Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SPOJKY Ing. Václav SLANAŘ Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/02.0012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SPOJKY Ing. Václav SLANAŘ Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/02.0012."— Transkript prezentace:

1 SPOJKY Ing. Václav SLANAŘ Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

2 každá spojka je složena z hnacího, hnaného a spojovacího členu
spojky přenáší točivý pohyb a kroutící moment z hnacího hřídele na hnaný při zachování otáček i velikosti kroutícího momentu taktéž umožňují rozpojení hřídelí a tím chrání zařízení před přetížením každá spojka je složena z hnacího, hnaného a spojovacího členu hnací a hnaný člen obepínají konce hřídelí (možné veškeré typy spojení hřídele s nábojem) spojovací člen zahrnuje souhrn součástí (čepy, šrouby, pružiny apod.) nebo hmot (pryž, plast, kapalina apod.), které spojují obě části spojky při využití vhodných fyzikálních zákonů Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

3 všechny rotující a vyčnívající části spojky musí být zakrytovány
části spojek vyráběny odléváním ze šedé litiny (oceli na odlitky) nebo jako ocelové výkovky v konstrukci strojů a zařízení se využívají již hotové spojky - nákup dle katalogů výrobců všechny rotující a vyčnívající části spojky musí být zakrytovány spojky pracující při vyšších otáčkách bývají staticky a dynamicky vyváženy Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

4 MOŽNOSTI VYUŽITÍ V TECHNICKÉ PRAXI :
plynulý rozběh strojů ochrana hnacích částí a zařízení tlumením rázů (i ochrana proti přetížení) trvalý spoj dvou hřídelí, které nelze vyrobit či dopravovat v libovolné délce přenos točivého momentu i mezi nesouosými hřídeli (vyrovnávání malých odchylek souososti, tepelné dilatace apod.) Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

5 Mv = K.Mk = K.(P/w) = (K.P)/(2pn) ≤ Mt
NÁVRH SPOJEK konstrukci a druh spojky navrhujeme dle provozních požadavků a charakteru zatížení velikost spojky určujeme z výpočtového točivého momentu spojky Mv Mv = K.Mk = K.(P/w) = (K.P)/(2pn) ≤ Mt Mk … jmenovitý kroutící moment hnacího stroje K … provozní součinitel (dle druhu hnacího a hnaného stroje) Mt … jmenovitý točivý moment spojky, tj. moment, který může spojka dle údajů výrobce trvale přenášet Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

6 Obr.1 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

7 Obr.2 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

8 A. MECHANICKY NEOVLÁDANÉ SPOJKY
přenášejí kroutící moment vzájemným dotykem svých opěrných nebo třecích ploch pevné spojky se používají ke stálému spojení hřídelí nepružný přenos Mk bez možnosti vzájemného pohybu hřídelí vyrovnávací spojky pak umožňují úhlové odchylky os hřídelí či jejich posun Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

9 Obr.3 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

10 vyčnívající části spojky je nutno zakrýt
a) trubková spojka na konce hřídelí se nasune dutý válec a upevní se klíny s nosem,kolíky nebo šrouby vyčnívající části spojky je nutno zakrýt jednoduché a levné spojení s tvarovým nebo silovým stykem (podle spojovací součásti) montáž vyžaduje osové posunutí hřídele nebo dělená ložiska Obr.4 Obr.5 Obr.6 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

11 b) korýtková spojka jedno korýtko se zajišťuje perem proti pootočení
dvě podélně dělená litinová korýtka spojená čtyřmi až osmi šrouby jedno korýtko se zajišťuje perem proti pootočení oba konce hřídelí musí mít stejný průměr spojení hřídele se spojkou prostřednictvím silového styku točivý moment se má přenášet pouze třením pro spojení transmisních hřídelí Obr.7 Obr.8 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

12 c) kotoučová spojka dva kotouče nasazené na koncích hřídelí jsou spojeny šrouby středění kotoučů pomocí nákružku a výkružku či dvoudílnou vložkou pro spojení při rázovém Mk se používají lícované šrouby točivý moment musí být přenášen třením šrouby nemají být namáhány na střih pro spojení hřídelí rozdílných průměrů Obr.9 Obr.10 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

