Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pracovní skupina Silniční infrastruktura II.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pracovní skupina Silniční infrastruktura II."— Transkript prezentace:

1 Pracovní skupina Silniční infrastruktura II.
Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy 27. listopad 2017

2 Program Úvodní slovo a představení odborníků Proces hodnocení
Aktuální stav Další postup

3 Integrovaná strategie pro ITI PMO
Integrovaný nástroj pro nové programové období Specifikace čerpání prostředků z ESI fondů na území PMO Specifikace aktivit pro danou oblast, ale nejedná se o „změkčování“ podmínek nastavených IROP Důraz na „územní integrovaný přístup“

4 Zacílení podpory z IROP v ITI

5 Proces schvalování projektů

6

7 Předložené projektové záměry
5 předložených projektových záměrů Projektové záměry za ,34 Kč (podpora z ERDF) –> částka přesahuje alokaci výzvy (425 mil. Kč) Ceny jednotlivých úseků se výrazně liší Celkový součet hodnot indikátorů: Délka nových silnic II. třídy: 0,898 km Délka rekonstruovaných silnic II. třídy: 12,396 km

8 Předložené projektové záměry
Interní číslo PZ Název CZV Podpora Unie Délka rekonstruovaných silnic II. třídy (km) Délka nových silnic II. třídy (km) 3 II/240 Velké Přílepy - Tursko, oprava silnice ,00 Kč ,00 Kč 3,400 - 2 II/106 Hradišťko, rekonstrukce silnice ,10 Kč ,34 Kč 1,659 5 Obchvat Králův Dvůr - silnice II. třídy - I. etapa ,00 Kč ,00 Kč 0,89839 1 II/102 HR. HL. M. PRAHY - ŠTĚCHOVICE, REKONSTRUKCE, I. ETAPA ,00 Kč ,00 Kč 6,394 4 II/610 Brandýs nad Labem - Rekonstrukce křižovatky Pražska - Průmyslová a části komunikace v ulici Pražská ,00 Kč ,00 Kč 0,943 CELKEM ,10 Kč ,34 Kč 12,396 0,898

9 Alokace opatření Strategie ITI (Silniční infrastruktura)
Celkové způsobilé výdaje ,20 Kč Příspěvek Unie – IROP ,- Kč Alokace ve výzvě nositele č. 16 Příspěvek Unie – IROP ,- Kč 34 % z celkové alokace Zbývá cca ,- Kč

10 Opatření 1.3.1 Strategie ITI (Terminály a P+R)
Indikátor Opatření 1.3.1 bez projektů již hodnocených ZS (Výzva č. 2) Předložené PZ Délka nových silnic II. třídy (km) 13,37 12,5 0,898 Délka rekonstruovaných silnic II. třídy (km) 53,88 44,25 12,396 Alokace ERDF ,- Kč ,-Kč , 34 Kč - Uvažovány ceny 45 mil. Kč/km (nové) a 15 mil. Kč/km (rekonstruované) - To vychází z dosud předložených PZ, ovšem údajně ceny budou vyšší (vyjádření L. Svobody)

11 II/102 HR. HL. M. PRAHY - ŠTĚCHOVICE, REKONSTRUKCE, I. ETAPA
Požadovaná dotace z ERDF: ,00 Kč Délka rekonstruovaného úseku: 6,394 km Cena/výkon: +- 48,4 mil. Kč/km

12 II/106 Hradišťko, rekonstrukce silnice
Požadovaná dotace z ERDF: ,34 Kč Délka rekonstruovaného úseku: 1,659 km Cena/výkon: +- 24,5 mil. Kč/km

13 II/240 Velké Přílepy - Tursko, oprava silnice
Požadovaná dotace z ERDF: ,00 Kč Délka rekonstruovaného úseku: 3,400 km Cena/výkon: 10 mil. Kč/km

14 II/610 Brandýs nad Labem - Rekonstrukce křižovatky Pražská - Průmyslová a části komunikace v ulici Pražská Požadovaná dotace z ERDF: ,00 Kč Délka rekonstruovaného úseku: 0,943 km Cena/výkon: mil. Kč/km Relativně nejdražší projekt

15 Obchvat Králův Dvůr - silnice II. třídy - I. etapa
Požadovaná dotace z ERDF: ,00 Kč Délka rekonstruovaného úseku: 0,898 km Cena/výkon: +- 46,8 mil. Kč/km

16 Posouzení souladu PZ se strategií ITI PMO
Výkonný tým nositele Kontrola projektových záměrů dle kritérií ŘV ITI PMO Všechny předložené PZ byly výkonným týmem nositele vyhodnoceny kladně, ale převis nad alokaci výzvy V případě neúčasti žadatele na PS, může dojít k nesplnění kritéria „Předkladatelé prokazatelně připravovali projektový záměr v koordinaci s nositelem ITI PMO“.

