Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Didaktika přírodopisu 2 4. seminář Učební úlohy

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Didaktika přírodopisu 2 4. seminář Učební úlohy"— Transkript prezentace:

1 Didaktika přírodopisu 2 4. seminář Učební úlohy
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU

2 4. Seminář – Realizace výuky – učební úlohy
Organizace práce učitele 4. Seminář – Realizace výuky – učební úlohy Student bude schopen…. ….vysvětlit pojem učební úloha ….shrnout zásady správného použití učebních úloh ve výuce …. shrnout zásady formulace učebních úloh ….uvést nejčastější chyby při formulaci učebních úloh …. správně formulovat učební úlohu

3 Učební úlohy jsou …. ….“všechna učební zadání a ve své každodenní práci jich užívá každý učitel. Jsou nejúčinnějším prostředkem k ověřování plnění stanovených výukových cílů“ Kalhous (2002) ….“široká škála všech učebních zadání a to od nejjednodušších úkolů vyžadujících pouhou pamětní reprodukci poznatků až po složité úkoly vyžadující tvořivé myšlení.“ Holoušová (1983)

4 Učební úkoly jsou …. ….“činnosti organizované učitelem, které mohou probíhat s jeho malou přímou účastí nebo zcela bez ní. “ Kyriacou (200a)

5 Zásady správného použití učebních úloh
Prostupují celým vyučovacím procesem (nejenom na začátku a na konci, ale i ve výkladu) Jsou součástí vyučovacího procesu nemohou hrát autonomní roli Podávány v promyšlených souborech („baterie učebních úloh“) ne jednotlivě Neměly by být vytvářeny bezděky Jsou sestaveny na míru jednotlivým VVC Při jejich sestavování se projeví jaký je učitel odborník

6 Nejčastější chyby při formulaci učebních úloh (dle Kalhous, 2002)
Použití otázek uvozených tázacími zájmeny (co, jak, kdy, kde, proč) => žák odpovídá jednoslovně nebo holou větou Formulace učebních úloh jsou příliš obecné Řekni něco o fotosyntéze. Co víš o obojživelnících? Formulace učební úlohy jako oznamovací věty, kterou má žák doplnit Zběhovec plazivý patří mezi…. Zadání učební úlohy je komplikované (otázky jsou hromaděny za sebou) Charakterizuj prvohory, kdy byly, jací živočichové a rostliny jsou pro ně typické, kde najdeme prvohorní horniny v ČR.

7 Předběžné rozvržení mikrovýstupů od 3.5. do 17.5.2017
3. května 2017 1. seminární skupina: Pimková, Šustr 2. seminární skupina: Nešetřilová, Tyllichová 3. seminární skupina: Hanáková, Cholková 10. května 2017 1. seminární skupina: Kunčarová, Hromádková, Kohoutková 2. seminární skupina: Kundrát, Sokolová, Reichmanová 3. seminární skupina: Krafka, Paličková, Sikora 17. května 2017 1. seminární skupina: Dostálová, Bugárová,Hajtmarová 2. seminární skupina: Večerková, Svobodová 3. seminární skupina: Mičánková, Kalandrová, Kučerová

8 Literatura na toto téma…
KALHOUS, Z.: Učební úlohy ve výuce. In: KALHOUS, Z., OBST, O. et al.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s ISBN X KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004, 154 s. ISBN


Stáhnout ppt "Didaktika přírodopisu 2 4. seminář Učební úlohy"

Podobné prezentace


Reklamy Google