13 d) Hirthova spojka (spojka s čelními zuby)
Obr.11 d) Hirthova spojka (spojka s čelními zuby) na čelních plochách v radiálním směru provedeny zuby na jednostranné či dvoustranné kuželové ploše obě části staženy šrouby zuby namáhány na ohyb a otlačení tvarový spoj pomocí zubů umožňuje úsporu místa i materiálu Obr.12 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

14 e) axiální zubová spojka
patří mezi mechanicky neovládané vyrovnávací spojky dvě stejné příruby mají na čelní ploše stejný počet zubů (zpravidla lichý) středění zajištěno lícovanou vložkou konce hřídele musí mít stejný průměr vhodné pro přenos větších kroutících momentů při zajištění axiálního posuvu Obr.13 Obr.14 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

15 Obr.15 Další možné provedení axiální zubové spojky se zuby umístěnými po obvodu přírub – fy SIEMENS Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

16 f) radiální zubová spojka (Oldhamova spojka)
slouží k přenosu kroutícího momentu mezi nesouosými a přitom rovnoběžnými hřídeli dva totožné kotouče s radiální drážkou, umístěnou na čelní ploše, a střední kotouč, jehož oboustranné ozuby jsou pootočeny o 90° nelze provozovat při vysokých otáčkách - třecí teplo by mohlo spojku zadřít nebo vést k jejímu nadměrnému opotřebení (mazání) Obr.16 Obr.17 Obr.18 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

17 g) kloubová čelní spojka
v provedení jednoduché či dvojité spojky dle provedení kloubu mohou být křížové nebo kulové lehký spojovací hřídel - eliminace účinků setrvačných sil maximální úhel vychýlení ° až 45° údržba spojky spočívá v intenzívním mazání použití především v konstrukci osobních automobilů a obráběcích strojů Obr.19 Obr.20 Obr.21 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

18 h) univerzální zubová spojka
náboje s vnějším ozubením uloženy na hřídelích pomocí per dvojice objímek s vnitřním ozubením je spojena šrouby boky zubů rovné či soudečkové umožňuje současně úhlové výchylky i osový posuv použití tam, kde nelze zajistit požadovanou souosost hřídelí nebo tam, kde by pevné spojení extrémně zvyšovalo namáhání dílů Obr.22 Obr.23 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

19 u mechanicky neovládaných pružných spojek je spojovacím členem jeden nebo více pružných článků (kovové členy - pružiny či ocelová pouzdra nebo členy nekovové - pryž, kůže a plasty ve tvaru čepů, pouzder či obručí) pružné spojky změkčují rázy (částečně pohlcují energii rázu a mění ji v tepelnou energii, částečně i na deformační práci) charakteristika (tuhost) spojky udává závislost výpočtového momentu Mv a úhlu j vzájemného pootočení obou dílů spojky k = Mv / j (N.m.rad-1) Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

20 i) pružná spojka se šroubovitými pružinami
mezi hnanou a hnací částí jsou po obvodě v drážkách šroubovité válcové pružiny s předpětím jako pružná pracuje při obvodové síle větší nežli je předpětí pružin, jako pevná při překročení maximální dovolené síly pružin tlumí rázy při náhlé změně hnací síly Obr.24 Obr.25 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

21 j) pružná spojka s hadovitými pružinami (Bibi spojka)
tvořena dvěmi stejnými vnitřními částmi s vnějšími drážkami (zuby) do zubových mezer navinuta hadovitá ocelová pružina celé zakryto ocelovým krytem při zatížení a přetížení se pružina deformuje (dosedá na 1/3 plochy zubu) vhodná pro pohon s rázy a přenos velkých točivých momentů Obr.26 Obr.27 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

22 k) kotoučová čepová spojka
dvě příruby spojené s hřídeli pomocí per v jedné z přírub uložena pouzdra z pryže nebo polyamidu velmi tichý chod určena pro menší a střední točivé momenty čepy jsou vyměnitelné bez demontáže spojky nejvyužívanější typ spojky Obr.28 Obr.29 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

23 l) pružná obručová spojka (Periflex)
dva stejné náboje (1 a 2) spojené s hřídeli pomocí per pryžová obruč (3) sevřena mezi náboje a přítlačné prstence (4) pomocí šroubů je tvořena nosnou kostrou z textilních vložek či ocelových drátů úhlová výchylka až 4°, vyosení do 4mm, axiální posuv 8mm a úhel zkrutu obruče 16° jednoduchá montáž Obr.31 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

