Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilZdeněk Hruška
1
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada metodických listů: KABINET ANGLICKÉHO JAZYKA Název metodického listu: Speaking
2
SPEAKING Productive skills – dovednosti, které žáci vytvářejí – produkují mluvením, nebo psaním
3
Co je to SPEAKING V první řadě – komunikace
Předávání informací mezi účastníky Komunikativní dovednosti = Speaking Skills Komunikace = „Information Gap“ – získávání a doplňování informací
4
Structure – používání gramatických a mluvnických struktur
STRUKTURA Structure – používání gramatických a mluvnických struktur Function – funkce jazyka – např. žádost, dovolení Register – závisí na tom, s kým hovoříme, např. podřízený, přítel, etc. Exponent – závisí na použití registeru – dle toho vybíráme vazby (what about…, will you…) Parahrasing – coping speaking problems – jak překonáváme a řešíme komunikační problémy
5
Co by žáci měli umět (podle úrovně A2 – B2)
Být schopni otevřené komunikace Pokračovat v komunikaci i po přerušení či zastavení hovoru Bez větších potíží měnit námět hovoru Vyjadřovat souhlasné i nesouhlasné odpovědi na dotazy a vyjadřovat své názory
6
Co by žáci měli umět (podle úrovně A2 – B2)
Využívat různé konverzační strategie Žádost Položit otázku, nebo na otázku odpovědět Vysvětlení problému Popis situace Vyjádření souhlasného a nesouhlasného názoru
7
Co by žáci měli umět (podle úrovně A2 – B2)
Využít slovní zásobu na požadované úrovni Použít přímou a nepřímou řeč Umět komentovat i nepřímo vyjádřené myšlenky (hidden meanings) Umět: začít a ukončit hovor účastnit se hovoru řídit hovor
8
Další komunikační dovednosti
Nebát se komunikace s případnými chybami Mluvit nahlas Používat jazyk dle situace, v níž se hovor nachází Důraz klást na perfektní výslovnost (zamezit tak omylům) Komunikativní dovednosti procvičovat na předem stanovených tématech
9
Další komunikační dovednosti
komunikativní dovednosti procvičovat postupně – STEP BY STEP popis obrázku dialog situační rozhovor monolog postupně žáky motivovat k vyjadřování svého názoru, souhlasu, nesouhlasu, protikladu apod.
10
ZÁVĚREM Cílem strategie výuky komunikativních dovedností je sebevědomý samostatný projev žáka ve všech běžných situacích. Největší m problémem českých žáků je strach z chybné komunikace – často se proto hovorům vyhýbají.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.