Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Podmínky učení
2
Podmínky učení závisí na třech oblastech
3
- související s učícím se
1. KDO se učí? - související s učícím se dítětem 2. CO se učí? - související s obsahem učiva 3. KDE se učí? - související s okolnostmi za jakých se učí
4
KDO SE UČÍ?
5
a) Učební zaměřenost - učení na základě zájmů, potřeb, motivace b) Citové stavy - konflikty, hádky, dobrá nálada ….. c) Schopnosti - obecné rozumové schopnosti - specifické schopnosti
6
d) Vlastnosti jedince – cílevědomost, pečlivost, ale i lenost, lajdáctví e) Dosavadní zkušenosti, vědomosti, dovednosti, návyky f) Zpětnovazebná informace - nejsou předkládány hotové poznatky, ale je nutné je vyhledat
7
CO SE UČÍ?
8
a) Náročnost učebního obsahu
- přiměřeny schopnostem dítěte - uplatňujeme zásadu posloupnosti a aktivity b) Pochopení učiva c) Spojení teorie s praxí
9
Domov KDE SE UČÍ ? Škola
10
a) Domov – rodina - činnost dítěte je s porozuměním sledována (žák ví, že někomu záleží na tom, aby se naučilo) - neměl by se bát chybovat - optimálně vybavené prostředí
11
b) Kolektiv dětí ve třídě
- dobrý kolektiv – spolupráce, zájem, motivace - špatný kolektiv – posměch, konflikty mezi dětmi – klesá zájem,
12
c) Osobnost učitele - neustále se sebevzdělávat
- umí poradit, vysvětlit, zdůvodnit - povzbudit, uklidnit, být trpělivý - dodržuje pedagogické zásady - neustále se sebevzdělávat - být pro žáka vzorem
13
Zdroje a použitá literatura
14
Helus, Zdeněk a kol. Pedagogická psychologie
pro 3.ročník středních pedagogických škol. 1.vyd. Praha: SPN, s. Ducháčková, Olga a kol. Pedagogika pro střední pedagogické školy. 1.vyd. Praha: SPN, s.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.