24 B. MECHANICKY OVLÁDANÉ SPOJKY
výsuvné spojky umožňují spojení a rozpojení hnacího a hnaného hřídele v klidu i za chodu mechanicky řazené výsuvné spojky jsou ovládány pákovým mechanismem podle tvaru stykových elementů mohou být zubové (zuby na čelní nebo válcové ploše) nebo třecí (tření vzniká v rovinných třecích plochách) musí zajistit lehké, rychlé a bezrázové sepnutí a vypnutí pracují spolehlivě, mají malé opotřebení a zahřívání i při častém zapínání velmi malé rozměry Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

25 Obr.32 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

26 a) mechanicky řazená lamelová spojka
hnací (1) a hnaný (2) hřídel obepíná vnější (3) a vnitřní (4) těleso spojky vnitřní (7) a vnější (6) lamely jsou vystřídány a přitlačovány zadním kroužkem (5) k přednímu přítlačnému kroužku (8) stavitelnému maticí (12) trojici přítlačných pák (9) ovládá posuvná objímka (13) při malých rozměrech přenáší velké kroutící momenty jsou-li lamely ocelové, spojka pracuje s olejovou náplní suché spojky mají ocelové lamely vystřídané obloženými (např.ferodo) Obr.33 Obr.34 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

27 b) třecí kotoučová spojka
Obr.35 b) třecí kotoučová spojka (také disková spojka) k zapnutí spojky dojde přitlačením lamely (2) k setrvačníku (1) prostřednictvím přítlačného kotouče (4) a za pomoci pružin (5) k vypínání dochází působením dvouramenných pák (6), které pomocí vypínacího zařízení s axiálním ložiskem (7) stlačují přítlačné pružiny (5) z důvodu plynulého rozběhu nachází spojka své uplatnění především u motorových vozidel Obr.36 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

28 kratší konec páky odtáhne pomocí šroubů (9) přítlačný kotouč
funkční částí automobilové spojky je lamela (4) s obložením (5) lamela je posuvně uložena na drážkové hřídeli (2) a sevřena pružinami (13) mezi setrvačníkem (6) a přítlačným kotoučem (7) rozpojení se děje silou působící přes axiální ložisko (11) uložené v posuvné vidlici (10) na delší konec dvouramenné páky (12) kratší konec páky odtáhne pomocí šroubů (9) přítlačný kotouč matice (8) na šroubu umožní seřízení spojky po opotřebení obložení Obr.38 Obr.37 Obr.39 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

29 DALŠÍ MOŽNÁ PROVEDENÍ TŘECÍCH SPOJEK MOTOROVÝCH VOZIDEL
Obr.41 Obr.40 Obr.44 Obr.42 Obr.43 DALŠÍ MOŽNÁ PROVEDENÍ TŘECÍCH SPOJEK MOTOROVÝCH VOZIDEL Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

30 ovládány stejnosměrným proudem
výsuvné spojky řazené pneumaticky nebo hydraulicky mají vzájemně obdobnou konstrukci ovládání rozdíl spočívá pouze v utěsnění tlakového válce (u hydrauliky vždy kroužky kovové, u pneumatiky pak kroužky pryžové) výsuvné spojky řazené elektricky mají funkční plochy stejné jako u mechanicky řazených spojek ovládány stejnosměrným proudem pro zvýšení tření a trvanlivosti lamel mají vnitřní ocelové lamely vrstvu z naneseného kovokeramického materiálu Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

31 a) hydraulicky řazená spojka
tlakový olej přiváděn do válce (5) vrtáním (10) v hnacím hřídeli dochází ke stlačení pružin (9) a poté kolíků (8), jež pomocí pohyblivé desky (12) stlačí lamely (2) po přerušení přívodu tlakového oleje a spojení vrtání (10) s volnou atmosférou vrátí pružiny píst (6) zpět Obr.45 Obr.46 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

