovaný dotazník, který byl distribuován jak v papírové, tak v elektronické podobě. Tyto dva způsoby byly zvoleny na základě úvahy o co nejlepší dostupnosti dotazníkového archu k respondentům. Papírovová forma umístěná na svačinárnách našeho závodu nám poskytla informace z výroby. Elektronická verze poté snadněji oslovila kolegy pracujících v kancelářích. Sběr vyplněných dotazníků probíhal prostřednictvím členů výboru přímo na halách závodu. Odpovědi zaslané formou ové komunikace jsme vytisknuli a přidali k ostatním, rukou vyplněným.

4 Struktura dotazníku Arch byl rozdělen do dvou tematických oblastí:
Závodní stravování & Systém benefitů Cafeteria

5 Závodní stravování Tři otázky sbírající kvantitativní data:
hodnocení spokojenosti se současným poskytovatelem kategorické hodnocení spokojenosti užitím škály školní klasifikace komparace kvality v porovnání s předchozím poskytovatelem

6 Hodnocení spokojenosti

7 Škálové hodnocení

8 Komparace poskytovatelů

9 Kvalitativní část Data získaná prostřednictvím možnosti napsat vlastní připomínky k závodnímu stravování. Nejčastěji se objevovaly následující konstruktivní tipy: nabídka zeleninových či sýrových talířů více ovoce v nabídce srozumitelnější názvy pokrmů častější zařazení rybích pokrmů méně kvantity položek v menu a více kvality zeštíhlené nabídky oficiální povolení vlastních nádob na jídlo s sebou

10 Kvalitativní část podruhé
Dotazníky obsahovaly také mnohé výtky vůči současnému závodnímu stravování. Nejfrekventovaněji se objevovaly následující: špinavé příbory pomalá či nepříjemná obsluha nefunkční systém odbavování špinavého nádobí prázdné slánky a pepřenky příliš mnoho mouky v pokrmech zkažené či jinak znehodnocené jídlo (plesnivý chléb, vlasy v jídle, střep v zelenině, brouk v pokrmu, osoba vydávající jídlo měla kožní problém-lupénku)

11 Vyhodnocení Statistická kvantitativní data hovoří jasně. Pouze 12 % dotázaných je spokojeno se závodním stravováním od společnosti Aramark, s.r.o. . Z 99 spokojených respondentů jich pouze 55 dalo známku jedna či dvě v rámci škálového hodnocení. Celých 75 % respondentů hodnotí pozitivněji předchozího poskytovatele (Záruba Gastro a.s.) v rámci komparace. Půltucet připomínek odkazoval na kvalitu stravování v hypermarketu Globus a přání dosáhnout téže kvality i v našem závodu. Současné závodní stravování vedlo i k odrazení zaměstnanců navštěvovat závodní jídelnu. Patnáct připomínek se týkalo zavedení systému stravenek.

12 Cafeteria Dvě otázky sbírající kvantitativní data:
četnost využití systému benefitů Cafeteria hodnocení spokojenosti použitím metody Likertovy škály Stejně jako u závodního stravování, i zde byl ponechán prostor pro vlastní připomínky podléhající kvalitativní analýze.

13 Četnost využití

14 Hodnocení spokojenosti

15 Kvalitativní část Data získaná prostřednictvím možnosti napsat vlastní připomínky k systému benefitů Cafeteria. Nejčastěji se objevovaly následující: Rozšíření seznamu partnerských firem (wellness, MHD, oblečení) Navýšení počtu bodů Hotovost místo systému benefitů

16 Hodnocení Systém benefitů Cafeteria je přijímán spíše pozitivně. 43 % dotázaných respondentů jsou zcela či částečně spokojeni oproti 33 % těch, kterým systém spíše či zcela nevyhovuje. Jedna pětina dotázaných přiznává, že systém nevyužívá. Nejčastější připomínkou v rámci vlastní invence respondentů se stává požadavek na rozšíření seznamu partnerských firem a tudíž i širší možnost pro uplatnění Flexi passů.

17 Závěrem Na základě sebraných dat lze tvrdit, že názorové spektrum spojené se závodním stravováním ukazuje s vykřičníkem na nespokojenost zaměstnanců se současným poskytovatelem. Prostřednictvím analýzy odpovědí týkajících se systému Cafeteria lze dospět k závěru, že zaměstnanci přijali tento systém a ač s problémy a výtkami, snaží se využívat jeho výhod. Nenalézáme extrémní hodnoty v rámci spokojenosti. Dotazníkové šetření vyvolalo pozitivní ohlas u zaměstnanců, kteří kvitovali, že se někdo ptá na jejich názor. Bylo by zajímavé porovnat výstupy-závěry dvou průzkumů spokojenosti se závodním stravováním. Tento konkrétní a výzkum prováděný přímo v prostorách jídelny pod jiným patronem.

18 Děkujeme za pozornost ZO OS UNIOS OK BOSCH CB Bc. Jaroslav Remta


Stáhnout ppt "Průzkum spokojenosti Hledání odpovědí na otázky:"

Podobné prezentace


Reklamy Google