Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_30ŠebM-4 Název tematické oblasti (sady) Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Příklady s využitím alternativy 2 Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 165 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu

2 26. Příklady s využitím alternativy 2
Vytvořte algoritmus a napište program,který načte z klávesnice jedno číslo provede výpočet jeho absolutní hodnoty. Příklad 9 -V prvním kroku načteme z klávesnice číslo a uložíme jej do proměnné A, -v druhém kroku provedeme vyhodnocení podmínky,zda číslo A je záporné, -bude-li záporné,provede se matematická operace dle následujících podmínek: Pro A<0 je |A|=-A Pro A>=0 je |A|=A -v posledním kroku provedeme zobrazení obsahu proměnné A na obrazovku monitoru.

3 Načti z klávesnice jedno číslo Vypiš obsah proměnné
+ - Načti z klávesnice jedno číslo a ulož jej do proměnné A Begin Read: A Zjisti,zda číslo A je záporné A<0 A=-A Jestliže podmínka platí, proveď uvedenou operaci Write:A Vypiš obsah proměnné A na obrazovku monitoru End

4 Zdrojový text programu
int A; Console.Write("Zadej z klávesnice číslo A: "); A = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); if (A < 0) A = -A; Console.WriteLine("Absolutní hodnota čísla je {0}.", A); Console.Read();

5 Vytvořte algoritmus a napište program,který načte z klávesnice číslo a
vyhodnotí,zda je číslo sudé nebo liché. Příklad 10 -V prvním kroku načteme z klávesnice číslo a uložíme jej do proměnné X, -v druhém kroku vypočítáme zbytek po celočíselném dělení, -v následujícím kroku zjistíme,zda je zbytek po dělení roven nule, -pokud je roven nule, vypíšeme na monitor odpověď:“Číslo je sudé“, v opačném případě:“Číslo je liché“.

6 Načti z klávesnice číslo Spočítej zbytek po celočíselném dělení
+ - Načti z klávesnice číslo a ulož jej do proměnné X Begin Read: X Spočítej zbytek po celočíselném dělení a výsledek ulož do proměnné ZB ZB=X%2 Jestliže platí podmínka,vypiš na monitor: „Číslo je sudé“ ZB=0 Write: „Číslo je liché“ Write: „Číslo je sudé“ Jestliže podmínka neplatí, vypiš na monitor:“Číslo je liché“ End

7 Zdrojový text programu
int X, ZB; Console.Write("Zadej číslo z klávesnice: "); X = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); ZB = X % 2; if (ZB == 0) Console.WriteLine("Číslo je sudé"); else Console.WriteLine("Číslo je liché"); Console.ReadLine();


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google