Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Malování - nástroje grafického editoru
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Malování - nástroje grafického editoru 2.část Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika Vzdělávací oblast : Zpracování a využití informací Číslo materiálu: VY_32_inovace_03_ICT II.
3
Využití ICT v projektovém vyučování v základní škole
Nástroj Štětce Samostatné tlačítko pro nástroj Štětce najdeme na pásu karet Domů. Šířku stopy štětce volíme pomocí nástroje Velikost. Typ štětce si můžeme vybrat po rozbalení nástroje. K dispozici máme 9 možností.
4
Využití ICT v projektovém vyučování v základní škole
Stopy Štětce
5
Využití ICT v projektovém vyučování v základní škole
Sprej Vytváří efekt barevných kapek. Barvu spreje volíme stiskem levého (barva popředí) nebo pravého (barva pozadí) tlačítka myši. Intenzita barvy spreje závisí na rychlosti pohybu myši. Čím rychleji s ní pohybujeme, tím méně barevných kapek zůstává ve stopě spreje. Najdeme ji mezi typy Štětce. Šířku stopy spreje nastavujeme pomocí tlačítka Velikost.
6
Využití ICT v projektovém vyučování v základní škole
Nástroj Úsečka Slouží ke kreslení rovných čar. Nástroj vybíráme na pásu karet Domů v části Tvary. Šířku čáry nastavujeme pomocí volby Velikost. Pomocí tlačítka Obrys vybíráme typ štětce, kterým bude úsečka nakreslena.
7
Využití ICT v projektovém vyučování v základní škole
Nástroj Křivka Nástroj vybíráme na pásu karet Domů v části Tvary. Šířku křivky nastavujeme pomocí tlačítka Velikost. Pomocí tlačítka Obrys nastavíme typ štětce, kterým bude křivka nakreslena.
8
Využití ICT v projektovém vyučování v základní škole
Tvorba křivky Tahem myši vyznačíme počáteční a koncový bod křivky (úsečku). Křivku tvarujeme uchopením a tažením myší. Pro uchopení máme k dispozici 2 body kdekoli na křivce. Potřebujeme-li, aby oba koncové body křivky zůstaly na stejné (vodorovné, svislé nebo šikmé) úrovni, podržíme při tvarování křivky klávesu Shift.
9
Využití ICT v projektovém vyučování v základní škole
Nástroj Obdélník Najdeme na pásu karet Domů v části Tvary. Šířku obrysu volíme pomocí tlačítka Velikost. Po rozbalení tlačítka Obrys vybíráme typ štětce, kterým bude obrys tvaru nakreslen. Po rozbalení tlačítka Výplň volíme typ výplně.
10
Využití ICT v projektovém vyučování v základní škole
Nástroj Elipsa - Ovál Ovál vybíráme na pásu karet Domů v části Tvary. Šířku obrysu nastavujeme pomocí tlačítka Velikost. Pomocí tlačítka Obrys nastavíme typ štětce, kterým bude tvar nakreslen. Pomocí tlačítka Výplň vybíráme typ výplně tvaru.
11
Úkol – nakreslíme skleničku
nakreslíme ovál, do prostředku oválu nakreslíme čáru pomocí křivky a roztáhneme směrem dolů, pak pomocí přímek a oválu uděláme stopku skleničky. Vybarvíme a uložíme do své složky
12
Použité zdroje: Print screen z programu Malování. KOVÁŘOVÁ, Libuše
Použité zdroje: Print screen z programu Malování KOVÁŘOVÁ, Libuše. Informatika pro základní školy. Vyd. 2. Kralice na Hané, ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.