Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilZdeňka Jarošová
1
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada metodických listů: KABINET ANGLICKÉHO JAZYKA Název metodického listu: GRAMATIKA
2
Soubor pravidel pro výuku struktury a funkce jazyka
GRAMATIKA Soubor pravidel pro výuku struktury a funkce jazyka
3
Cesty výuky gramatiky Induktivní cesta
rule – example (nejdříve stanovíme pravidlo, pak ho představíme na příkladu)
4
Výuka gramatiky otázky k zamyšlení a diskuzi
Vyvozují žáci gramatická pravidla navzájem ve skupinách či párové práci na základě předložených příkladů bez pomoci učitele? Měl by vyučující vždy vyvodit použití nových gramatických pravidel buď INDUKTIVNÍ, nebo DEDUKTIVNÍ metodou před praktickým použitím žáky?
5
Obtížné gramatické struktury
Přímá řeč Použití pomocného slovesa při časování významových sloves Předložkové vazby Kondicionály
6
Obtížné gramatické struktury
„ing“ tvary Časy Větná skladba Nepravidelná slovesa
7
Možné obtíže Často těžko najdeme české ekvivalenty, řada vazeb je otázkou drilu a paměti, může tedy dojít ke špatnému pochopení vzhledem ke zvolenému typu výkladu ze strany vyučujícího. Nedostatečné paměťové schopnosti některých žáků. Nedostatečné procvičení učiva. Nebyla provedená zpětná vazba – feedback.
8
Srovnání induktivní a deduktivní metody
Induktivní metoda Snadno srozumitelná Rychlá, aktivní Pro žáky příjemnější Logická Založená na porozumění Více využívá schopnosti všech žáků Více tvořivá, motivující Vyžaduje dokonalou přípravu učitele Deduktivní metoda Nudná – nemotivující Pasivní Vyžaduje více času Založená na drilu Pravidla jsou stanovená a prezentovaná učitelem Méně náročná na přípravu učitele
9
SLOVO NA ZÁVĚR
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.