Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_17_Okopaniny Téma: Okopaniny Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
2
Anotace Materiál je určený pro žáky 4. ročníku, pro výuku přírodovědy.
Prezentace na interaktivní tabuli. První část je určena pro výklad učiva , další část lze využít pro samostatnou práci žáků. Pomůcky: interaktivní pero, fixy na interaktivní tabuli. Inovace: interaktivní způsob učení. Metodické pokyny: žáci doplňují text.
3
OKOPANINY U nás se pěstují tyto okopaniny: brambory, řepa (cukrová, krmná). Brambory byly do Evropy dovezeny na počátku 16. století z Ameriky. Nejprve pěstovány jako okrasné květiny, na konci 17. století začaly být používány jako potravina. Škůdcem brambor je mandelinka bramborová. Její larvy okusují bramborovou nať, ta poté vadne a podzemní hlízy se nemohou náležitě vytvořit. Řepa cukrová je během svého růstu náročná na průběžnou péči. Po zasetí vzejde na jednom místě více rostlin, ale ponechává se jen jedna, ta nejlepší (= jednocení řepy). Řepa se také okopává a zavlažuje. Řepa i brambory se sklízejí na podzim. Složí k výkladu nového učiva.
4
Zpracování okopanin Brambory Řepa cukrová Řepa krmná líh škrob
bramborová kaše, bramborové knedlíky, polévky a jiné polotovary Řepa cukrová cukr (moučkový, krupice, kostkový, homolový) Řepa krmná krmivo pro dobytek Slouží k výkladu nového učiva.
5
Pokrmy z brambor Znám tyto pokrmy z brambor:
_____________________________________________________________________ Slouží pro společnou práci žáků s učitelem nebo pro samostatnou práci žáků do svých sešitů. _____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________
6
Zdroje
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.