Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ověřování profesionální připravenosti

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ověřování profesionální připravenosti"— Transkript prezentace:

1 ověřování profesionální připravenosti
Metodika ověřování profesionální připravenosti KA č.5 projektu ESF č. Studium učitelství pro MŠ jako dialog praxe s teorií“ CZ.1.07/2.2.00/ ) Pavla Sovová a kol.

2 Význam MOPP Uznávání výsledků předchozího vzdělávání (formálního, neformálního, informálního) Dle zákona č. 179/2006 Sb., o uznávání výsledků dalšího vzdělávání.

3 Kvalifikovaný pedagog v MŠ
SPgŠ VOŠPg Bc: ZČU/profesní bakalářské studium, akr. pod kódem 7531 Předškolní a mimoškolní pedagogika (na jiných fakultách využity kódy 7501 Pedagogika, Specializace v pedagogice) Mgr., Ph.D.

4 Kvalifikovaný pedagog v MŠ
absence standardu koncepty profesních kompetencí profily absolventů škol – měly by se částečně odlišovat MOP připravenosti – počáteční úroveň = úroveň absolventa?

5 Koncepty profesních kompetencí
Vašutová Začít spolu oborově zaměřený: Šulová (In: Psychologie pro učitelky MŠ)

6 Profil absolventa - bakaláře
Kateřina Kirchmanová, BP/KPG 2011: komparace profilů fakult FPE ZČU – souhrn způsobilostí pedagogicko-psychologické přípravy a praxí (+ cizí jazyk)

7 Inovace profilu „našeho absolventa“
podklady jednotlivých kateder podněty z evaluace(í): pilotní sondy dotazníkové šetření – ředitelky MŠ jiné inspirace (standardy pro chůvy – viz NSK)

8 MOPP Způsobilosti Metody ověřování Kritéria uznání Výběr předmětů (nabídka ANO/NE)

9 Jaký má být předškolní pedagog?
struktura současných bc programů: 30% ped. psych. přípravy 20% sociální a zdravotní vědy 40% mateřský jazyk a esteticko-výchovným oblastem (..DV, EV, MLKV…) 10% komunikace, školská organizace, managment (Opravilová, 2010)


Stáhnout ppt "ověřování profesionální připravenosti"

Podobné prezentace


Reklamy Google