Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Sponzoring
2
Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace)
Zprostředkovatelé spolupráce (média)
3
Typy sponzoringu Státní: plně dotuje nebo celkově platí rozpočtové organizace Částečně státní, částečně soukromý Soukromý
4
Možnosti sponzoringu Kulturní sponzoring Sociosponzoring Ekosponzoring
Sponzoring vědy, výzkumu, vzdělávání, církve
5
Další možnosti (nejedná se o čistý sponzoring)
Sportovní sponzoring Politický sponzoring Sponzorství pořadů v médiích
6
Zaměření sponzoringu Osoba – sportovci, umělci, vědci
Skupina – klub, mužstvo, vědecký tým Organizace Událost, akce
7
Cíle sponzoringu Známost, popularita firmy Image Prestiž Renomé
Sympatie, důvěra, goodwill Obcházení komunikačních bariér Motivace spolupracovníků (zvýšení prestiže)
8
Cílové skupiny Stávající a potenciální zákazníci
Státní a místní úřady a organizace Stávající a potenciální zaměstnanci Média
9
Geografický rozměr sponzorských cílů
Celosvětový dosah Celostátní Regionální Lokální (místní)
10
Podmínky sponzoringu Věrohodnost konceptu Jedinečnost konceptu
Publicita konceptu Etika
11
Druhy sponzoringu Jednorázový Dlouhodobý Finanční Naturální
Investiční kapitál (dlouhodobý) Spolusponzoring Výlučný sponzoring Nositelé jména
12
Sponzor si vybírá Jeden nebo více projektů Podle cílových skupin
Podle počtu oslovených Podle úrovně prezentace v médiích Podle způsobu propagace akce Podle možnosti získat kontakty
13
Cena za sponzoring Neodvozuje se z nákladů
AVE – Advertising Value Equivalent Přínos pro sponzora Publicita a její účinnost Neformální kontakty
14
Etika sponzoringu Poškození jména Střet zájmů Diskutabilní vnímání
15
Děkuji Vám za pozornost
Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_11_Sponzoring Nebo stránky zaměstnanců © Radka Johnová, 2007
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.