Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
2
Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 04_02_32_INOVACE_04
3
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zahájení podnikatelské činnosti Předmět: Ekonomika provozu a podnikání Ročník: 4. Jméno autora: Ing. Lenka Kandlerová Škola: SPŠ Hranice Anotace: Prezentace seznamuje studenty s pojmy vlastnické a nájemní právo, které jsou spojeny s prostory k podnikání a informační a finanční podporou podnikání, kterou mohou podnikatelé získat v rámci ČR. Klíčová slova: Vlastnické právo, nájemní právo, prostory pro podnikání, podpora podnikání. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Kandlerová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
4
Prostory pro podnikání
Vlastnické právo oprávnění věc držet a nakládat s ní dle svého uvážení (využívat, pronajímat, zničit, prodat apod.) věcné břemeno (vlastnické právo majitele je omezeno ve prospěch jiné osoby) nabytí vlastnického práva: koupí dědictvím rozhodnutím orgánu darováním
5
nabytí můžeme rozdělit na:
odvozené – právo přechází z původního majitele na nového majitele původní – vzniká nový majitel (např. nechám si postavit dům na základě smlouvy o dílo) Nájemní právo právo využívat určitou nemovitost na základě nájemní smlouvy.
6
Rysy podnikatelských prostorů
Administrativa kancelářské plochy: podle významu působnosti podniku = místní, regionální, národní význam podle velikosti = malí uživatelé (do 500 m2), střední uživatelé ( m2), velcí uživatelé (nad 1000 m2) podle uživatelského vztahu = vlastník, nájemník d) podle lokality = centrální zóna, vnější okruh, periferie
7
Průmyslové nemovitosti
určeny pro výrobu, montáž, skladování, výzkum apod. Obchodní prostory kamenné obchody x obchodní domy x obchodní centra.
8
Umístění podnikatelských prostor
Periférie (průmyslové nemovitosti, obchodní centra) Vnější okruh (kanceláře, průmyslové nemovitosti, obchodní domy) Centrální zóna (kanceláře, kamenné obchody)
9
Podpora podnikání Informační podpora vládní organizace:
např. CzechInvest, CzechTrade, Národní vzdělávací fond, Centrum pro regionální rozvoj ČR nevládní organizace: Hospodářská komora, Agrární komora, Svaz obchodu ČR, Sdružení podnikatelů ČR privátní organizace
10
Finanční podpora vládní organizace: Českomoravská záruční a rozvojová banka, Česká exportní banka privátní organizace: banky
11
Použitá literatura Veber, J. – Srpová, J. a kolektiv: Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, a.s
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.