Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_11_33ŠebM-19 Název tematické oblasti (sady) Programování a automatizace Název vzdělávacího materiálu Složení zdrojového souboru Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 155 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu

2 Kostra zdrojového souboru
20. Složení zdrojového souboru // zdrojový kód ukázkového programu jazyka C# using System; using Systém.Collections.Generic; using Sysrtem.Linq; usingmSystem.Text; namespace PrvniUloha { class Program static void Main(string[ ] args) vlastní zdrojový text } Kostra zdrojového souboru

3 Při studiu cizích zdrojových
// zdrojový kód ukázkového programu jazyka C# ….dvěma lomítky se v jazyce C# vymezuje komentář.Jde o doprovodný text zdrojového kódu,který kompilátor nepřekládá a má zhruba dvojí význam: Při studiu cizích zdrojových souborů jde o snazší pochopení záměrů autora Při pozdějším studiu vlastních zdrojových souborů jde o snazší oživení záměrů autora

4 Např.:Chceme li ve zdrojovém textu generovat
using System; using Systém.Collections.Generic; using Sysrtem.Linq; usingmSystem.Text ....pomocí příkazů using dochází k importu všech entit ze specifikovaných jmenných prostorů,ve kterých jsou umístěny funkčně příbuzné entity (třídy nebo struktury,které jsou zaměřeny na řešení jisté vyhraněné proble- matiky. Společný typový systém obsahuje rozsáhlou hierarchii jmenných prostorů, jehož kořenem je jmenný prostor Systém. ….Ve zdrojovém kódu jsou zavedeny čtyři základní jmenné prostory, jelikož se tvůrci vývojového prostředí domnívají,že právě s entitami těchto prostorů budou programátoři nejvíce pracovat. Např.:Chceme li ve zdrojovém textu generovat náhodné číslo,musíme použít třídu Random : System.Random

5 namespace PrvniUloha { class Program static void Main(string[ ] args) vlastní zdrojový text } ….v hlavním jmenném prostoru PrvniUloha je deklarována třída Program složená z hlavičky class Program a těla uvozeného složenými závorkami { }. Jedná se o hlavní třídu naší ukázkové aplikace,která musí existovat,aby mohla aplikace správně fungovat.

6 static void Main(string[ ] args)
{ vlastní zdrojový text } …třída Program obsahuje metodu s názvem Main,která je složena z hlavičky a těla uvozeného dvěma složenými závorkami { }.Tělo metody obsahuje již zdrojový text vlastního programu. ...jeden program může obsahovat mnoho různých metod,ale jedna z nich je hlavní metoda Main.Tato metoda představuje vstupní bod programu.Při spuš- tění programu ji kompilátor vyhledá jako první a začne ji jako první vykonávat. -klíčové slovo void říká ,že metoda nedisponuje žádnou návratovou hodnotou -modifikátor static říká,že Main je statickou metodou třídy program.


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google