Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Průzkum spokojenosti Hledání odpovědí na otázky:
Co si zaměstnanci podniku myslí o úrovni stravování v závodní jídelně? Jak přijímají relativně nový systém zaměstnaneckých benefitů pod hlavičkou Cafeterie?
2
ZO OS UNIOS OK BOSCH CB Chtěli jsme znát názor zaměstnanců našeho podniku a distribuovali jsme do oběhu více než tisíc dotazníkových archů. Získali jsme 806 odpovědí. Provedli jsme kvalitativní i kvantitativní analýzu dat. Výsledky analýz jsou tématem této prezentace.
3
Pilotáž Metodou sběru dat se stal standardizovaný dotazník, který byl distribuován jak v papírové, tak v elektronické podobě. Tyto dva způsoby byly zvoleny na základě úvahy o co nejlepší dostupnosti dotazníkového archu k respondentům. Papírovová forma umístěná na svačinárnách našeho závodu nám poskytla informace z výroby. Elektronická verze poté snadněji oslovila kolegy pracujících v kancelářích. Sběr vyplněných dotazníků probíhal prostřednictvím členů výboru přímo na halách závodu. Odpovědi zaslané formou ové komunikace jsme vytisknuli a přidali k ostatním, rukou vyplněným.
4
Struktura dotazníku Arch byl rozdělen do dvou tematických oblastí:
Závodní stravování & Systém benefitů Cafeteria
5
Závodní stravování Tři otázky sbírající kvantitativní data:
hodnocení spokojenosti se současným poskytovatelem kategorické hodnocení spokojenosti užitím škály školní klasifikace komparace kvality v porovnání s předchozím poskytovatelem
6
Hodnocení spokojenosti
7
Škálové hodnocení
8
Komparace poskytovatelů
9
Kvalitativní část Data získaná prostřednictvím možnosti napsat vlastní připomínky k závodnímu stravování. Nejčastěji se objevovaly následující konstruktivní tipy: nabídka zeleninových či sýrových talířů více ovoce v nabídce srozumitelnější názvy pokrmů častější zařazení rybích pokrmů méně kvantity položek v menu a více kvality zeštíhlené nabídky oficiální povolení vlastních nádob na jídlo s sebou
10
Kvalitativní část podruhé
Dotazníky obsahovaly také mnohé výtky vůči současnému závodnímu stravování. Nejfrekventovaněji se objevovaly následující: špinavé příbory pomalá či nepříjemná obsluha nefunkční systém odbavování špinavého nádobí prázdné slánky a pepřenky příliš mnoho mouky v pokrmech zkažené či jinak znehodnocené jídlo (plesnivý chléb, vlasy v jídle, střep v zelenině, brouk v pokrmu, osoba vydávající jídlo měla kožní problém-lupénku)
11
Vyhodnocení Statistická kvantitativní data hovoří jasně. Pouze 12 % dotázaných je spokojeno se závodním stravováním od společnosti Aramark, s.r.o. . Z 99 spokojených respondentů jich pouze 55 dalo známku jedna či dvě v rámci škálového hodnocení. Celých 75 % respondentů hodnotí pozitivněji předchozího poskytovatele (Záruba Gastro a.s.) v rámci komparace. Půltucet připomínek odkazoval na kvalitu stravování v hypermarketu Globus a přání dosáhnout téže kvality i v našem závodu. Současné závodní stravování vedlo i k odrazení zaměstnanců navštěvovat závodní jídelnu. Patnáct připomínek se týkalo zavedení systému stravenek.
12
Cafeteria Dvě otázky sbírající kvantitativní data:
četnost využití systému benefitů Cafeteria hodnocení spokojenosti použitím metody Likertovy škály Stejně jako u závodního stravování, i zde byl ponechán prostor pro vlastní připomínky podléhající kvalitativní analýze.
13
Četnost využití
14
Hodnocení spokojenosti
15
Kvalitativní část Data získaná prostřednictvím možnosti napsat vlastní připomínky k systému benefitů Cafeteria. Nejčastěji se objevovaly následující: Rozšíření seznamu partnerských firem (wellness, MHD, oblečení) Navýšení počtu bodů Hotovost místo systému benefitů
16
Hodnocení Systém benefitů Cafeteria je přijímán spíše pozitivně. 43 % dotázaných respondentů jsou zcela či částečně spokojeni oproti 33 % těch, kterým systém spíše či zcela nevyhovuje. Jedna pětina dotázaných přiznává, že systém nevyužívá. Nejčastější připomínkou v rámci vlastní invence respondentů se stává požadavek na rozšíření seznamu partnerských firem a tudíž i širší možnost pro uplatnění Flexi passů.
17
Závěrem Na základě sebraných dat lze tvrdit, že názorové spektrum spojené se závodním stravováním ukazuje s vykřičníkem na nespokojenost zaměstnanců se současným poskytovatelem. Prostřednictvím analýzy odpovědí týkajících se systému Cafeteria lze dospět k závěru, že zaměstnanci přijali tento systém a ač s problémy a výtkami, snaží se využívat jeho výhod. Nenalézáme extrémní hodnoty v rámci spokojenosti. Dotazníkové šetření vyvolalo pozitivní ohlas u zaměstnanců, kteří kvitovali, že se někdo ptá na jejich názor. Bylo by zajímavé porovnat výstupy-závěry dvou průzkumů spokojenosti se závodním stravováním. Tento konkrétní a výzkum prováděný přímo v prostorách jídelny pod jiným patronem.
18
Děkujeme za pozornost ZO OS UNIOS OK BOSCH CB Bc. Jaroslav Remta
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.