Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Z8119 Vyhledávání znalostí v prostorových datech
metody dolování ze strukturovaných geografických dat přednáška 2 h, pondělí 14-15,40 Z4, cvičení 1h projekt klasifikovaný zápočet Výzkumný záměr MŠM Dynamická geovizualizace v krizovém managementu Žerotínovo nám. 9, Brno, patro - počítačová učebna geografie Cvičení Z
2
Obsah I Metody a systémy pro dolování
Vyhledávání znalostí v databázích Základy strojového učení, učení s učitelem., učení bez učitele. Asociační pravidla. Induktivní logické programování Systémy. Weka. R. Statistica, Orange, Clementine, Microsoft, MineSet Metody předzpracování dat Jazyky pro dolování v datech
3
Obsah I I Dolování ve strukturovaných datech
Dolování v objektově orientovaných databazích, v textu a hypertextu Logiky pro prostorová a časově-prostorová data Dolování v geografických datech. Rastrová a vektorová data. Hledání asociačních pravidel Systémy: GeoMiner. GWiM. SPADA
4
Obsah I I I GRR Struktura, GIS GRASS Příprava a předzpracování dat
Analytické metody Experimenty s GRR
5
Obsah I V Vizualizace a krizový management
Vizualizace geografických dat. CommonGIS (Fraunhoffer Institut Bonn) Krizový management a EU projekt EGERIS Výzkumný záměr MŠM Dynamická geovizualiizace v krizovém managementu
6
Obsah V Projekty KD Labu FI Analýza satelitních snímků
Vichřice v českých zemích Analýza textů o záplavách
7
Literatura Petr Berka, Dobývání znalostí z databází. Academia, Tom Mitchell, Machine Learning, McGraw-Hill, Jiawei Han and Micheline Kamber, Data Mining: Concepts and Techniques. Academic Presss Natalia and Gennady Andrienko, Exploratory Analysis of Spatial and Temporal Data. Springer 2005.
8
Metody a systémy pro dolování
9
Vyhledávání znalostí v databázích
Datový sklad Výběr dat Předzpracování dat Data mining Vyhodnocení výsledku
10
Vyhledávání znalostí: CRISP DM
11
Strojové učení I Tom, Mitchel, Machine Learning, 1993
učicí množina příkladů hledáme generalizaci učicí množiny ověřujeme na testovací množině Statistické metody, explorační analýza dat a strojové učení
12
Strojové učení II Učení s učitelem (supervised learning) klasifikační úlohy, učicí příklady jsou klasifikovány do tříd (diskrétních či spojitých) Učení bez učitele (unsupervised learning) shlukování podobných objektů Deskriptivní úlohy (Agrawal 91) „A a B a C platí často“ často = častěji než daná mez „platí-li D a E, pak platí F“ (support,konfidence)
13
Učení s učitelem I supervised learning
klasifikace (dokumentů, slov) do předem známých tříd rozhodovací stromy, pravidla (Quinlan 93) učení z instancí (Timbl, bayesovské učení (Mitchell 93) support vector machines (Bennett00, Cristianini00) neuronové sítě (Hassoun95)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.