32 zvláštním případem je mezinápravová spojka Haldex
samočinně přiřazuje pohon zadní nápravy u některých vozidel s pohonem 4x4 (pohonem všech kol) elektrohydraulicky ovládaná spojka s vlastní elektronickou řídicí jednotkou ta pomocí snímačů vyhodnocuje stav trakčních podmínek (schopnost přenosu hnací síly z kola na vozovku) přední nápravy v případě potřeby je vydán příkaz zapojit i zadní náhon Obr.47 Obr.48 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

33 b) pneumaticky řazená spojka
ovládání složeno z tlakového válce a pístu s těsnícími kroužky vzduch vháněn otvorem v ose hřídele mezi víko válce a píst, rozpojení přerušením dodávky vzduchu méně časté použití (často vlhký vzduch má korozívní účinky, navíc tlak vzduchu v potrubí kolísá) také jako dvoudílný válec, kdy membrána, vložená mezi oba díly, vykonává funkci pístu Obr.49 Obr.50 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

34 c) lamelová jednokroužková elektricky řazená spojka
kroužkem (7) je zaveden proud do budící cívky (12) dojde k vytvoření magnetického pole kotvová deska (3) přitiskne třecí lamely (5) a (6) k sobě vzniklým třením se přenáší točivý moment při přerušení proudu pak kolíky (8) odtlačí pomocí pružin (9) kotvovou desku lamely se oddálí a spojka se vypne Obr.51 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

35 d) lamelová dvoukroužková elektricky řazená spojka
mezi oba sběrací kroužky je vložena izolace jeden kartáček přivádí proud ke kroužku kartáček druhého kroužku proud odvádí typ spojky pracující např. na tkalcovském stroji (obr.52b) Obr.52 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

36 Obr.53 Obr.54 Obr.55 Třecí kotoučová elektricky řazená spojka
Lamelová elektricky řazená spojka Obr.54 Třecí kotoučová elektricky řazená spojka v levé hnací části náboj s našroubovaným stavitelným kotoučem a kotvovou deskou v pravé hnané části je magnetové těleso posuvně uloženo na unašeči vytvořením magnetického pole cívky dojde k přitažení hnané části k hnací – přenos Mk při vypnutí se odtlačí magnetové těleso pružinami od kotevní desky Obr.55 Ozubcová (Hirthova) elektricky řazená spojka Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

37 e) prášková elektrospojka
prostor mezi hnací (1) a hnanou (2) částí vyplněn feromagnetickým práškem spojka uzavřena nemagnetickými víky (4) zmagnetováním prášku se jeho částečky usměrní ve směru magnetických siločar - pevné spojení obou částí spojky Mk závisí na velikosti magnetického pole a jakosti feromagnetického prášku spojka je suchá; je-li ve spáře feromagnetický prášek s olejem, nazývá se mokrá Obr.56 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

38 pojistné spojky zamezují přetížení strojů
při překročení dovoleného točivého momentu se samy vypínají porušením pojistného elementu či prokluzem hnací a hnané části spojky ochrana proti přetížení zabraňuje následným plastickým deformacím nebo porušení strojních součástí patří sem spojky s rozrušitelnými prvky, spojky vysmekávací a prokluzovací Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

39 pojistná spojka se střižnými kolíky
dva kotouče spojeny střižnými kolíky vloženými v kalených pouzdrech při přetížení dochází k přestřižení kolíků nevýhodou ztrátové časy při výměně kolíků určena i pro přenos velkých kroutících momentů Obr.57 Obr.58 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

40 b) prokluzovací lamelová spojka
tlak pružin (5) se nastavuje šrouby (6) hnaná část (2) je opatřena drážkami pro lamely (3) a (4) při překročení dovoleného točivého momentu začne spojka prokluzovat a hnaná část se otáčí na bronzovém pouzdru Obr.59 Obr.60 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

41 c) vysmekávací kuličková spojka
mezi oběma polovinami vsazeny kuličky (příp.válečky) v jedné z částí jsou otvory pro pružiny, které kuličky tlačí do vybrání v druhé části při přetížení překoná osová síla kuliček tlak pružin a dojde k protáčení druhé části tlak pružin je měnitelný pro menší a střední kroutící momenty Obr.61 Obr.62 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

42 rozběhové spojky umožňují rozběh stroje bez zatížení
zapínají se až při předem stanovených otáčkách aby se hnaná část spojila s hnací již při nízkých otáčkách, musela by být předimenzována během provozu by pak nebyla plně využita k zapínání dochází automaticky odstředivou silou Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

