Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Strategie na různých trzích

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Strategie na různých trzích"— Transkript prezentace:

1 Strategie na různých trzích

2 Mladé trhy Fáze zavádění, rychlého růstu
Neexistují pravidla hry,založená na zkušenostech Technologická turbulence Existence rozdílných strategií „High-Tech“ trhy

3 Proč vstupujeme na mladé trhy?
Růst podniku Zajištění budoucnosti podniku Snaha o dosažení prestiže Nutnost obsazení trhu na základě kalkulace a očekávání zákazníků

4

5 Mladé trhy 1.Strategie vstupu na mladý trh
2.Plánování okamžiku vstupu na trh ► Pionýr ► Včasný následovník ► Pozdní následovník 3.Plánování udržení na mladých trzích

6

7

8 Strategie udržení pionýrem- str. celkového trhu
Inovace bude mít krátký cyklus životnosti Existuje riziko rychlého imitování Struktura poptávky vyžaduje širokou pohotovost výkonů Výrobek-standardizace,dialog se zákazníkem Cena-vysoká zaváděcí cena Distribuce-pružný distribuční systém Komunikace- informovanost,osobní prodej Zastrašující strategie

9 Strategie udržení včasným následovníkem
Tržní situace je podobná pionýrovi V úvahu se berou bariéry vstupu Plánuje směr úderu při vstupu Výrobek- pružné přizpůsobení se zákazníkům Cena- zaměřena podle pionýra Distribuce- neliší se od pionýra komunikace- info o přednostech výobku

10 Účinek na následovníka
Bariéry vstupu Využití pionýrem Účinek na následovníka Diferenciace výrobku Potenciál snížení cen, profilace výrobků Nákladová nevýhoda, Marketingové strategické nevýhody Vysoké investice do trhu a ztráty se zavedením Potřeba kapitálu Redukce pomocí patentů Umělé zvyšování potřeby kapitálu Opožděný efekt účinku, vysoké riziko ztráty Náklady provedení Servis a školení personálu spojené s výrobkem Rizikové rabaty při změněn dodavatelů Přístup k distribučním kanálům Dlouhodobé smlouvy Vybudování vlastních distribučních cest Nástroje státu Příspěvky na výzkum a vývoj Právní předpisy, politické zájmy Dlouhé testovací a schvalovací postupy

11

12 Strategie udržení trhu pozdním následovníkem
Strategie imitování Strategie výklenku Inovační strategie

13 Stagnující a smršťující trhy
Trhy,kde objem trhu nebude v budoucnu vykazovat míru růstu , popřípadě bude tato míra růstu negativní Důvody: Nasycení trhu Substituční výrobky Demografické a společenské změny

14 Typy strategií 1.Strategie udržení trhu Strategie plánů Požadova-
ná tržní pozice Soustředění Diferenciace Tržní vůdce Soustředná strategie tržního vůdcovství Diferencovaná strategie vůdcovství Nabízející ve výklenku Soustředná strategie výklenku Diferencovaná strategie výklenku

15

16 Strategie úspěšného shluku
Strategie silných oblastí podnikání na problematických trzích Strategie slabých podnikatelských oblastí na úspěšných trzích Strategie slabých podnikatelských oblastí na problémových trzích

17 2.Úhybná a ústupová strategie
Strategie okamžitého ukončení aktivity podnikatelského oboru Strategie snížení bariér odchodu z trhu Strategie sběrná 3.Kooperační strategie

18

19 Strategie na recesivních trzích
Pokles objemu trhu Pokles poptávky Snížená spotřeba Ochabnutí konjunktury ===změna chování tržních subjektů

20 Intenzita slabá silná krátké Procyklické chování Směr vývoje? dlouhé
recese Trvání slabá silná krátké Procyklické chování Směr vývoje? dlouhé Anticyklické chování Odhad aktuální situace

21

22 Chování během recese Postižení recesí Postižení stagnací
Postižení stagnací/recesí

23

24 Výrobek-urychlení anticyklických inovací,dostatek služeb
Cena-spíše opatření kondiční a úvěrové politiky Distribuce-přizpůsobivost v odbytové logistice Komunikace-nezměněný rozpočet Flexibilní jednání podniku


Stáhnout ppt "Strategie na různých trzích"

Podobné prezentace


Reklamy Google