Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu 12. název školy Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Autor Mgr. Eva Divišová TEmatický celek Aplikovaná psychologie Ročník 1. ročník Datum tvorby Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice
2
TÉMA Potřeby Mgr. Eva Divišová
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice
3
Anotace: Metodické pokyny:
Materiál je možno využít pro rozšíření učiva předmětu aplikovaná psychologie. Je určen pro 1. ročníky střední školy. DUM je vytvořen jako prezentace, obsahuje základní informace o potřebách člověka z psychologického hlediska. Metodické pokyny: DUM je vytvořen ve formě prezentace a je využitelný v rámci interaktivního vzdělávání.
4
POTŘEBY Potřeba je stav nedostatku nebo nadbytku něčeho, co nás vede k činnostem, jimiž tuto potřebu uspokojujeme. Potřeby dělíme na: Biologické (primární, vrozené) – potřeba dýchání, potravy, bezpečí, spánku apod. Sociální (získané) – kulturní (vzdělání, kulturní život apod.) Psychické (radost, štěstí, láska apod.)
5
Psychické vlastnosti osobnosti POTŘEBY dělíme:
BIOLOGICKÉ (primární, vrozené) - potřeba dýchání, potravy, bezpečí, spánku apod. SOCIÁLNÍ (získané) - kulturní (vzdělání, kulturní život apod.) PSYCHICKÉ (radost, štěstí, láska apod.)
6
Americký psycholog ABRAHAM MASLOW
Je autorem stupňovitého řazení potřeb, které v hierarchickém systému organizoval podle naléhavosti pro člověka. Potřeba vyšší se objevuje až po uspokojení potřeb nižších. Člověk má obvykle potřebu seberealizace, pokud není hladový, je v bezpečí, milován a uznáván. Např. člověk netouží po nových závěsech do pokoje nebo obraze (5. stupeň), když je ohrožován nějakou katastrofou nebo je hladový (nenaplněný 1 a 2. stupeň).
7
Maslowova pyramida potřeb
8
Hierarchické uspořádání potřeb
bývá u různých lidí pochopitelně různé, je ovlivňováno mnoha činiteli… např. fázemi osobního vývoje, životními zkušenostmi, zdravotním stavem
9
Literatura Emmert, František. Odmaturuj! ze společenských věd. Vyd. Brno: DIDAKTIS, 2003, 224 s. Odmaturuj! ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.