Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Speciální základní škola, Louny,"— Transkript prezentace:

1 Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_V.M2TŠ_STŘED ÚSEČKY A OSA ÚSEČKY Téma: M- 6. ročník – geometrie –střed úsečky a osa úsečky Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 Anotace: Prezentace je určena pro 6. ročník speciální základní školy List č. 3 je úvodní příklad ze života Listy č. 4, 5, 6 jsou určeny pro výklad učiva List č. 7 představuje samostatnou práci na pracovním listě List č. 8 je jeho řešením Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, učí se konstrukci středu úsečky a osy úsečky Inovace: Interaktivní způsob učení Klíčová slova: Střed úsečky a osa úsečky Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero, kružítko,pravítko, tužka, pastelky, pracovní list nebo sešit

3 STŘED ÚSEČKY Máme-li provázek, jak určíme jeho střed? a) Přeložíme ho.
b) Zkusmo, odhadem.

4 OSA ÚSEČKY o Pomocí proužku papíru najdeme střed S úsečky AB.
Je dána úsečka AB, IABI = 10 cm. A B Střed úsečky To je ale nepřesné. Proto při určování středu úsečky používáme kružítko. Pomocí trojúhelníku s ryskou narýsuj osu o úsečky AB.

5 STŘED ÚSEČKY A OSA ÚSEČKY
Postup: o 1. Narýsujeme úsečku AB. C 2. Opíšeme oblouk kružnice k se středem v bodě A. S 3. Opíšeme oblouk kružnice m se stejným poloměrem a středem v bodě B. A B D 4. Průsečíky oblouků obou kružnic označíme C, D. k m 5. Narýsujeme přímku CD. To je osa úsečky AB ( osa o). 6.. Bod S je průsečíkem osy o s úsečkou AB a je to střed úsečky AB.

6 Body C a D leží na ose úsečky AB.
Zopakujte si: o Střed úsečky AB je bod S, který leží na této úsečce a má od jejích krajních bodů stejnou vzdálenost: IASI = IBSI C S A B Osa úsečky AB je přímka o , která prochází středem úsečky a je na ni kolmá. D k m Body C a D leží na ose úsečky AB. Pamatuj: Každý bod, který leží na ose úsečky, má od obou krajních bodů této úsečky stejnou vzdálenost ICAI = ICBI IDAI = IDBI

7 Pracovní list Narýsujte libovolnou úsečku KL. Pomocí kružítka sestrojte její osu o. Na ose vyznačte bod A Má bod A stejnou vzdálenost od krajních bodů úsečky?

8 ŘEŠENÍ: A S K L Ano, bod A má stejnou vzdálenost od krajních bodů úsečky KL IKAI = IALI o

9 Zdroje: JUSTOVÁ, RNDR., Jaroslava. MATEMATIKA pro 5. ročník 2. díl. Nad Pahorkem 403/24, Praha 4: ALTER, s.r.o., Všeň, 2010, 62 s. ISBN Dostupné z: Měřítko: wmf: IrfanView WMF File Dostupné z: Automatické tvary: Vlastní animace Citováno: [cit ].


Stáhnout ppt "Název školy: Speciální základní škola, Louny,"

Podobné prezentace


Reklamy Google