Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Železniční nákladní doprava v 21. století
2
Změny vnějšího prostředí
Změna historického poslání železnice v dávné minulosti především přeprava soli a uhlí do 90. let 20. století téměř veškerá obslužnost (rozsáhlá síť vleček) Dnes požadavek na rychlost, spolehlivost a kvalitu dodávky just in time z důvodu technologií ve výrobních firmách přechod na ekologicky šetrnější paliva nejen při výrobě tepla a elektřiny potřeba přepravy menších objemů zásilek (balíčková služba) změna technologií (např. 3D tisk)
3
Příležitosti pro železnici
nedostatek řidičů kamionů rozvoj vnitrokontinentální kombinované dopravy rozvoj a využití technologie Innofreight využití nových technologií na přepravu silničních návěsů
4
Hrozby pro železnici autonomní vozidla
snižování spotřeby uhlí a kapalných paliv průmysl 4.0, 3D tisk e-commerce: zmenšování zásilek, náročné doručování nedostatek veřejných logistických center s napojením na železnici (viz AMAZON) Snižování nároků na objemy přeprav
5
Požadavky na železniční dopravu
Doprava = služba pro zákazníky Železniční dopravci musejí umět reagovat na změny vnějšího prostředí a na nové požadavky zákazníků přepravy just in time intermodální doprava nové produkty využití nových technologií
6
Přepravy just in time Přepravy maloobjemového zboží
poštovní zásilky pro Českou poštu sběrné zboží pro Lagermax
7
Intermodální doprava systém RoLa postupně zaniká
rozvoj přeprav silničních návěsů nové technologie na přepravu silničních návěsů (např. Modalohr)
8
Nové produkty
9
Nové technologie technologie Innofreight
univerzální InnoWaggon s účelovými nástavbami přepravy dřevní štěpky, uhlí, hutních výrobků, atd.
10
Zásady dopravy v 21. století
Rychlé a kapacitní nákladní vlaky přepravující velký objem zboží jen mezi několika málo body dodržování jízdních řádů dlouhá přepravní vzdálenost síť logistických nebo distribučních center s napojením na železniční síť překládka nikoliv zboží, ale celých přepravních jednotek Poslední míle realizovaná efektivně silniční dopravou autonomní a elektrifikovaná vozidla s výkonnými bateriemi
11
Nutné infrastrukturní podmínky
výkonná a kapacitní infrastruktura elektrizace 25 kV možnost provážet těžké a dlouhé nákladní vlaky – až 740 metrů odpovídající profily pro kombinovanou dopravu Modernizace infrastruktury a implementace nařízení EU klade značné finanční nároky na dopravce: tiché brzdové špalíky ETCS
12
Nutné podmínky ze strany dopravců
interoperabilní vozidla moderní přepravní technologie nadnárodní působnost dopravce se schopností kooperace
13
předseda představenstva ČD Cargo, a.s.
Děkuji za pozornost Ivan Bednárik předseda představenstva ČD Cargo, a.s.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.