43 Obr.63 Obr.64 Obr.65 Obr.66 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

44 volnoběžné spojky přenášejí točivý moment pouze v jednom smyslu
pracují jako pevné spojky, pokud hnací část předbíhá hnanou pokud hnaná část předbíhá hnací, spojení se přeruší v tomto případě pracují jako volnoběžné spojky nejčastěji v provedení jako kuličkové či válečkové volnoběžné spojky Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

45 a) volnoběžná kuličková spojka
vnitřní část s vybráním a klínovým prostorem pro kuličky (či válečky) vnější část hladká nebo s mělkou drážkou má tři i více kuliček stykové plochy musí být velmi přesně zhotoveny souosé hřídele nevýhodou velké rozměry spojky Obr.67 Obr.68 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

46 b) volnoběžná spojka se svěrnými tělísky
funkční plochy spojky válcové svěrná tělíska mají nerotační tvar do oboustranných výřezů svěrných tělísek zapadá uzavřená pružina ta přitlačuje elementy tělísek do záběru pro větší Mk dokonalejší využití prostoru pro svěrné elementy Obr.69 Obr.70 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

47 C. ELEKTRICKÉ SPOJKY od elektricky ovládaných spojek se liší tím, že nedochází k mechanickému styku částí spojky hnací část je od části hnané oddělena vzduchovou mezerou kroutící moment přenášen vzájemným působením magnetických polí obou částí spojky při zapnutí proudu vzniká magnetické pole, které otáčí magnetovým kolem v kotvě se indukuje elektrický proud Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

48 asynchronní elektrické spojky
chrání stroje před přetížením slouží jak rozběhové. tak i pojistné spojky mají skluz 0,5 až 5% kotva složena z izolovaných dynamových plechů kotva má v drážkách uloženo klecové vinutí z tyčí - na obou koncích spojeny nakrátko tyče zhotoveny z nemagnetického, elektricky dobře vodivého materiálu Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

49 b) synchronní elektrické spojky
k řízení otáček musí pracovat se značně proměnným skluzem jako ochranné spojky před náhlým přetížením či spojky pružné tlumící rázy stroje kotva tvořena hladkým ocelovým válcem úlohu vinutí přebírá vodivý povrch kotvy indukovaná napětí na povrchu kotvy se budí ve směru osy válce a na čelech se uzavírají (jako při klecovém vinutí) Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

50 Obr.71 Obr.72 Obr.73 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

51 D. HYDRAULICKÉ SPOJKY složeny ze vstupní části - čerpadla a výstupní části - turbíny obě části mají radiálně uložené lopatky čerpadlo roztáčeno motorem - rozpohybuje olej uvnitř spojky a tím roztáčí turbínu nastavením lopatek se mění převodový poměr má měkký chod lze ji použít pouze s planetovou převodovkou velká hmotnost i rozměry a vysoká cena Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

52 Obr.74 Obr.76 Obr.77 Obr.75 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

53 PŘÍKLAD NA VÝPOČET Určete rozměry lamelové spojky o zvoleném průměru d = 50mm s pěti třecími dvojicemi, která přenáší výkon P=10kW při n=10s-1. Pohon je zajištěn elektromotorem s kotvou nakrátko (K = 1,5 -1,9) a spojka je určena pro eskalátor. a) jmenovitý kroutící moment hnacího stroje Mk = P / w = P / 2pn = / 2p . 10 = 1000 / 62,8 = 159,2Nm b) výpočtový kroutící moment spojky Mv = K . Mk = 1, ,2 = 238,8Nm c) rozměry lamel (dle empirických vztahů) Rmin = 2d = = 100mm Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

54 Obr.78 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

55 Rmax = (1,25 - 1,8) Rmin = (1,25 – 1,8) . 100 = 125 - 180mm
volíme Rmax = 125mm Rs = (Rmin + Rmax) / 2 = ( ) / 2 = 112,5mm b = Rmax - Rmin = 125 – 100 = 25mm d) obvodová síla na středním poloměru lamel F = Mv / Rs = 238,8 / 0,1125 = 2122,7N e) požadovaná přítlačná síla m = 0,06 pro mazané kovové lamely Fa = F / (m . i )= 2122,7 / (0,06 . 5) = 2122,7 / 0,3 = 7075,7N f) velikost třecí plochy S = 2p . Rs . b = 2p . 112, = mm2 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

