Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Obecná ekonomie
2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Č.projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Městec Králové, T.G. Masaryka 4 Název materiálu: VY_32_INOVACE_EP_209 Autor: Bc. Pavlína Kánská Tématický okruh: Obecná ekonomie Ročník: 1. a 2. Obor Podnikání Datum tvorby: Říjen 2013 Anotace: Materiál slouží k výkladu do hodiny. Metodický pokyn: Prezentace je určena jako výklad do hodiny.
3
Obecná ekonomie 9. Nabídka
4
Nabídka množství zboží nebo služeb, které výrobci dobrovolně dodají na trh při určité ceně Závisí na řadě faktorů rozhodující je cena Jestliže cena vzroste, nabídka výrobců stoupá Klesá-li cena, výrobek se stává nepřitažlivým pro výrobce, nabídka klesá
5
Graf nabídkové křivky
6
Agregátní nabídka – souhrn veškerého nabízeného zboží
Individuální nabídka – nabídka jednoho výrobce Tržní nabídka – nabídka určitého druhu zboží
7
Faktory působící na nabídku:
Cena Substituční výrobek nebo služba – produkt, který je schopen nahradit původní (rohlík x houska) Komplementární výrobek – zboží, které je nedílnou součástí se základním výrobkem, i když není součástí přímého nákupu výrobku základního (auto x benzín) Náklady na jednici výroby – pohyby cen vstupních zdrojů (materiál), technologický pokrok (levnější výroba) Změna výrobních podmínek – pohyb cen strategických surovin (ropa, plyn, energie) jejich nedostatek se projevuje tzv. dominovým efektem u všech výrobců; či v zemědělství neúroda apod.
8
Zdroje: ZLÁMAL, Jaroslav a Zdeněk MENDL. Ekonomie nejen k maturitě. Vyd. 3. Kralice na Hané: Computer Media, 2010, 128 s. ISBN Vlastní.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.