Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor: Mgr. Simona Nováková Název: VY_32_INOVACE_312_JMÉNA_OSOB Téma: Přiřazování slov podle obrázků, doplňování vlastních jmen, hledání ukrytých jmen ve větách, určování pádu, čísla a rodu u podstatných jmen Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
2
Anotace: Prezentace je zaměřena na opakování jmen osob v předmětu český jazyk a literatura pro 3. ročník. V listě 7 přiřazují jména osob podle obrázků. Kontrola je v listě 8. V listě 9 určují, zda se jedná o vlastní jména osob nebo název osoby. Řešení je ukryto v listě 10. Dále přiřazují do okének jména spolužáků podle skutečnosti. V listě 12 hledají ukrytá jména osob, která jsou schovaná ve větách. V listě 13 a 14 se po správném zodpovězení ukáže odpověď. Na závěr v listě 15 vypisují do sešitu podstatná jména a určují u nich pád, číslo a rod. V listě 16 si mohou vše překontrolovat.
3
Datum vytvoření : Klíčová slova: jména osob, jméno, příjmení, pád, číslo, rod
4
Jména osob
5
Charakteristika vlastních jmen
Přiřazování osob podle obrázků Doplňování vlastních jmen Hledání ukrytých jmen Určování pádu, čísla a rodu u podstatných jmen
6
Abychom se od sebe navzájem rozeznali a odlišili od
jiných osob, dostáváme svá jména. Každá osoba, člověk má jméno a příjmení, které vždy píšeme s velkým počátečním písmenem.
7
Dokážeš přiřadit správně jména osob?
- abička aminka - lára agmara - atínek etr - edeček arel
8
Kontrola: maminka Dagmara nebo Klára dědeček Petr nebo Karel
babička Klára nebo Dagmara tatínek Petr nebo Karel
9
Urči, zda se jedná o vlastní jméno osob nebo o název osoby:
-cera, -etra, -eta, -linka, -ěda, -luk, -alentýna,-imona,- ovotný, - lapec, -iloš, -dislava, -arián, edeček, -eona, -aminka střenice, - aura, -amila, ospíšil.
10
Kontrola: dcera, Petra, teta, Olinka, děda, kluk, Valentýna, Simona, Novotný, chlapec, Miloš, Zdislava, Marián, dědeček, Leona, maminka, sestřenice, Laura, Kamila, Pospíšil.
11
nejrychleji běhá. nejvíce zlobí. pěkně čte. je upovídaný.
Znáš dobře své spolužáky ? Říkej a doplňuj do prázdných okének jména dětí ze tvé třídy. Jména odůvodni . nejrychleji běhá. nejvíce zlobí. pěkně čte. je upovídaný. rád pomáhá spolužákům.
12
Najdeš ve větách ukrytá jména osob?
Mysleli jsme si, že letos bude sníh a na horách veliké závěje. Tatínek opravoval stroj a našel velký poklad. Ve škole mě všichni mají rádi, ale na táboře jsem měl i nepřátele. Naše kočka byla zvyklá raději na sestru než na mne. Na táboře jsme snášeli škaredé počasí velmi statečně.
13
Kontrola: Jana Alena Klára
Mysleli jsme si, že letos bude sníh a na horách veliké závěje. Hana Tatínek opravoval stroj a našel velký poklad. Jana Ve škole mě mají všichni rádi, ale na táboře jsem měl i nepřátele. Alena Naše kočka byla zvyklá raději na sestru než na mne. Klára
14
Eliška
15
Vyber ze cvičení podstatná jména.
Přepiš je do sešitu a urči u nich pád, číslo a rod . Koupili jsme nový svetr. Maminka koukala z okna, protože hodně pršelo. K večeři si dám něco moc dobrého. Na stole byl velký nepořádek. Petře, počkej chvilku!
16
Kontrola: svetr – 4. pád, číslo jednotné, rod mužský neživotný maminka – 1. pád, číslo jednotné, rod ženský z okna – 2. pád, číslo jednotné, rod střední k večeři – 3. pád, číslo jednotné, rod ženský na stole – 6.pád, číslo jednotné, rod mužský neživotný nepořádek – 1.pád, číslo jednotné, rod mužský neživotný Petře – 5. pád, číslo jednotné, rod mužský životný
17
Použité zdroje : Program Microsoft Office 2010
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.