Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Soňa Kyselová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Z.8.A.01_specifikace_regionu Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název: SPECIFIKA REGIONU Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA
2
Anotace Zeměpis 8. ročník SPECIFIKA REGIONU OPAKOVÁNÍ UČIVA – POVODEŇ VE ŠTĚTÍ 2002
3
Představujeme se …. Haf, vlastně ahoj!!!!!! Jmenuji se Don a budu vás provázet digitální výukou mé paničky Soni – pokud se dobře díváte, vidíte ji v pozadí, jak cosi tvoří na počítači. Začneme opakováním!!! Foto: archiv autorky
4
ÚKOL !!! Přečtěte si pozorně následující text- raději několikrát!!! Jak znám svou paničku, bude následovat test!!! Foto: archiv autorky
5
PRŮBĚH POVODNĚ 6. srpna 2002 začala počasí v Česku ovlivňovat tlaková níže, která se svým frontálním systémem pozvolna postupovala k východu. Do 7. a 8. srpna vytrvalé silné srážky naplnily většinu jihočeských a západočeských řek. Ve čtvrtek 8. srpna již na některých místech dosáhla povodeň svým rozsahem 50leté vody (především na jihu Čech. Situace se však pozvolna uklidňovala a 9. srpna přestalo pršet. Vltava v Praze dosáhla průtoku 1500 m³/s a začala klesat. 11. a 12. srpna začalo opět pršet. Nad jihozápadem Čech se střetly dva výrazné frontální systémy. Půda přesycená vodou z předešlých srážek nedokázala zadržet vodu a ta stékala do naplněných řek. V týdnu od 12. do 18. srpna tak část Česka postihla pětisetletá až tisíciletá povodeň. Nejvíce byla postižena Vltava se svým povodím, později dolní tok Labe a okrajově také toky v povodí Ohře a povodí Dyje. Text upraven podle níže uvedeného zdroje [ 2011 – 09 – 29];celý text uveden na www:<
6
TEST 1 Povodně začaly: 7. a Použitý snímek:
7
TEST 2 Které řeky a jejich povodí byly nejvíce zasaženy? Labe a Vltava
Berounka Dunaj Použitý snímek:
8
Test 3 Naše škola byla zatopena do výše: a) 10m b) 2m c) 6m
Použitý snímek:
9
DONŮV TEST A závěrem také test ode mne, haf!!! Mojí paničkou je:
Helena Vondráčková Iveta Bartošová Soňa Kyselová Foto : archiv autorky
10
ANOTACE, METODICKÝ NÁVOD
Materiál slouží k opakování učiva předešlé hodiny, kdy v rámci regionální výuky byla tématem povodeň ve Štětí 2002 a její následky pro Štětí a naši školu Žáci nepotřebují pomůcky, sledují prezentaci a plní dané úkoly testů Lze soutěžit na vždy první tři úspěšné řešitele ( testy 1,2,3); mohou získat nějakou malou klasifikační odměnu ( dávám +, za pět + je 1); záleží na individuálních formách klasifikace vyučujících Test 3 je je zaměřen na na region ( naše škola), je možné ho obměnit „Donův“ test je zábavná oddechová záležitost, opět je možné ho obměnit nebo nezadávat Klíčová slova: počátek a průběh povodní v ČR, povodí řeky, historie regionu, čtenářská gramotnost Inovace: opakování v úvodu hodiny je prováděno zábavnou formou jako prezentace, žáci mohou pracovat na interaktivní tabuli (zatrhávání správných odpovědí)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.