Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ověřování profesionální připravenosti
Metodika ověřování profesionální připravenosti KA č.5 projektu ESF č. Studium učitelství pro MŠ jako dialog praxe s teorií“ CZ.1.07/2.2.00/ ) Pavla Sovová a kol.
2
Význam MOPP Uznávání výsledků předchozího vzdělávání (formálního, neformálního, informálního) Dle zákona č. 179/2006 Sb., o uznávání výsledků dalšího vzdělávání.
3
Kvalifikovaný pedagog v MŠ
SPgŠ VOŠPg Bc: ZČU/profesní bakalářské studium, akr. pod kódem 7531 Předškolní a mimoškolní pedagogika (na jiných fakultách využity kódy 7501 Pedagogika, Specializace v pedagogice) Mgr., Ph.D.
4
Kvalifikovaný pedagog v MŠ
absence standardu koncepty profesních kompetencí profily absolventů škol – měly by se částečně odlišovat MOP připravenosti – počáteční úroveň = úroveň absolventa?
5
Koncepty profesních kompetencí
Vašutová Začít spolu oborově zaměřený: Šulová (In: Psychologie pro učitelky MŠ)
6
Profil absolventa - bakaláře
Kateřina Kirchmanová, BP/KPG 2011: komparace profilů fakult FPE ZČU – souhrn způsobilostí pedagogicko-psychologické přípravy a praxí (+ cizí jazyk)
7
Inovace profilu „našeho absolventa“
podklady jednotlivých kateder podněty z evaluace(í): pilotní sondy dotazníkové šetření – ředitelky MŠ jiné inspirace (standardy pro chůvy – viz NSK)
8
MOPP Způsobilosti Metody ověřování Kritéria uznání Výběr předmětů (nabídka ANO/NE)
9
Jaký má být předškolní pedagog?
struktura současných bc programů: 30% ped. psych. přípravy 20% sociální a zdravotní vědy 40% mateřský jazyk a esteticko-výchovným oblastem (..DV, EV, MLKV…) 10% komunikace, školská organizace, managment (Opravilová, 2010)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.