56 e) dovolená přítlačná síla
dovolený tlak mezi lamelami spojky pD = 0,5 – 0,8 MPa FDa= S . pD = ,5 = 8 835,5N Fa < FDa - vyhovuje f) skutečný tlak mezi lamelami p = Fa / S = 7075,7 / = 0,4MPa g) maximální rychlost v = 2p . Rmax . n = 2p . 0, = 7,85m.s-1 h) specifický třecí výkon Pt1 = m . p . v = 0,06 . 0,4 . 7,85 = 0,19 Wmm-2 Pt1 << PDt1 = Wmm-2 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

57 PROCVIČENÍ TÉMATU 1. Uveďte přehled mechanicky neovládaných spojek, charakterizujte je a načrtněte. 2. Uveďte přehled mechanicky ovládaných spojek, charakterizujte je a načrtněte. 3. V Autodesk Inventoru vymodelujte sestavu pojistné spojky se střižným kolíkem a proveďte její základní výpočet. 4. Vysvětlete, jakým způsobem se přenáší točivý moment u elektricky ovládaných spojek a u spojek elektrických. 5. Načrtněte třecí lamelovou spojku používanou v automobilovém průmyslu, popište její jednotlivé části a vysvětlete její funkci. Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

58 POUŽITÉ ZDROJE Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/02.0012
Obr.1 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, tab.110, str.243 Obr.2 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, tab.110, str.244 Obr.3 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.68, str.167 Obr.4 Obr.5 Obr.6 Obr.7 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.69, str.168 Obr.8 Obr.9 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.69, str.168 Obr.10 katalog DESCH Antriebstechnik GmbH Co.KG, oddíl DESCH Clutch Technology Obr.11 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.69, str.169 Obr.12 Obr.13 Obr.14 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.70, str.172 Obr.15 Obr.16 Obr.17 Obr.18 Obr.19 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.70, str.172 Obr.20 Obr.21 Obr.22 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.70, str.173 Obr.23 Obr.24 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.71, str.174 Obr.25 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, tab.114, str.252 Obr.26 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, tab.114, str.253 Obr.27 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.71, str.174 Obr.28 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.72, str.175 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

59 Obr.29 http://www.kov-odre.com/foto/bkn1.jpg
Obr.31 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.72, str.175 Obr.32 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.73, str.177 Obr.33 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.74, str.178 Obr.34 Obr.35 Obr.36 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.74, str.179 Obr.37 Stavba strojů - strojní součásti, Jiří Zelený, Computer press Praha 2000, obr.113, str.119 Obr.38 Obr.39 Obr.40 Obr.41 Obr.42 Obr.43 Obr.44 Obr.45 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, obr.119, str.182 Obr.46 Obr.47 Obr.48 Obr.49 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, obr.199, str.265 Obr.50 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, obr.198, str.264 Obr.51 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, obr.120, str.182 Obr.52 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, tab.118, str.267 Obr.53 Obr.54 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, tab.118, str.268 Obr.55 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, tab.118, str.269 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/

60 Obr. 56 Stavba a provoz strojů I, R. Kříž a kol. , SNTL 1977, tab
Obr.56 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, tab.118, str.269 Obr.57 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.75, str.183 Obr.58 Obr.59 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, tab.75, str.183 Obr.60 Obr.61 Obr.62 Obr.63 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, obr.121, str.184 Obr.64 Obr.65 Obr.66 Obr.67 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, tab.121, str.275 Obr.68 Obr.69 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, tab.121, str.275 Obr.70 Obr.71 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, obr.202, str.276 Obr.72 Stavba a provoz strojů I, R.Kříž a kol., SNTL 1977, obr.204, str.277 Obr.73 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, obr.123, str.185 Obr.74 Obr.75 Obr.76 Obr.77 Obr.78 Strojní součásti I, R.Kříž a kol., SNTL 1984, obr.118, str.180 Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/


Stáhnout ppt "SPOJKY Ing. Václav SLANAŘ Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/02.0012."

Podobné prezentace


Reklamy Google