17 Posouzení souladu PZ se strategií ITI PMO
Cíl pracovní skupiny Možnost A) Vytvořit konsenzem takový soubor, který naplní parametry výzvy (při využití maximální alokace a splnění indikátorů) Možnost B) Předat ŘV ITI PMO celý soubor kladně vyhodnocených projektových záměrů, který využije k hodnocení doplňkových kritérií

18 Předložené projektové záměry (vč. doplňkového kritéria)
Interní číslo PZ Název CZV Podpora Unie Délka rekonstruovaných silnic II. třídy (km) Délka nových silnic II. třídy (km) cena/výkon (CZV/hodnota indikátoru) 3 II/240 Velké Přílepy - Tursko, oprava silnice ,00 Kč ,00 Kč 3,400 - ,88 Kč 2 II/106 Hradišťko, rekonstrukce silnice ,10 Kč ,34 Kč 1,659 ,18 Kč 5 Obchvat Králův Dvůr - silnice II. třídy - I. etapa ,00 Kč ,00 Kč 0,89839 ,09 Kč 1 II/102 HR. HL. M. PRAHY - ŠTĚCHOVICE, REKONSTRUKCE, I. ETAPA ,00 Kč ,00 Kč 6,394 ,30 Kč 4 II/610 Brandýs nad Labem - Rekonstrukce křižovatky Pražska - Průmyslová a části komunikace v ulici Pražská ,00 Kč ,00 Kč 0,943 ,79 Kč CELKEM ,10 Kč ,34 Kč 12,396 0,898

19 Možnosti dalšího postupu
A) ponechat současnou alokaci výzvy Souladná vyjádření ŘV pouze tři PZ, následně ale záleží na věcném hodnocení a pořadí předložení do výzvy ZS Žadatel je u všech projektu shodný -> prostor pro koordinovaný postup (určení pořadí předkládání projektů) V případě mírného snížení nákladů při předkládání do výzvy ZS možnost financovat více projektů B) navrhnout ŘV (a ZS) navýšení alokace výzvy o cca 5 mil. Kč Tím by mohly souladné vyjádření ŘV dostat 4 PZ C) navrhnout ŘV (a ZS) navýšení alokace výzvy o cca 90 mil. Mohly by být financovány všechny předložené projekty Otázka efektivity vynaložených nákladů vůči plnění indikátorů

20 Posouzení souladu PZ se strategií ITI PMO
Řídicí výbor Nemůže vydat vyjádření o souladu nad rámec alokace výzvy (podmínka ŘO IROP) Doplňková kritéria budou použita v případě, že projektové záměry přesáhnou 100 % alokace výzvy Projektovou žádost může žadatel podat i s nesouladným vyjádřením ŘV ITI PMO!

21 Další postup Jednání ŘV ITI PMO – 29. listopadu 2017
Vydání vyjádření ŘV ITI PMO – během prosince 2017 Výzva zprostředkujícího subjektu a příjem žádostí bude otevřen v MS2014+ dne 1. února 2018 Ukončení příjmu žádostí o podporu 30. dubna 2018

22 Kritéria přijatelnosti - upozornění
Žádost o podporu odpovídá projektovému záměru, ke kterému vydal své vyjádření ŘV ITI PMO Žádost a projektový záměr se shodují v údajích žadatel, popis projektu a hodnoty indikátorů Hodnoty indikátorů v žádosti o podporu jsou stejné jako hodnoty indikátorů uvedené v projektovém záměru nebo jsou vyšší či nižší max. o 5 % a tato změna je popsána. Zároveň výše dotace z EU v žádosti o podporu nepřevyšuje částku uvedenou v projektovém záměru. Dne proběhne MV IROP, kde pravděpodobně bude schválena změna tohoto kritéria Hodnoty indikátorů v žádosti o podporu jsou stejné nebo vyšší jako hodnoty indikátorů uvedené v projektovém záměru, nebo jsou nižší max. o 5 %,   a změny v indikátorech jsou popsány a zdůvodněny. Je nutné řídit se kritérii uvedenými v aktuální výzvě ZS.

23 Děkujeme za pozornost! Manažerka ITI Kristina Kleinwächterová
tel. 236 004 631 Asistent ITI Ondřej Kubíček


Stáhnout ppt "Pracovní skupina Silniční infrastruktura II."

Podobné prezentace


Reklamy Google