Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová."— Transkript prezentace:

1 Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová

2 Segmentace trhu proces plánování rozdělující celý trh na menší skupiny, které se od sebe liší 1. fáze – Výzkum trhu zhodnocení možnosti prodeje produktů, odhad budoucí poptávky 2. fáze – profilování segmentů rozdělení zákazníků do menších skupin s podobnými charakteristikami (stejné postoje, věk...) 3. Fáze – tržní zacílení vyhodnocení atraktivity a vhodnosti jednotlivých segmentů výběr jednoho nebo více segmentů, na které se bude firma zaměřovat

3 DEMOGRAFICKÝ SEGMENT 1) Věk (do 6 let, , , , , , 65 a více) 2) Pohlaví (muž, žena) 3) Velikost rodiny (1 - 2, 3 - 4, 5 a více) 4) Náboženství

4 Geografický segment 1) Země (ČR, Rakousko…) 2) Okres (Střední Čechy, Jižní Čechy…) 3) Typ osídlení (městské, venkovské, průmyslové oblasti) 4) Prostředí (ostrovy, podnebí...)

5 Podle účelu cesty 1)Rekreace 2) Obchodní cesty 3) Nákupy…
- Lze propojit s formami CR

6 Sociologická segmentace
1) Společenská vrstva (dělnická, střední, vyšší) 2) Životní styl (sportovnci, fanoušci...)

7 Socio-ekonomická segmentace
1) Výše příjmů 2) Vzdělání 3) Povolání

8 Motivační faktory cr Vedou k potřebě rekreace, dovolené nebo aktivitám ve volném čase Fyzické (sportovní aktivity, pobyt mimo obvyklé prostředí) Emocionálí (nostalgie, únik) Kulturní (kulturní akce, prohlídky památek) Postavení (exklusivita, módnost) Osobní (návštěva známých) Osobní rozvoj (dovednosti, znalosti)

9 Determinující faktory v cr
Zda zákazník bude moci jet na dovolenou Jaký typ výletů, dovolené, cest může podniknout

10 Obecné trendy v CR 1) Poptávka
Změny ve společnosti (demografické, socioekonomické) 2) Nabídka Převyšuje poptávku např. změny v dopravě, rozvoj technologií, dopad CR na živ. prostředí 3) Časové hledisko - Obecné změny (války, terorismus,sezónnost, obliba destinace)

11 Základní pojmy v cr

12 trh = oblast ekonomiky, kde se střetává nabídka s poptávkou a dochází ke směně zboží a služeb Subjekty trhu CR Kupující – chtějí cestovat a uspokojovat své potřeby nákupem služeb CR (domácnosti, podniky, jiné organizace) Prodávající – nabízí služby CR na trhu přímí dodavatelé (podniky dopravních, ubytovacích, stravovacích služeb) zprostředkovatelé (CK,CA) Stát – pomocí státních norem reguluje fungování trhu CR

13 Objekty (zboží, služby) – předmět směny na trhu CR Služby CR – ubytovací, stravovací, dopravní atd. Zboží – doplňkový charakter (mapy, pohlednice, knihy, suvenýry) Volné statky – nabízí příroda (moře, čistý vzduch, léčivé prameny, krajina) Mechanizmy na trhu CR Nabídka zboží, služeb, místních atraktivit Poptávka po zboží, službách v určitém místě Cena – výsledek působení nabídky a poptávky s vlivem konkurence


Stáhnout ppt "Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová."

Podobné prezentace


Reklamy Google