Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Popis výukového materiálu Název: PowerPoint

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Popis výukového materiálu Název: PowerPoint"— Transkript prezentace:

1 Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony PowerPoint klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím Animace, časování snímků Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ICT_I_S3_19 Popis výukového materiálu Název: PowerPoint Autor: Ing. Nikolov Nikolaj Datum: Obor: L/1 Gastronomie Ročník: 2. ročník Předmět: ICT Anotace výukového materiálu 1. Znázornění postupu sestavení individuální prezentace žákem s využitím nástrojů a možností prezentačního programu 2. Nácvik dovedností používání jednotlivých šablon pro sestavování individuálních prezentací samotnými žáky při zpracování zadaného tématu

2 Animace a časování snímků:
Na základě předešlých aktivit, kterými bylo sestavení osnovy (scénáře) prezentace a bylo přesně určeno postupné řazení snímků, můžeme přistoupit k dalšímu bodu a tím je nastavování animací v prezentaci. Na prvním místě je možné postupně rozhodovat: Zda je animace žádoucí 2. Zda bude animace prostupovat celou prezentací nebo se bude vyskytovat jen v dílčím snímku 3. Zda bude docházet k prolínání snímků jako na filmovém pásku

3 Animace Možností efektu: Jako jeden objekt – na celém snímku Všechny najednou – v na sebe navazujících snímcích Po odstavcích

4 Možností přidávání jsou následující:
O přidávání animací Možností přidávání jsou následující: 1. Úvodní – slouží k navození atmosféry a je nutné je volit s ohledem na záměr autora uložený v osnově (ve scénáři) 2. Zvýrazňující text, obrázek, objekt, volně navazující na zvolené téma 3. Závěrečné – cílem je poDtržení sdělované myšlenky, postupu a citlivé ukončení prezentace

5 Animace s jejich časování 
Autor prezentace rozhoduje, kolik času poskytne divákovi (ne čtenáři) na shlédnutí dílčího snímku, tím zároveň určuje, kolik času mu dává na shlédnutí samotného obsahu nebo pouhé vnější formy  (samotné animace, která je pouze podpůrnou aktivitou, při sestavování prezentace). Zde se dělá nejvíce chyb, že autoři v honbě za efektem upozadí obsah sdělení a nedovolí divákovi jej pochopit !!! 

6 Časová osa Časování je nutné promýšlet i při vkládání dílčích objektů – vložené hudbě, videA, aby byla zachována časová osa – délka prezentace versus délka hudby, délka videa. Krácení časového sledu je nutno skloubit s množstvím použitého materiálu a časem diváka, zda je ochoten u toho vydržet !!!

7 Výstupy: Jakou úlohu plní v prezentaci animace? Jaký parametr animace je při každé prezentaci limitující? V čem dělají autoři prezentací nejvíce chyb při používání animací?

8 Dílčí úkol Sestavte datový soubor v powerpointu A) Vložte textové pole s textem části své prezentace s užitím jednoduché animace textu B) vložte obrázek s využitím prolínání textu a obrázku C) uložte datový soubor na domluvené uložiště s vyznačením třídy


Stáhnout ppt "Popis výukového materiálu Název: PowerPoint"

Podobné prezentace


Reklamy Google