Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Průmysl 4.0 jako výzva pro celoživotní vzdělávání

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Průmysl 4.0 jako výzva pro celoživotní vzdělávání"— Transkript prezentace:

1 Průmysl 4.0 jako výzva pro celoživotní vzdělávání
Lucie Rohlíková

2 „A child today can expect
to change jobs at least seven times over the course of their lives – and five of those jobs don’t exist yet.“ Esteban Bullrich, ministr školství, Argentina Dnešní dítě může očekávat, že v průběhu svého života změní alespoň 7x práci a 5 z jeho budoucích pracovních pozic zatím neexistuje.

3

4

5 „A child today can expect
to change jobs at least seven times over the course of their lives – and five of those jobs don’t exist yet.“ Esteban Bullrich, ministr školství, Argentina Dnešní dítě může očekávat, že v průběhu svého života změní alespoň 7x práci a 5 z jeho budoucích pracovních pozic zatím neexistuje.

6 a podle toho upravovat nabídku oborů
Co to znamená pro střední/vysokou školu? 1) Potřebuje průběžně sledovat a vyhodnocovat, jak se mění lidská práce, pracovní trh a perspektiva různých zaměstnání a podle toho upravovat nabídku oborů

7 2) Potřebuje se připravit na rostoucí potřebu celoživotního vzdělávání
Co to znamená pro střední/vysokou školu? 2) Potřebuje se připravit na rostoucí potřebu celoživotního vzdělávání a rozšířit nabídku typů a forem vzdělávání

8 rozšířit nabídku vzdělávání o individuální a flexibilní formy studia
Co to znamená pro střední/vysokou školu? 3) Potřebuje hledat způsoby, jak vzdělávat osoby, které mají nestejné předchozí znalosti a zkušenosti, a nestejné potřeby a cíle (potřebují se naučit něco každý něco jiného, vysoce specializovaného) rozšířit nabídku vzdělávání o individuální a flexibilní formy studia

9 Jak se v průběhu času změnila práce?
Zemědělství Výroba Služby Znalosti

10 Co je dnes jinak? Zemědělství Výroba Služby Znalosti

11 Které pozice převezmou roboti?
Will a robot take your job?

12 Studie Dopady Průmyslu 4.0 na trh práce v ČR
Které pozice převezmou roboti? „Z hlediska možného zavádění kyberneticko-robotických systémů jsou technikou nejméně nahraditelné ty profesní činnosti, které vyžadují vysoké kvalifikace, tvůrčí invenci a empatii a také ty činnosti, které jsou spojeny s bezprostředním stykem s jiným člověkem a u kterých je stroj nebo virtuální zařízení vnímáno jako neadekvátní náhrada.“ Studie Dopady Průmyslu 4.0 na trh práce v ČR

13 Nejlepší zaměstnání v budoucnosti USA (Kiplinger, srpen 2017)
Předpokládaný růst pracovních míst Vzdělání Vývojář aplikací 21.6% Bc. Počítačový analytik 22.0% Zdravotní sestra 32.3% Mgr. Fyzický terapeut 30.4% Ph.D. Manažer ve zdravotnictví 17.4% Zdravotnický asistent 28.8% Dentální hygienista 19.0% DiS. Analytik trhu 20.9% Osobní finanční poradce 23.8% Logoped 21.0%

14 Mění se sama podstata práce a mění se dovednosti, kterých si ekonomika cení.

15 EMPATIE

16 Pracovní i vzdělávací trh v budoucnu nejvíce ovlivní technologie a stárnutí populace.

17 Co pro střední školu znamená demografická křivka?

18 Jaké celoživotní vzdělávání bude potřebovat? Rychle si rozšířit nebo
oživit dovednosti pro novou práci Začít se školit ve chvíli, kdy to potřebuje Možná bude jediný, kdo bude potřebovat konkrétní specifické doškolení.

19 Příklad flexibilní formy vzdělávání

20 Kdo bude mít v budoucnu úspěch
Dovednosti Základní Technické Praktické Schopnosti Kreativita Schopnost logicky zdůvodnit… Celoživotní vzdělávání Vizualizace Komunikace

21 Kontakt Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni

22 Čtvrtá průmyslová revoluce?
Mechanická výroba Masivní výroba Umělá inteligence Thanks to the pre-service teachers’ school projects, our students gained unforgettable practical experience and competencies for the meaningful use of technology in teaching and project implementation, developed their teamwork and pedagogical reflection skills, and improve their relationships amongst themselves as well as their relationships with teachers. School projects are a major asset not only for pre-service teachers, but also for primary school pupils and their teachers, who tried new activities and gained additional motivation to implement innovative technology enhanced activities. Thank you for your attention. Automatizace


Stáhnout ppt "Průmysl 4.0 jako výzva pro celoživotní vzdělávání"

Podobné prezentace


Reklamy Google