Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
/elektronické/ edukace zprostředkovaná médiem učebnice - didaktický prostředek funkce učebnice I. prezentace učiva soubor informací: verbálních obrazových II. řízení učení a vyučování - žákovo učení - učitelovo vyučování III.organizační orientace rejstřík obsah J. Průcha, Moderní pedagogika 1998
2
didaktická vybavenost
FUNKCE UČEBNICE didaktická vybavenost I.prezentace učiva verbální složky /komponenty/ obrazové složky /komponenty/ výkladový text prostý umělecká ilustrace shrnutí učiva k tématům nauková ilustrace náčrtky, grafické modely doplňující texty dokumentační materiál citace z pramenů fotografie slovníčky pojmů cizích slov J. Průcha, Moderní pedagogika
3
DIDAKTICKÁ VYBAVENOST
UČEBNIC II. řízení učení a vyučování sebehodnocení výkonu žáků předmluva úvod do předmětu otázky a úkoly za lekcí grafické symboly vyznačující určité části textu poučky otázky a úkoly za tématy užití zvláštní barvy pro určité části textu explicitní vyjádření cílů učení užití zvláštního písma pro určité části textu J. Průcha, Moderní pedagogika
4
DIDAKTICKÁ VYBAVENOST
UČEBNIC III.organizační obsah učebnice členění učebnice tematické celky, kapitoly, lekce marginálie okrajové věci rejstřík věcný jmenný, smíšený J. Průcha, Moderní pedagogika
5
UČEBNICE funkce učebnice I. prezentace učiva
prostředek vyučování a učení v knižní formě /elektronické/ učebnice - didaktický prostředek edukace zprostředkovaná médiem funkce učebnice I. prezentace učiva II. řízení učení a vyučování III.organizační A/ verbální komponenty výkladový text shrnutí učiva doplňující text, slovníčky vysvětlující text B/ obrazové komponenty umělecká ilustrace naukové ilustrace fotografie předmluva otázky a úkoly za tématy otázky a úkoly za lekcí přesné/explicitní vyjádření cílů učení sebehodnocení výkonu žáků odkazy, grafické symboly zvýraznění barvou, písmem obsah učebnice členění učebnice marginálie rejstřík J. Průcha, Moderní pedagogika, 1998
6
zpevňovací a kontrolní
FUNKCE UČEBNICE informační sebevzdělávací integrační transformační koordinační systematizační rozvojově výchovná zpevňovací a kontrolní
7
KRITÉRIA PŘI NÁKUPU UČEBNIC
NÁZORNOST OBTÍŽNOST VÝKLADOVÉHO TEXTU ORIENTACE OBSAHU NA ŽIVOT PŘIMĚŘENÉ MNOŽSTVÍ UČIVA KVALITA OTÁZEK A ÚKOLŮ
8
Literatura: Pasch, M. et al. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Janík, T.,Maňák, J.,Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada. Slavík, Jan.(1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Zpracovala: Vladimíra Neužilová
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.