Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vliv reklamy na společnost
Aneta Baďurová, 4.A
2
Co je to reklama Je to placená forma neosobní prezentace výrobků, služeb nebo myšlenek. Informuje a přesvědčuje o výhodách a kvalitách propagovaného výrobku nebo služby, které nákupem a užíváním spotřebitel získá.”
3
Historie reklamy Je spojena především s počátkem produkce výrobků a služeb nad rámec vlastní potřeby Slovo reklama vzniklo z latinského "reklamare" (znovu křičeti) Nejrpve v ústní podobě Rozvoj po vzniku knihtisku (15. st. –J. Gutenberg)
4
Typy reklamy Komerční- nejvíce útočí na zákazníka a setkáváme se s ní nejčastěji Politická- propagace volebních programů politických stran a jejich představitelů Sociální- žádná propagace, pouze upozornění na negativní vlivy společnosti
5
Klady reklamy Informovanost spotřebitele
Možnost kvalifikovaného výběru Zvyšuje kvalitu zboží a rozsah výběru Umožňuje vznik nových médií na trhu
6
Zápory reklamy Špatný vliv na děti Manipulace s lidmi
Existuje také klamavá reklama, ta by se ale podle zákona vyskytovat neměla. Pravidla vytváření reklam stanovuje Mezinárodní obchodní komora se sídlem v Paříži, ta potom odsouhlasí jednotlivé státy, v Čechách Rada pro reklamu.
7
Média Noviny- výhoda je rychlost a flexibilita doplňování informací
Časopisy- užší zaměření na určitou tématiku Televize- působí na miliony diváků, možnost uvedení v „pravý moment“ Rozhlas- nízká cena, možnost užšího zaměření Internet- kombinace všech druhů a zároveň jejich doplněním, např zpětná vazba spotřebitele
8
Prostředky reklamy Barvy- utváří obraz, vyvolávají emoce, pocity
Jazyk- nejdůležitější, dokáže nahradit hudbu nebo pohyb, který do tisknutých reklam nelze vkomponovat. Skládá se ze tří částí: jazyk cílové skupiny, charakter informací, které chceme sdělit a správných argumentech
9
Zdroje http://absolventi.gymcheb.cz/2007/kazakov/vos.html
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.