Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_ 32_ INOVACE_11_31PolM-9 Název tematické oblasti (sady) Mikroprocesorová technika Název vzdělávacího materiálu Modul tlačítek Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Materiál je určen žákům oboru elektrotechnika a je zaměřen na seznámení s mikroprocesory řady 8051 Klíčová slova mikroprocesor, mikropočítač, port, modul, tlačítka, programování Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník III. Typická věková skupina let Speciální vzdělávací potřeby základy číslicové techniky Autor Ing. Miroslav Poloch Zhotoveno, (datum/období) Celková velikost 510 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miroslav Poloch Dostupné z portálu

2 Modul tlačítek obsahuje osm mikrospínačů připojených k jednotlivým vývodům portu

3 Schéma zapojení

4 Princip funkce v klidovém stavu je na vývodech portu úroveň logické jedničky stisknuté tlačítko připojí jednotlivé bity portu k úrovni logické nuly lze tak nastavit na jeden (případně i více bitů) portu a ve spojení s programem ovlivnit jeho činnost

5 Základní ovládání přesun nastavené hodnoty z celého portu P1 do střadače k dalšímu zpracování: MOV A, P1 využití instrukce pro podmíněný skok JNB provede skok na adresu danou druhým operandem, pokud se první operand rovná nule: JNB P1.0, Rezim_x ;pokud P1.0 = 0, skočí ;na Rezim_x JNB P1.1, Rezim_y ;pokud P1.1 = 0, skočí ;na Rezim_y

6 Testování tlačítek Lze provádět dvěma způsoby:
akce se bude provádět neustále, pokud bude tlačítko stisknuté (test log0) akce se provede při stisku tlačítka (test sestupné hrany). V druhém případě je nutné dávat pozor na „zákmity“. Zákmit je jev, který vzniká při stisku nebo uvolnění tlačítka. V tomto okamžiku dochází k odskočení kontaktu a tím k několika sestupným a náběžným hranám (vše trvá několik milisekund). Potom se při jednom stisku tlačítka může načíst několik impulsů, stejně tak při uvolnění tlačítka.

7 Odstranění vlivu zákmitů
Tento jev je možné odstranit následující úpravou programu pro test tlačítka: Po zjištění sestupné hrany čekáme 10ms Testujeme tlačítko znovu a pokud není stisknuto, jedná se o zákmit Pokud dojde ke stisku tlačítka, tak během čekací doby zákmity odezní. Vzhledem k tomu, že stisk tlačítka kratší než 10 ms není možný, tak po této době bude tlačítko stisknuté a zaznamenáme platnou sestupnou hranu. Pokud dojde při uvolnění k zákmitu, po 10 ms již tlačítko stisknuté nebude a proto sestupnou hranu ignorujeme.


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google