Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jiří Šmíd NÁZEV: VY_42_INOVACE_24_Krychle_objem TÉMATICKÝ CELEK: Geometrie v rovině a prostoru ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ 1
2
Anotace Výukový materiál je určen pro žáky druhého stupně základní školy. Žáci se seznámí s objemem krychle a naučí se využívat základní vzorec pro jeho výpočet.
3
Objem krychle V = a.a.a = součin délky, šířky a výšky a – délka hrany
délka = šířka = výška = a V – objem krychle a a a V = a.a.a
4
Objem krychle V = a.a.a V = 4.4.4 V = 64 dm3 a = 4 dm V = ? dm3
Příklad 1 Vypočítej objem krychle, která má délku hrany 4dm. V = a.a.a V = 4.4.4 V = 64 dm3 a = 4dm a = 4 dm V = ? dm3 Objem krychle je 64 dm3.
5
Objem krychle V = a.a.a V = 13,7.13,7.13,7 V = 2571,353 cm3
Příklad 2 Urči objem krychle s délkou hrany 13,7cm. V = a.a.a V = 13,7.13,7.13,7 V = 2571,353 cm3 a = 13,7 dm V = ? cm3 a = 13,7cm Povrch krychle je 2571,353 cm3.
6
Použitá literatura a zdroje informací
Odvárko – Kadleček: Matematika pro 6. ročník základní školy, 1.,3. díl; Prometheus 1997 Odvárko – Kadleček: Pracovní sešit z matematiky pro 6.ročník základní školy;
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.