Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výrobkové strategie dle investičních cílů
2
Strategie pro individuální výrobky
Zavádění výrobku na trh Etapa růstu trhu Etapa zralosti trhu Etapa zániku trhu
3
Strategie znaků produktu
Strategie zdokonalování vlastností Strategie značky Strategie kvality Strategie zdokonalování jakosti Strategie zdokonalování stylu Strategie volby designu Strategie volby obalu Strategie image Strategie vůní, chuti, barev
4
Strategie řízení značky
Hierarchická struktura značky VW Group AUTO-ŠKODA- FELICIA-FELICIA SPORT LINE Výrobce-značka --Shoda firemního a produktového názvu --Dominance značky --Paritní zastoupení firemního a značkového jména --Smíšená dominance --Firemní dominance
5
Značka-produkt 1.Značka produktu 2.Značka pro produktovou řadu
Produkt-značka-positioning 2.Značka pro produktovou řadu 3.Deštníková značka DANONE - VITALINEA- Jogurty – Nápoje-Tvarohy 4.Symbolická značka STOK- FERNET STOCK - WHISKY CREAM STOCK
6
Strategie výrobkové řady
Prodloužení řady…. dolů, nahoru,obousměrně doplnění řady ●Vyřazování výrobku
7
Strategie výrobkového mixu
Rozšíření mixu Zúžení mixu
8
Cenové strategie
9
rozhodnutí Jak stanovit úroveň cenové hladiny?
Jak určit cenu nových výrobků? Jaké změny provádět u stávajícího výrobního programu? Jak vhodně diferencovat cenu? Cena- peněžní částka sjednaná při nákupu, prodeji, vyjadřuje hodnotu zboží
10
Funkce ceny Regulační – regulátor nabídky a poptávky
Rozdělovací - rozděluje důchody Alokační – nástroj rozmístění disponibilních zdrojů Kriteriární –kritérium rozhodování o koupi Informační- informace o trhu Racionalizační- racionální působvení na stav poptávky Evidenční- měřítko ek.činnosti
11
Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka
Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu
12
Faktory externí Charakter trhu Faktory makroprostředí
Charakter poptávky Zákazníci- jejich reakce očekávaná cena…… cenová změna…… substituční výrobky…. komplementární výrobky…..
13
Marketingoví prostředníci
snaha o cenovou stabilitu… obchodní rozpětí….. Konkurence limitní cena….. převáděcí cena…..
14
Faktory interní Strategické cíle podniku Finanční potřeby podniku
Návratnost investic Fáze životního cyklu produktu Marketingový mix Diferenciace produktů
15
Cenové strategie
16
Cenové strategie Nový výrobek prémiová cena, max.zisku sbírání smetany
soutěživé oceňování penetrační, průnikové ceny Změny stanovených cen Výrobková změna, nákladová změna,tržní změny
17
Ceny výrobního sortimentu
tvorba cen zvláštních doplňků vázaných výrobků dvoudílných cen vedlejších produktů nabídka souboru výrobků Stanovení cen speciálních - export, průmyslové výrobky
18
Tvorba cen v průběhu životního cyklu výrobku
Etapa zavádění Etapa růstu Etapa zralosti Etapa poklesu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.