Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Cvičení 3 od 12:15 do 13:45 Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
2
Nick Nylor – televizní show
Your picture here Your picture here Your picture here Děkujeme, že kouříte Nick Nylor – televizní show Ing. Martin Švehla 2
3
Ukázka z filmu Děkujeme, že kouříte – mluvčí tabákového průmyslu v televizní besedě čelí velkému opovržení publika. Zaujme překvapivé stanovisko: bojovníci proti kouření mají z tohoto boje byznys a z každého dalšího neštěstí nemocných kuřáků těží finanční podporu pro svůj boj. Tabákový průmysl má ale zájem, aby kuřáci žili co nejdéle a investuje 50 mil. USD do kampaně proti kouření mladistvých – sklidí velký potlesk. Názor veřejnosti lze změnit!
4
Úloha mluvčích Ve společnosti V organizaci Na mediálním trhu
kultivace společenského dialogu a mediální scény V organizaci vliv na rozhodování, odpovědnost za vývoj veřejného mínění, dostatečné pravomoci, kapacity Na mediálním trhu Dodat relevantní informace k využití Ovlivnit názory a postoje novinářů Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
5
Schopnost přesvědčovat
Důvěryhodnost (proč mu nasloucháme) Má autoritu (kvalifikace, kompetentnost) Má charakter (věrohodnost, spolehlivost, korektnost) Pozoruhodnost (proč mu věříme) Dynamika (projev energičnosti, síly, aktivity) Vyváženost (mezi aktivností a agresivitou) Schopnost prosadit se (asertivita, nikoliv agresivita či pasivita) založena na autoritě a odbornosti, pozitivní manipulace, najít kompromis, omezit zdůvodňování Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
6
Technika přesvědčování
Argumentací, založenou na Logickém zdůvodnění Vysvětlení neznámých souvislostí Dokazování Vhodná struktura sdělení Vlastní interpretace protiargumentů Přehledná organizace faktů (induktivní, generalizující, analogická) Paralely (zahraniční, známé, autoritativní) Fungující nástroje Statistika Citace obecně uznávaných zdrojů, autorit Předložení důkazů „Vox populi, vox Dei“ Nejsilnější argumenty buď na začátku (získat náklonnost) nebo na konci (využít a posílit náklonnost) Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
7
Hans Rosling
8
Veřejné vystoupení předního statistika, který zaujme a strhne své posluchače: vypráví o svých studiích a indických spolužácích, kteří byli ke studiu více motivováni. Z toho pochopil, že rozdíl mezi vyspělým Západem a rozvojovým světem se mění a dominace Západu nemusí trvat věčně.
9
V kontaktu s novináři Dojem kompetentnosti posiluje
Odborná terminologie a její objasnění Stručný, uspořádaný a logický projev Odkaz na obecně uznávané autority Dojem spolehlivosti posiluje Soulad verbální a neverbální složky projevu Hledisko obecného prospěchu Společná platforma s novinářem Účinnost sdělení posiluje Respektování zájmů novinářů, Stručně, jasně, výstižně, Prostor pro vlastní tvořivost novinářů Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
10
Trpělivost přináší zlato
Smiřme se s tím, že novináři (někteří) Chodí pozdě, nevhodně oblečení, ptají se jednoduše a nemají v hlavě jen nás Nemají rádi dlouhé proslovy, nepadají před autoritami na zadek ani do rozpaků, nejraději mluví s nejvyššími Neplní všechny své sliby, nerozhodují o všem Mají rádi stručné písemné podklady Nemají rádi PR slovník, superlativy, Uvítají pohoštění, ale pozor na dárky – těch běžných mají už plno! Milují exkluzivitu, Většinou umí anglicky, ale je lepší se zeptat Nemají povinnost autorizace ani zveřejnění Vyžadují osobní a profesionální respekt a mají vůči nám silné zbraně Chybují – ale to lze napravit (M. Komárek) Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
11
Ukázka z dokumentu o Martinu Komárkovi, novináři, který kritizoval Andreje Babiše, ale pak vstoupil do jeho strany a je nyní za tuto stranu poslancem. Připouští že se mýlil, protože komentátor si podle jeho názhoru nemůže vše ověřovat a chyba se prostě občas stane ... K dokreslení toho, jak novináři vnímají svou odpovědnost za obsah zveřejněných textů.
12
Zlaté zásady Co se do médií jednou dostalo, už se nedá vzít zpět
Ponechat chybné informace bez opravy znamená je potvdit a setkat se s nimi opět, v nejméně vhodné chvíli TM má řídit komunikaci, jeho úkolem není se proslavit; nemusí být ani oblíbený, ani populární, na to jsou tu jiní! TM je stratég! Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
13
Tvorba komunikační strategie
Analýza situace Mediální obraz, reputace, image v kontextu konkurence, trendu, Zdroje: ankety, průzkumy, návštěvnost webu atp. Strategie Primární cílová skupina Sekundární cílová skupina Terciální cílová skupina Hodnocení Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
14
Vzorová komunikační strategie
Current Status Analysis Oficiální (web, VZ ...) Přímé (management, regulátor, atp.) Nepřímé (novináři, kontakty, konkurence, odběratelé) Vlastní (monitoring, analýza tisku, výzkumy) Plán komunikace Cíle (reálné?, konkrétní?, srozumitelné, měřitelné?) Strategie (principy, zásady) Cílové skupiny Potenciální partneři Činnosti (vstupy - inputs, postupové body - milestones, výstupy - outputs, přínosy – added value) Vyhodnocení - check Plán práce – action (time table, rozpočet- budget, team) Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.